Advies om te stoppen met opleiding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Advies om te stoppen met opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 14:05

Heb dus net mijn studiepuntenlijst gekregen en moet morgen voor een gesprek. Ik heb dus een brief gekregen met het advies om te stoppen. Morgen moet ik dus daar over praten.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 03-07-02 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:08

dat is echt balen zeg! op basis waarvan zeggen ze dat, en waar zou dat dan aan liggen? wat ga je nu dan doen?

De hond is de betere mens

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 14:10

Ik heb dus dit jaar geen leuke stage gehad. Was echt een slaafje, gaf alleen al les, maar kreeg dus een slechte eindevaluatie. De school stond ook niet echt goed bekend op de PABO.
Ik ga morgen eerst op gesprek en dan maar verder kijken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:49

Balen zeg!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:50

Dat is echt mega balen! Kan je niet je stage overdoen (op een andere school).

:evaw:

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:51

Als ik jou was zou ik dus niet zomaar stoppen met de opleiding alleen omdat je stage niet goed is verlopen. Dat wil toch helemaal niet zeggen dat al je studieresultaten slecht zijn? Niet zomaar een advies aannemen hoor. Als jij zelf het gevoel hebt dat je het af kunt maken dan moet je er gewoon voor gaan!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:02

NIet zomaar stoppen. Ik ben ooit eens gedwongen door m'n stageschool in Assen om te stoppen met de lerarenopleiding scheikunde. Ik blijf het ze kwalijk nemen, ze hebben mijn toekomst verknoeid. Als ik nu weer voor de klas wil kan het gelukkig ook heel gemakkelijk onbevoegd in het voortgezet onderwijs.
Ik heb ook gevochten voor m'n opleiding, helaas hangt bij een postdoctorale opleiding alles van 1 stage!!!!!! af en dus niet van meerder stages zoals bij jou. Dus vechten, echt niet stoppen.
1 keer een slechte stage zegt niets over of jij geschikt bent voor het onderwijs of niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:25

Ze hebben mij ook negatief advies gegeven voor volgend jaar... maar ik vecht door... hun zijn ook maar mensen en kunnen het net zo goed fout hebben. Als dit is wat je wil, moet je doorvechten... Laat ze zien wie je bent, en laat ze zien dat JIJ het kan... Omdat je het wilt...
kom op!!

Liefs,
Frederike

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 20:10

Bedankt voor de reacties allemaal.

Hoorde net van een vriendin van mij dat zij ook hetzelfde advies had.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:14

Yootha schreef:
Ik heb dus dit jaar geen leuke stage gehad. Was echt een slaafje, gaf alleen al les, maar kreeg dus een slechte eindevaluatie. De school stond ook niet echt goed bekend op de PABO.
Ik ga morgen eerst op gesprek en dan maar verder kijken.

Heeft de mentrix je activiteiten voldoende/positief beoordeeld? Zo ja heb je die beoordelingen nog? En zijn er docenten van de opleiding komen observeren?
Als je die verslagen van je mentrix en opleidingsdocenten nog hebt kun je die mee nemen tijdens je gesprek. (ALs de school al niet goed bekend staat bij de PABO, is het een beetje krom als ze je op basis van die stage adviseren te stoppen.)
Ik heb zelf eens een hele vervelende stage gehad, met ook geen goede beoordeling. Maar ik heb er wel voor gezorgd dat ik de laatste stagiaire was die er namens onze pabo stage heeft gelopen. En omdat ik mijn andere stage wel heel goed had gedaan heeft het verder voor mijn (studie)punten geen effect gehad.
Ik sta nu zelf voor de klas. En heb een paar goede stagiaires gehad, maar nu ook een stagiaire die niet geschikt was om in groep 3 te werken. Die stagiaire heeft voor bepaalde onderdelen dan ook een onvoldoende gekregen. Dat was niet makkelijk, maar soms moet het.
Was dit je eerste stageschool? Zo ja dan lijkt het me fair als ze je een tweede kans geven op een andere school. Als dit niet je eerste is geweest en de vorige is wel goed geweest zou ik vragen, wat dan de reden is dat dit zo fout heeft kunnen lopen.
Bereid het gesprek wat je moet voeren goed voor. Schrijf voor jezelf op waarom jij vind dat je wel geschikt bent voor het onderwijs. Maar schrijf ook op waar je leerpunten liggen. Dan zien de personen met wie je het gesprek voertm dat je je voorbereid hebt en nagedacht hebt. (Dit maakt natuurlijk al een positieve indruk.)
Suuces en laat je nog horen hoe het is afgelopen?

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:31

Ja dat is erg balen voor je. Maar hopen dat het gesprek van morgen goed gaat, in ieder geval succes daarmee. Wil je zelf nog wel verder dan met deze studie , of heb je voor je zelf daar ook vraagtekens bij?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 23:10

Ik PB je even...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 01:38

Hé Yootha, wat rot voor je Verdrietig . Weet niet zo goed wat ik moet zeggen; ben het eigenlijk wel met Maarten eens Scheve mond !
Ik wens je iig veel sterkte morgen, als je het gesprek hebt!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 09:46

Ik weet precies hoe je je voelt...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

De Pabo in EMmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:43

Dit is Bert.Ik ben een goede vriend van Yootha en vandaag met haar mee geweest naar de PABO voor haar gesprekje.

Geestelijke bijstand verlenen. Knipoog
Nou we gingen dus om 11:16 naar binnen en dus om 11:21 naar buiten.
Ik weet nu hoe een storm in een glas water eruit ziet.
Dit was dus echt een gesprek van niks !!!!
Yootha heeft nu, als het goed is 37,5 punten en ze komt in de problemen omdat ze geen 38 punten heeft !!
Sorry hoor, maar als je helemaal door Emmen moet rijden om dit te horen.
En dan zo'n paniekerige brief rond zenden.
Ik denk dat PABO's zich wat drukker moeten maken over het opleiden van goede leerkrachten in plaats van mierenneuken over zoiets.
Ik weet waar ik het over heb want ik sta al 20 jaar voor de klas en zie grotere kneuzen als Yootha voorbij komen.
Zo, mijn woede is weg !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bolletje29, Facebook, lastig, Manieki, marit34, Petra_O, SemrushBot, Suliko, Varekaj en 152 bezoekers