!@$%* Amev

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:41

De Boer Geerligs werkt oa als tussenpersoon voor Amev-Hippo en was destijds als ik het goed heb de directeur van Hippo Assurantiën waar jij je verzekering hebt afgesloten (hij is nu weer directeur van het nieuwe Hippo Paardenverzekeringen). Hij zal vast wel weten hoe dit in elkaar steekt en hoe je nu te werk moet gaan. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit af gaat lopen, ik hoop voor jou gunstig Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-04 10:51

Ziolette schreef:
De Boer Geerligs werkt oa als tussenpersoon voor Amev-Hippo en was destijds als ik het goed heb de directeur van Hippo Assurantiën waar jij je verzekering hebt afgesloten (hij is nu weer directeur van het nieuwe Hippo Paardenverzekeringen). Hij zal vast wel weten hoe dit in elkaar steekt en hoe je nu te werk moet gaan. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit af gaat lopen, ik hoop voor jou gunstig Knipoog .


De Boer Geerligs heeft mij gerust gesteld dat ik wel vergoed wordt voor de veearts rekening voor koliek, onder huidige verzekering wat ik nu nog hebt.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

johno
Berichten: 198
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:36

met de uitbetaling hebben wij nooit problemen gehad bij amev maar de manier waarop je paard behandelt wordt als hij definitiev is afgekeurd en weg moet voor bv. slacht is ronduit schandalig.
ze slaan midden in de nacht je paard op een wagen en ze trekken zich er niets van aan als je daar iets van zegt Boos! en als je dan later ook nog een keer hoort wat er daarna mee gebeurt dan heb je het helemaal gehad.
ons paard kon nog maar op 3 benen staan (kniebanden kapot) en die werd nog naar italie vervoerd voor de slacht,echt schandalig!! als wij dat van te voren hadden geweten was het nooit gebeurd.
dus je begrijpt voor ons NOOIT meer amev-hippo
sorry voor het lange verhaal maar als ik amev zie word ik weer woest ik moest dit gewoon even kwijt.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:04

Johno het is treurig als het zo gegaan is maar dit had je kunnen voorkomen. Door afspraken te maken om het paard zelf weg te brengen. Wij hebben ook een verzekering bij de Amev zonder problemen hebben we het paard zelf naar Nijkerk gebracht. Alles is keurig afgehandeld.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-04 18:09

Dat klopt, er is een mogelijkheid om je paard voor de slachtprijs terug te kopen zodat je zelf het lot van je paard kan bepalen.

Stel dat mijn paard nooit meer 100% wordt, dan zou ik haar ook terugkopen en zolang ze geen pijn lijdt, van mij mag ze blijven leven. Lovers

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:42

Gracy schreef:
Dat klopt, er is een mogelijkheid om je paard voor de slachtprijs terug te kopen zodat je zelf het lot van je paard kan bepalen.

Stel dat mijn paard nooit meer 100% wordt, dan zou ik haar ook terugkopen en zolang ze geen pijn lijdt, van mij mag ze blijven leven. Lovers


offtopic: weet iemand of je bij de EFO ook je paard terug kan kopen, zodat je haar zelf weg kan brengen naar de slacht?

Orias
Berichten: 43
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:17

De heer Geerligs is een erg prettige en kundige man, hij heeft mij al meerdere keren fijn geholpen. Nu heb ik hem al een tijd niet meer gesproken, maar al is het inderdaad zo dat hij geen tussenpersoon is, stap ik wellicht over naar zijn organisatie. Ik ben daarom ook erg geinteresseerd in meer info en ik bel hem na de feestdagen zelf wel even op.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-04 09:46

Orias"]
De heer Geerligs is een erg prettige en kundige man,..
[/quote]

OK dan!

[quote="Orias schreef:
Nu heb ik hem al een tijd niet meer gesproken, maar al is het inderdaad zo dat hij geen tussenpersoon is, stap ik wellicht over naar zijn organisatie. Ik ben daarom ook erg geinteresseerd in meer info en ik bel hem na de feestdagen zelf wel even op.


