Frontriem , 1-oors of double ear ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Frontriem , 1-oors of double ear ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 21:22

Wat zijn van elk van deze de voor- en nadelen vinden jullie ?

Ik vind zo'n hoofdstelletje met oortjes wel erg leuk , maar vraag me af of het wel zo stabiel zit en het paard niet irriteert...

Is wel weer eens wat anders natuurlijk , dat is leuk , maar is er verder nog nut aan dat mij even ontgaat ?

'k Zal er meteen een polletje van maken voor de typ-luie bokkers onder ons , maar graag even motivatie van je antwoord , al is het alleen maar omdat je ene mooier vindt , hihi Haha! Knipoog


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 21:27

He ?!
Waarom kan ik nou geen Poll plaatsen , daar was toch altijd een knopje voor ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 07:00

Ik heb een one-ear, en die zit gewoon netjes stabiel en m'n pony heeft er geen last van hoor. Mooi hoofdstelletje.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 09:08

Van 1-oor hoofdstellen heb je verschillende modellen. De zgn 'losse' oortjes en de slide-ear. De 1ste kun je verplaatsen en zowel links als rechts gebruiken, de 2e zit vast en moet je een beetje 'openbuigen' om hem niet te laten knellen. Vaak zijn 1-oors zonder keelriem en dan kan het gebeuren dat ze makkelijk eraf gaan, maar je hebt ze ook met keelriem.
Verder zijn er volgens mij niet echt voor- of nadelen aan de soort frontriem, meer een kwestie van persoonlijke smaak.

Op Western kan een poll alleen door een moddie gemaakt worden, behalve op bepaalde fora waar het vrij is voor iedereen om te pollen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:17

Sugarmiss schreef:
Vaak zijn 1-oors zonder keelriem en dan kan het gebeuren dat ze makkelijk eraf gaan, maar je hebt ze ook met keelriem.


he? ik heb een 2-oors hoofdstel, ook zónder keelriem, én ik kan ze allebei (de 'oortjes') verschuiven... Haha!

Het lijkt idd wat 'vreemd'... erg weinig aan het hoofd... maar het staat wel heel mooi Kwijl en heb niet het idee dat het 'eraf valt' ofzo...
zou een spectulaire proef worden dan.... Knipoog

Nog meer ervaringen, bokkers?
ik hoop positief... anders 'durf' ik hem straks niet meer om te doen Haha!

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 19:38

Colinda , als een paard hiermee nou met z'n hoofd schudt/gooit ,
floept het er dan niet af zonder keelriem ? (of lekker in een oog scheef komen te zitten Knipoog )


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:57

Ik heb ook een 1-oor Colinda en rijd er al jaren mee zonder dat ik hem kwijtgeraakt ben Lachen. Maar ik heb ook weleens iemand een proef zien doen op een erg zuur paard en die 1-oor zat dus na een stop haast achter het oor Knipoog

Ook kun je in het bos achter een tak blijven hangen, maar ja daar heb jij geen last van Party!!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 20:10

Hihi ik had op een vakantie vorig jaar een paardje mee het bos in , ook met een 1-oor , en ik weet niet meer precies hoe & wat , maar op een gegeven moment greep ik ineens als een speer dat kopstuk vast , omdat
het hele hoofdstel eraf dreigde te glijden .. Lachen

De leider raakte al licht in paniek maar ik had het hoofdstel al weer goed voor hij bij me was Knipoog

Maar stel dat ik niet zo alert had geweest , paardje was erg onrustig dus dan had ik mooi aan de kletter gegaan zonder hoofdstel.....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:01

Sugarmiss schreef:
Maar ik heb ook weleens iemand een proef zien doen op een erg zuur paard en die 1-oor zat dus na een stop haast achter het oor Knipoog


haha.... "zuur paard" Haha! toevallig heb ik het hoofdstel gisteren nog bij Colinda gepast... dan moet ik haar oren óók maar ff andersom erop 'draaien' Haha!
Maar 't stond errug mooi Kwijl misschien zet ik volgende week wel even een fotootje neer (als ik terug ben v. een weekendje weg) Knipoog

Maar met 1-oor lijkt me toch wat minder goed zitten... is misschien het idee... als ze idd met hun hoofd schudden... of ze 'schuren' hun hoofd een keer langs hun benen, dat ie dan zo af is...

