Die van Lielle klinkt erg leuk. Alleen bij de luxe opmaak zou ik ervoor kiezen de kwarteleitjes te pocheren Dat hoort een beetje bij asperges en het lijkt ook wat luxer.
ik heb wel van die pocheerschaaltjes, maar daar had ik nu even geen zin/tijd in. Een mooi spiegeleitje toont ook wel kleurrijk, bij mij waren alleen de randjes te bruin geworden (boter was te heet).
Ir111
Geplaatst: 12-05-11 21:13
Ook leuk:
Ik lust alleen echt geen spiegeleieren. Maar ze zien er wel erg leuk uit zo.
F_Orumster
Geplaatst: 12-05-11 21:22
Die zijn schattig!
The flavor bible sommeert smaakcombinaties, en die verteld mij dat asperges met knoflook, gember en sesam zeer goed combineert. Bij sesam en gember past sinaasappel ook goed, dus mijn inbreng:
Bereiden 1 Verwarm sinaasappelsap, sojasaus, knoflook en mandarijnen. 2 Voeg asperges toe en kook 3-4 minuten. 3 Voeg ingemaakte gember toe, zout en peper en meng goed en kook nog even door (totaal 8-10 minuten). 4 Garneer met geroosterd sesamzaad.
Killyenn
Geplaatst: 14-05-11 15:03
Leukleuk Ik zie al wat lekkere recepten voorbij komen! Ik ben nog even aan het twijfelen, heb twee recepten in m'n hoofd: gegrilde asperges met een sinaasappel-room dipje, geserveerd met bruschetta's met knofloog, ei (en evt. ham), als variatie op de originele asperges/ei/ham. Als tweede een dessert: een torentje van bladerdeeg, zoete vanille-asperges en sinaasappelmascarpone. Ik ga ze vanavond uitproberen en de lekkerste zet ik hier neer, met foto's uiteraard
langua
Geplaatst: 14-05-11 15:23
Oh! Het recept van Ir111 ga ik echt wel proberen! Het gebeurt niet vaak dat ik alles van een recept lust!
Ik kan zelf niet koken, en helemaal niet bedenken dus zelf wat uitproberen is geen goed idee
Langua, ik heb het restje van de salade de volgende dag gegeten toen alles koud was en eigenlijk vond ik het toen veel lekkerder. Ik had het s avonds lauw warm gegeten wat ook ok is hoor. Maar helemaal koud is beter vind ik.