godver, weer cavia's vermoord

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

godver, weer cavia's vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 20:04

de cavia's gaan nu al een week 's nachts binnen. Dit gaat goed, geen dode of verwonde cavia's meer. Voor ons rede om vandaag 3 wat jongere vrouwtjes te komen om het caviabestand weer wat aan te vullen.
Ze zijn om 5 uur op de wei gegaan, adriaan wil ze net binnen gaan doen, blijken er 3 te missen. Juist, de 3 nieuwste. Adriaan heeft de beschoe-ing open gesloopt, en trof daar 3 bebloede cavia's aan. 2 dood, 1 levend, maar flink gehavend.
Die zit nu binnen in een hokje, in een oude handdoek. Ze zal morgen wel dood liggen denk ik.
Als ze het haalt heeft ze een engeltje boven haar gehad.
Dit is gewoon niet leuk meer, adriaan in nu een soort alcatraz van de wei aan het maken.
Het aantal moorden staat inmiddels op 7 in 2 mnd tijd. Deze keer zijn het trouwens waarschijnlijk wel ratten geweest.
Ben boos, verdrietig, voel me machteloos. Arme beestjes, wat moeten we hier nu mee?


jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:23

dat is neit leuk nee, ik weet neit wat je er tegen kan doen maar in ieder geval strekte en beterschap met die ene cavia

xx jen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:19

O ja dit heb ik ook wel eens meegemaakt, afschuwelijk!
Arme beestjes, net nieuw en nu al op zo'n manier aan hun eind gekomen.

Ik had laatst ook last van 2 ratten op stal, en ik vond iedere keer tussen het hooi aangevreten vogels, muizen enz.
Er is toen een man ingehuurd, zo'n muizen en ratten bestrijder. Nou geen rat of muis meer te vinden!
Zoiemand zou ik zeker weten inhuren als ik jou was, want die ratten stop je echt niet, die zullen blijven toeslaan! En dat kost jou iedere keer weer die lieve cavia's! Verdrietig
Succes!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 09:15

de 3e cavia is inmiddels ook overleden. De verwondingen vielen op zich (op het oog) mee, maar het is nu wel duidelijk dat het een hermelijn/wezel is. Er zaten 2 gaatjes in haar nek, op ong 4 cm afstand. Zijn dus de hoektanden van dat beest geweest.
Ga vandaag maar eens info zoeken wat we eraan kunnen doen

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:14

Die wezels zijn ook geen lieverdjes nee, die had ik ook tussen het hooi, maar heb m niet meer gezien.
Zo'n ratten etc. bestrijden zou wel een goede optie voor je kunnen zijn.
Ik heb nergens last meer van, ideaal!
Voorheen had ik n.l. 2 dikke ratten tussen mn hooi, nou ik heb ze niet meer gezien!
Hetzelfde geld voor de tig muizen in de stal, ik kom er nu geen eén meer tegen...
Ideaal.


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:20

Nieuwe Ren bouwen gaas meter de grond in, kwartjesgaas, dat kun je het beste doen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 10:21

dat heeft voor wezels weinig nut, die graven zelf niet, maar gebruiken de holen en gangen van andere. Daarbij, als wezels er op de ene manier niet kunnen komen, komen ze wel over de schutting heen ofzo. Die beesten zijn zo verschrikkelijk slim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, brennie85, carola, Carolinelady, dalena, diemth, estell__, fro, GoogleAdsense, Hootje, jasmijn16, Jayya, leintje_, LouLi, Nathalie__, oblix, shaddy82, zuperzmoker en 55 bezoekers