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

1-oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:52

Ik rij altijd met een 1-oor. Ik vind het gewoon super mooi staan en alleen als m'n paardje z'n oren erg plat in de nek legt wil het oorstukje van haar oor afglijden, maar dan ligt het geheel achter haar oren en ligt het hoofdstel niet zomaar op de grond. Het is me nog nooit gebeurt dat het hoofdstel er naar voren afgleed.

Groetjes

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:00

Ik heb een 1-oor hoofdstel dat voorgevormd is, dus geen lus maar een verbreding waar het oor in past zonder dat het leer uiteen gebogen wordt, zonder keelriem. Bevalt prima, gaat nooit af. M'n andere hoofdstel is een 1-oor met zo'n lus, die zit heel wat wiebeliger, vind ik. Ik vind 1-oors veruit het mooist staan.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:05

Haha ik vind ze erg mooi die one ears en wil er zelf ook eens eentje kopen maar dan wel MET keelriem.

Een aantal jaar terug was ik met een vriendin op westernruiterkamp op de Puzta ranch (dat is nu van een andere eigenaar en heet rosworld)
We maakten een buitenrit en achter ons reed een meisje met een appaloosa en dat beesie schudde af en toe met zijn hoofd en jaawoor, ze had alleen de splitreins nog in dr hand Haha!
Die kerel die voorop reed heette Vlieger en hij was al heel oud en nogal zuur. Toen we naarvoren riepen (er liepen 20 ijslanders tussen ons en die kerel) schreeuwde hij dat wij lompe wijven waren en onze kop moesten houden in het bos. Verward Later gebeurde het weer eens en toen hij het merkte draafde hij express aan Extreme duivel

Die kerel was pas mean hahahaha maar we hebben er keihard om gelachen achteraf.... en ja dat paard, daar had ie wel gelijk in, die bleef gewoon bij de groep... Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

double ear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 15:57

hallo,

Hier even een paar foto's van Colinda met haar 2-oors hoofdstel Cool

De meesten van jullie vinden de 1-oors het mooiste, maar persoonlijk vindt ik deze 'double ear' toch mooier hoor.... kwestie van smaak...
Wat vinden jullie?

Afbeelding

ze kan ook heel 'zoet' kijken hoor...

Afbeelding

en op deze 'lijkt' het ook net een 1-oors Haha!

Afbeelding

We zijn het hoofdstel gelukkig nog niet 'kwijtgeraakt' en laten we hopen dat dat ook niet gebeurt... *LOL*

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 18:48

Mooi hoofdstel en een apart gevormd blesje.

Maar eehhh...ligt dat zadel niet heel erg dicht op haar schoft??

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:03

Sugarmiss schreef:
Maar eehhh...ligt dat zadel niet heel erg dicht op haar schoft??


hoi,

ja ...dat zou je wel denken... ik ben al eens aan het 'schuiven' geweest...
maar Colinda is al niet zo heel groot, 1.47... áls ze het haalt... en echt heel kort & compact...
en het zadel (continental)is toch best groot voor zo'n pony Haha!

Maar als ik hem naar achteren leg... is/lijkt dat helemaal niet oke... Lips are sealed

Wat dat betreft zou een round-skirt het beste bij haar passen, maar die vindt ik niet optimaal liggen, 'rolt' te makkelijk....
(en ik vindt ze niet mooi).

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:49

Colinda: ik PB je anders gaan we erg off-topic Lachen

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:20

Gaaf hoofdstel,staat echt heel mooi,sjiek hoor

enne wow is dat Colinda,ik loop geloof ik een beetje achter,moet toch echt gauw komen kijken,ze is nu heel anders dan dat ik me haar herinner.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers