Naar Emmeloord met Razinda voor controle

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Naar Emmeloord met Razinda voor controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 17:47

Vandaag moest ik weer met Razinda naar de kliniek in Emmeloord voor controle. Ik moest er pas om half 2 zijn. Ik was alleen en moest Razin dus in mijn eentje laden. Gelukkig liep ze zo achter me aan de trailer op, in spaanse pas zoals ze altijd doet. *LOL*
Ze bleef netjes staan zodat ik het schot kon rechtzetten en dat ding achter haar billen kon doen en daarna kon ik haar vastzetten. Het waaide erg hard en de ene keer begon het keihard te regenen en daarna was er weer felle zon. Ik reed om 11.45 weg en ik was er 5 minuten te vroeg, goede timing dus! Lachen
Ik heb me gemeld, en werd al na 5 minuten geroepen dat ik Razinda kon halen. Ook het uitladen in mijn eentje ging super. Toen werd ze behandeld, en de arts/chirurg was tevreden. Er zit natuurlijk een wond maar die geneest vanzelf. Razinda mag geleidelijk aan weer op normaal voer, en een bit in. Ik moet wel heel rustig aan doen met het bit, niet eens zozeer vanwege de wond, maar omdat ze zo panisch bij haar hoofd is. De laatste weken na de operatie is ze weer helemaal kopschuw en gaat het halster om en af erg lastig. Ik hoop dat als ik weer meer met haar kan doen, dat ze dan weer makkelijker wordt.
Na een half uurtje was ze alweer klaar en kon ik vertrekken. Toen ik haar had ingeladen kwam de chirurg nog even naar me toe om wat te zeggen en ze was verbaasd dat ik helemaal alleen was gekomen met Razinda. Haha!
Om 15.45 was ik alweer thuis. Razin was blij dat ze weer de wei in mocht.

Een geslaagde dag dus met goed nieuws! Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:05

Geweldig! Party!!
En wat heerlijk eigenlijk dat je het helemaal in je uppie heb gered!
Dat is ideaal.
Fijn dat het zo vordert en dat je al weer wat meer met haar mag/ kan doen.
Lachen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:12

Wow wat goed! ben echt blij voor je...
Wij gaan morgen met Shy Laicka, heen om te scannen... Volgende week bij Hans het hele spulletje dat naar de keuring moet bekappen...
wie heeft Razinda behandeld?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:24

Fijn dat dat ook weer achter de rug is.
Wel stoer hoor, dat je helemaal alleen met je dametje op pad kan nu Cool

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:05

Betekent het dat ze weer normaal mag gaan eten?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:08

Ah fijn goed nieuws. Fijn ook dat je niet lang hoefde te wachten. Ik had een keer dat er een spoed koliek operatie tussenkwam. Merrie met veulen, gelukkig wel gehaald.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:12

Super zeg Maartje! Hartstikke goed nieuws! Hoop voor je dat het snel beter zal gaan met de kopschuwheid...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:12

Hee, wat een goed nieuws. Zeker dat ze langzaam aan weer op normaal voer mag, dat is allemaal toch veel makkelijker, en misschien kan ze dan weer gewoon op stro?
Die kopschuwheid is vorige keer ook minder geworden, dus met het nodige geduld zal het nu ook wel weer opknappen, zal alleen veel tijd kosten, maar haast heb je toch niet?
Spannend, straks er voor de eerste keer weer op Bloos

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:41

Houden zo!
Ik hoop maar voor je dat ze snel weer aan haar hoofdje laat zitten, ik kan me zo voorstellen dat ze na de operatie wel pijn gehad heeft en da's natuurlijk helemaal niet leuk. Succes!

Ivanka
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: The place to be: Den-Haag city

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:53

Super zeg! Ben blij voor je dat alles nu helemaal oke is.

Ivankje

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:12

Lekker Maartje, dat het er allemaal goed uitziet en dat ze weer op normaal voer mag.
Langzaam weer opbouwen en dan starten maar, nu de DNA ook bijna rond is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:06

Al met al goed nieuws dus! Die kopschuwheid zal wel weer wat verdwijnen hoor!

Wat zal het fijn zijn als je zorgenkindje nu voorlopig even van alle ellende af is!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 12:31

Bedankt voor alle reacties! Lachen

Ik hoop inderdaad dat ze weer makkelijker zal worden met halster en ook dat ik een bit in kan doen zonder al te veel problemen.

Ze mag inderdaad weer op gewoon voer, ze krijgt nu alweer hooi en na mijn vakantie volgende week, ga ik heel langzaam over naar gewone brokken, dus niet geweekt. Ze mag alleen geen granen omdat die de wond open kunnen halen, dus daar moet ik nog even 2 maanden mee wachten.
Stro kan misschien ook op lange termijn, maar het eerste half jaar (tot de volgende controle) laat ik haar nog op zaagsel.

En ze moet dus ieder half jaar terug voor controle.