Anti-staart-eet-spul

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 13:21

Iemand een goed middel tegen staart opeters? Heb gisteren Isolda's staart helemaal geborsteld en getutteld en ik zou het zo zonde vinden als die straks opgegeten word door het veulen. Ik heb weleens gehoord van hertshoorn Verward
Wijhadden bij Berber een of ander middeltje, maar dat moest je met handschoenen aanbrengen. Dat lijkt me niet erg goed, hardstikke chemisch spul.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-05-17 13:21 ]</font>


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:22

ik heb bij de boerenbond eens een spuitbus met bitter smakend spul gekocht. niet giftig en absoluut smerig Misselijk

Niets zo charmant als een paard in her land.

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:38

Cribox (verkrijgbaar bij ruitersportzaak) schijnt ook goed te helpen.

Have fun with Icelandic Horses!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:34

Hertshoornolie erin! Wel handschoenen aandoen hoor als je het erin smeert, anders ga je drie weken over je nek als je je eigen vingers ruikt *LOL* !

Sonja

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 18:05

Je kunt bij de dierenarts een middeltje halen wat eigenlijk gebruikt wordt als massagemiddel voor honden en katten, het heet finalgon en het is erg heet in de mond, net peper, het werd mij gegeven door een oude boer en het hielp voortreffelijk!
Het ruikt nog lekker ook, maar doe wel handschoenen aan want als je daarna per ongeluk in je ogen wrijft.... Boos! Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:03

iiiiiiiieeeeeeee Sonja, Hertshoornolie, daar wordt ik Misselijk van en ik krijg ook nog een knallende koppijn als ik dat ruik. Het helpt super maar ik durf dat mijn paard niet aan te doen.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 22:08

Idd hertshoornolie! Niet alleen tegen knagende veulens, maar ookm tegen prikkende vliegen! Stinkt verschrikkelijk, maar is daardoor erg effectief! En niet duur. Het blijft enkele dagen hangen, en kan ook tegen water (regen)...

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 22:09

ik heb in de ruitersportzaak naar dat soort dingen voor donya gekeken, maar dat is echt zo'n onzin, staat er op de verpakking van zo'n antbij spull: laat dit niet in contact komen met het mondslijmvlies van ht paard" WAT EEN ONZIN!!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:40

Hoi,

Mijn paardje staat bij geitjes en ik heb bij de ruitersportzaak een spuitbus met verschrikkelijk smerig spul gekregen, ik zal van het weekend ffkijken hoe het heet, hij zei dat hertshoornolie niet goed was.
Een tip, als je een spray hebt spray dan tegen de wind in en was METEEN je handen anders zit je zelf met gore handen...

Renee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, doekenbas, Iloveiswan, Joanne_, judithM, wodant en 135 bezoekers