Singelvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 19:12

Ik heb vandaag een westernzadel gekocht, maar de singel zit een beetje raar.
Die mevrouw heeft wel een beetje uitgelegt hoe het moest, maar ik dacht dat het echt vast zat met een gesp ofzo, maar dat zit het niet.
Je moet het als het ware gewoon aanstrikken
Dus een paar keer oprollen en dan door dat gleufje doen.
Verward Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij hierbij helpen?
-Alice-

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 19:54

Vastmaken gebeurt op dezelfde manier als een knoop maken in een stropdas. Ik heb het vroeger ook gekund, maar nu weet ik niet meer hoe ik het zo uit moet leggen. Ik zou als ik jou was een singel kopen met een gesp eraan en gaatjes maken in je singelriem. Een stuk makkelijker en veiliger. Als je de strop niet goed kunt maken kan hij gaan glijden en gaat je zadel loss zitten.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 02:36

Het is eigenlijk heel simpel, maar je moet het effe weten. Als je geen gaatjes in je singel riem hebt dan hoef je ook niet per se gaatjes erin te maken. Als je een paar keer rond bent gegaan, dan ga je voor de laatste keer door de ring aan je zadel. Als je door de ring bent ga je achter langs naar rechts en dan om de ring heen voorlangs naar de linker buitenkant van de ring aan je zadel. Dan ga je achterom en je steekt je riem door de ring naar voren, onder de riem die voor langs is gegaan. En voila... Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je. En het zit zo vast als een huis....
groetjes, Caballo

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 17:46

inderdaad, je moet wel zien dat je je paard niet ophangt, want met zo'n singel span je makkelijk ontzettend hard aan...

groetjes en succes

AGlaranna

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:20

ophangen aan een singel? Hoe wil je dat doen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 18:11

een western singel kun je echt aansnoeren. werkt ook hetzelfde als die beroemde AANSNOERNEUSRIEM van bonfire. (alleen die naam al: aansnoer) Je kunt hem dus echt heel strak krijgen. Denk er om dat je nog wat vingers er tussen moet krijgen.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 08:48

Ik ga dinsdag met mijn vriednin naar een westernwinkel, dan koop ik een singel met gesp en maak ik gaatjes in de riemen.
Iniedergeval bedankt!
Ik had zondag gereden met mijn zadel en had ik het dus helemaal vast gemaakt, en het bleef echt zo zitten!
Maar ik heb toch liever een singel met gesp.
Bovendien zit die knoop ook heel rot bij je benen.
-Alice-