Ik kreeg een brief van Amev een paar maanden geleden, en er stond erin dat de heer de Boer Geerligs nog mijn tussenpersoon was.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

johno
Berichten: 198
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:13

femmy je hebt helemaal gelijk,maar het was ons eerste paard en dan ben je nog niet zo scherp op dat soort dingen nu gebeurt me dat ook niet meer.
flink op je bek gaan noemen ze dat toch

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:25

Johno... triest verhaal. Heeft de Amev je niet geïnformeerd over de mogelijkheden dan. Om je paard zelf weg te brengen hoef je het niet eens terug te kopen. Als je het paard naar een door hun aangewezen slachthuis brengt voorloopt alles netjes.. Wil je het in laten slapen of inderdaad op de weide zetten als dat nog mogelijk is, dan moet je het wel terugkopen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 13:21

Update...
mijn veearts heeft Amev gebeld en benadrukt dat het letsel is ontstaan door geweld van buitenaf -
Maar Amev blijft volhouden dat er moet letterlijk een open wond te zien zijn! en dat de veearts onmiddelijk erbij moet zijn! Boos!
Gezien dat ik niet 24/7 bij mijn merrie bent, was ik er niet bij toen het gebeurde. En doordat mijn merrie nog eens een trauma erbij had opgelopen...
Sja, een bot breuk is ook niet altijd een open wond...

Ik ben in deze situatie gekomen door Amev, omdat ze mij niet in kennis hebben gesteld over de poliswijzigingen! Hierdoor heb ik letterlijk geen kans gehad om mij vooraf voldoende te kunnen verzekeren!

De heer de Boer Geerligs is een prima man! OK dan! Hij doet ook zijn best mij te helpen uit deze situatie, maar het is echt niet normaal de standpunt van Amev!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 13:23

Femmy schreef:
Johno... triest verhaal. Heeft de Amev je niet geïnformeerd over de mogelijkheden dan.


Dat zal mij niet verbazen! Stoom uit je oren

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:33

johno schreef:
met de uitbetaling hebben wij nooit problemen gehad bij amev maar de manier waarop je paard behandelt wordt als hij definitiev is afgekeurd en weg moet voor bv. slacht is ronduit schandalig.
ze slaan midden in de nacht je paard op een wagen en ze trekken zich er niets van aan als je daar iets van zegt Boos! en als je dan later ook nog een keer hoort wat er daarna mee gebeurt dan heb je het helemaal gehad.
ons paard kon nog maar op 3 benen staan (kniebanden kapot) en die werd nog naar italie vervoerd voor de slacht,echt schandalig!! als wij dat van te voren hadden geweten was het nooit gebeurd.
dus je begrijpt voor ons NOOIT meer amev-hippo
sorry voor het lange verhaal maar als ik amev zie word ik weer woest ik moest dit gewoon even kwijt.


Ja dat vreselijke verhaal over italie heb ik ook al eens eerder gehoord! echt afshuwelijk! toen mijn paard werd afgekeurd wouden we er dan ook zeker van zijn dat dat niet met m ging gebeuren... echt de vreselijkste verhalen hoorde je daarover...

zitten ze met ze allen met veel te veel in een veel te kleine vrachtwagen, zonder eten of water. De staarten zijn afgeknipt en ze hebben dus bijna niks om zich te beschermen tegen de vliegen terwijl het vaak bloedheet is en daar moeten ze dan een aantal dagen onafgebroken in staan met z'n allen... lekker einde Boos!
Snap niet dat mensen zulk soort dingen kunnen doen! Boos! Boos!
B

Begrijp heel goed dat je het woord amev niet meer kan zien!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-05 00:49

Morgen weet ik meer... ik hou jullie op de hoogte! Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:13

Nou kom maar op met de uitslag,ik ben ontzettend nieuwschierig!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:54

Ik ben ook heeeel nieuwsgierig. En oh wat ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor Interpolis. Zonder gezeik meteen mijn geld terug. En dat allemaal door het verhaal van Lundi toen, heb ik gekozen om niet voor Amev te gaan... Thanx!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-05 16:04

Mijn veearts moet schriftelijk vastleggen aan Amev wat de oorzaak letterlijk is geweest.

Ik heb 2 getuigen: mijn bijrijder (megantjuh op bokt) zij trof mijn merrie aan in d'r stal behoorlijk over de zeik, en de paardenfysio bij ons op stal die had toen gelijk mijn merrie onderzocht - megantjuh had hem erbij gehaald want ze vertrouwde het toen niet. Door een verslag te maken van wat ze hebben meegemaakt en opgemerkt aan mijn merrie.

Met dit informatie zou de veearts ook wat concreeter kunnen vaststellen hoe het letsel is ontstaan.

