Overstroming!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Overstroming!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 05:51

Ik deed een regendansje en de volgende ochtend was er een mega overstroming Haha!

Echt niet normaal meer, de rivier ging van 5 meter breed naar 500 meter breed en er kwam echt vanalles met de stroom mee, complete bomen, telefoonpalen en vanochtend kwam er zelfs een auto voorbij. Ik hoop niet dat er mensen in zaten want die zijn dan nu verzopen. Vanochtend een kudde paarden moeten "evacueren" naar een droog stuk. Ze stonden nl. ingesloten en het water kwam al tot hun buik. Was best wel even eng want de veulens werden bijna meegenomen door de stroming en m`n 30 jarige pony zwom eerst de verkeerde kant op. Het schijnt een van de ergste overstromingen sinds 1978 te zijn en het hoost nog steeds.. Ik zit nu bij m`n ouders want ik kom dus niet meer bij m`n huis, m`n hele oprit is weg. Wij zitten een eindje van het dorp af en dan zie je op tv hoe je buren met bulldozers uit hun huisjes worden gehaald (allemaal mensjes in de schepbak Haha! ) Mijn ouder`s huis staat hoog op een heuvel dus hier zitten we veilig gelukkig, maar we kunnen dus ook niet weg.
Nog nooit zoveel hemelwater gezien! Echt zot gewoon, ik moet door m`n middel door het water baden om de paarden te voeren haha! De rivier is echt gevaarlijk, als je daar inkomt ben je dus echt dood, je wordt met een rotgang meegesleurd. Vanochtend al bijna verzopen in de creek (die ik dus over moet waden om bij de paarden te komen.) Echt absurd. Beneden in het dorp stond op sommige punten gewoon 3 meter water!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 07:21

Gatsie pril, jij hebt echt altijd verhalen uit "het wilde westen" Je beschrijft het zo vreselijk cool, volgens mij gaat er wel wat door je heen als je een auto voorbij ziet drijven.
Sterkte, hoop niet dat het nog verder stijgt ander moet je de paarden met een heli gaan voeren Haha! of een hele voorraad geven.

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:20

Ik vind eerder dat je net doet of het dagelijkse kost is! Ik weet nog hoe het was toen de Betuwe onder stond... Wij hadden daar een huisje dat nét voor de totale evacuatie overgedragen moest worden bij de notaris (net verhuisd). Mijn ouders volledig in de stress natuurlijk, maar daar kwamen geen auto's voorbij drijven. We zijn nog wel op de dijk gaan staan (zou hij springen?).
Lijkt me niet echt fijn om je paardjes te moeten 'redden', brr, ik hou t liever droog!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:28

Wat eng zeg! Lijkt me helemaal niks.
In 95 hebben we de hele manege moeten evacueren (woonde ik nog in de betuwe) maar er gebeurde gelukkig niks maar bij jullie is het dius wel raak. gelukkig maar dat je een plekje voor je paarden hebt gevonden.
Sterkte en ik zal duimen dat het niet ergen wordt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:06

He bah, lijkt mij ook idd niks, zijn er ook al wegen kapot en modderstromen? Ik heb wat video gezien van wat het water allemaal te weeg kan brengen in canada.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:22

Tjee doe maar voorzichtig.
Wel spectaculair om te zien vaak maar ik zou het zelf best eng vinden, helemaal om door een riviertje te gaan die me bijna meesleurt als ik de paarden moet voeren.
Kijk je uit?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:26

Gatsie, wat vreselijk eng lijkt me dat. Staan je paarden nou wel droog dan? Succes in ieder geval...Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:29

Wow, dat lijkt me niet nix idd!
De paarden staan wel veilig nu Verward

Ik heb hier alleen het noordhollands kanaal maar dat gaat niet overstromen geloof ik Knipoog


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 05:58

Het is opgehouden met regenen en het waterpeil is behoorlijk gezakt, met als resultaat enorme bagger Cool Morgen de grote schoonmaaak, hekken moeten gerepareerd worden, wegen gemaakt en het puin moet worden opgeruimd (zit zelfs in de toppen van de bomen, kun je nagaan hoe hoog het water is geweest!) Ik heb het maar opgegeven om te proberen m`n kleren schoon te houden. Ik trek gewoon geen eens meer schoenen aan ga in een korte broek en blote voeten naar de paarden. De bagger komt zo`n beetje tot je kuiten Haha! Ach dat ben ik wel gewend als Ollander *LOL*

Het enige gevaar dat er nog is, is dat er een hoop water uit de heuvel naar beneden stroomt en een groot meer even verderop tjok en tjok vol zit. Ze waren even bang dat de dam zelf zou doorbreken, het water stroomt er links en recht overheen. 38000 gallon per seconde Bloos

Normaalgesproken zie je dit op tv en nu zit je er gewoon midden in!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 08:19

Succes met schoonmaken!
BTW: ik heb niets over overstromingen in Texas gezien Verward dit klinkt toch behoorlijk veel erger dan de Waal bij Tiel (in 95 ja), dat was zowat WereldNieuws!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 15:52

Het houdt niet op! Vanochtend om half 7 lag weer de hele boel onder water (en nu nog steeds). De weermeneer zei dat het vandaag zou opknappen Boos!

Laui! schreef:
BTW: ik heb niets over overstromingen in Texas gezien Verward dit klinkt toch behoorlijk veel erger dan de Waal bij Tiel (in 95 ja), dat was zowat WereldNieuws!


Ik kan me ook niet voorstellen dat de Nederlandse tv dit gaat uitzenden?? Het is hier natuurlijk wel 24/7 op de buis (locale zenders uiteraard, boehhh geen Jerry Springer Show Huilen Haha! ). Het schijnt toch wel een behoorlijk probleem te zijn. Ik heb vanochtend gefilmd dus ik zal proberen wat stills van de camera te halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Artimes, Bloemetje75, bonnielau, Celebi, criollo_yess, Dees, ellen05, Geralda1994, Jade91, Lalidan, Larissa123, maaikemuis, Mutti, nick_en_ik, Plus_en_Min, Reyndir, Sabine, sanowa, SemrushBot, Syzygy, U2andI, wemkelover, Winged en 80 bezoekers