harde bak; gewoon trainen of oppassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

harde bak; gewoon trainen of oppassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 09:45

Bij ons ligt de binnenbak er soms echt heel hard bij (zeker de hoefslag) en dan vind ik het héél moeilijk om echt te trainen. Ik rij wel wat rond, maar durf dan niet al te goed doorrijden, zeker niet bij het galopperen. Elke pas maakt dan ontzettend veel lawaai.
Moet je inderdaad oppassen bij harde ondergrond of kan je toch gewoon doorrijden? Wat denken jullie?

Bedankt voor jullie advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:01

Ik denk dat het belangrijk is om vooral te weten of 'ie niet glad is, want dat kom je regelmatig tegen bij harde ondergronden.
Het geluid is trouwens niet altijd repre voor de hardheid van de grond. Het gaat om de demping van het gewicht op de hoef.

Ik heb denk ik liever een wat harde bak dan een te losse (mits net glad); kan minder kwaad voor de pezen van je paard.
Vraag eens een deskundige wat hij van de bakbodem vindt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:01

Harde ondergrond is beter dan zacht. Gewoon doorrijden, worden de banden en pezen sterk van...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:21

Hard ingeklonken zand dempt nog altijd een heel stuk beter dan beton...
Ik zou er gewoon in rijden, en inderdaad even er op letten of het niet glad is (bochten!).
Ik rijd zelf liever in een hardere bak dan in een zachte. Met name om de pezen van het paard. Harder is minder kans op blessures...