Wordt vervolgd... Scheve mond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:45

griebels schreef:
Ik ben ook heeeel nieuwsgierig. En oh wat ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor Interpolis. Zonder gezeik meteen mijn geld terug. En dat allemaal door het verhaal van Lundi toen, heb ik gekozen om niet voor Amev te gaan... Thanx!


ik ook blij met interpolis, na nare ervaring met amev.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

carlatjuh01
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:49

ik hoop voor je dat alles nog op zijn pootjes terecht komt
maar wat een gez**k zeg!
ben zelf verzekerd bij interpolis en heb inderdaad ook geen last met ze misscien toch switchen
suc6

I am just a bad thing that happens to nice guys

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-05 19:21

Wat dat betreft voel ik mij zwaar in de put.... Ziek

Mijn huidige baan zit op de tocht,
Amev werkt niet mee,
Relatie komt onder druk te staan....

Verdrietig

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


carlatjuh01
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:34

kop op joh

het is nog nooit zo donker geweest of het word wel weer licht
steek je energie in je paard en je relatie, amev komt daarna wel.

I am just a bad thing that happens to nice guys

Lida

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:38

Beste meiden heb je een rechtsbijstandverzekering dan bel je hun op zet het op papier hoe en wat verklaring van je dierenarts en moet je zien hoe ze reageren als er een brief van een advocaat komt want wij zijn toch maar sukkels in hun ogen en je betaald toch aan je rechtsbijstand dus neem even contact met hun op voor advies

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:00

Lida schreef:
Beste meiden heb je een rechtsbijstandverzekering dan bel je hun op zet het op papier hoe en wat verklaring van je dierenarts en moet je zien hoe ze reageren als er een brief van een advocaat komt want wij zijn toch maar sukkels in hun ogen en je betaald toch aan je rechtsbijstand dus neem even contact met hun op voor advies


Wees maar gerust hoor Lida,je kan doen en dreigen bij Amev wat je wil,ze lachen er om en als ze je een oor aan kunnen naaien zullen ze dat zeker niet laten!
Vergeet niet je kan er een advocaat bij halen,maar dat kost je ten alle tijden zelf ook een smak geld en winnnen zal je nooit van Amev!
Ik heb toen de tijd ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld,als je maar betaald dan is het goed,maar als je ze nodig hebt............sorry dat ik het zeg proberen ze ook om er op alle manieren onderuit te komen!
Let maar op mijn woorden ook nu de veearts een uitgebreid verslag moet schrijven en Megantjuh ook,ze houden je aan het lijntje en zullen er op nieuw onderuit proberen te komen!
Het is gewoon te triest voor woorden!
Heb je al een keer met de directeur zelf gesproken ( Jack Oomen )
Mijn bloed begint hier van te koken ,al mijn woede van dat geval met mijn paard komt steeds weer naar boven als ik jou verhalen lees,ik heb de neiging zo de Amev te bellen en ze eens flink verrot te schelden!
Gracy,ik weet heel goed hoe jij je voelt op dit moment,maar laat niet over je heen lopen door Amev
Nog een tip...Fax die brief van je veearts het liefst voor het of in het weekend en zeg dat je maandag uitslag wil hebben,zet ze onder druk op maandag komt altijd hun veterinair adviseur waar ze altijd mee overleggen!
Anders gaat er weer een week over heen!

Lida

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:02

Persoonlijk geen problemen gehad omdat je ieder jaar je rechtsbijstand betaald zitten daar de advocaat kosten in en scheelt dat een boel emotie en stress heb zelf ook een geintje met de AMEV gehad mijn da had het verkeerd geformuleerd volgens hun het voordeel van de EFO is dat daar een man met verstand van paarden aan het hoofd staat en dat een kattebelletje van je da en eventueel een telefoontje daar gewoon als voldoende wordt geac. omdat zij daar weten waar ze mee bezig zijn.
Verder heeeel veeel succes

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:53

Interpolis is ook niet alles.

Ik wou mijn paard laten verzekeren. Komt er zo'n keuringsmannetje. Vind ik verder prima.
Ik netjes alles wat mijn paard gemankeerd heeft op het aanvraagformulier geschreven. Komt die man die kijkt of hij een chip heeft. En ik moest hem laten stappen draven en galoperen aan de longe op beide kanten.

En zijn conclusie was toen dat mijn paard nog verkouden is(hij hoest niet meer).
Dat hij een dik achterbeen heeft.
En dat hij luchtzuigt.

Ik vraag me af hoe hij dat had kunnen zien als hij mijn paard alleen aan de longe en op de poetsplaats heeft gezien. En hem niet heeft aangeraakt knap hoor.

Dat dikke achterbeen heefy hij opgelopen als veulen zijnde. Heeft hij verder geen last van.

Maar mijn paard is wel afgekeurd voor de verzekering. Ik vind dit ronduit belachelijk.

[O]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lugea en 141 bezoekers