Vraagje voor de Enduranceruiters onder ons..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Vraagje voor de Enduranceruiters onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 20:12

Hoi,

Ik reed met mijn vorige zadel (een simpele Stubben Siegfried) altijd met een nepbonte dekje. Toen die te dun werd voor de wedstrijden ben ik overgestapt op een zadelvormig shabrak van Kavalkade. Hier zat op de plaats van de kussens een soort gel-achtig spul, wat de druk goed verdeelde.

Inmiddels heb ik een Thorowgood Griffin Endurance, welke erg lange en extreem brede kussens heeft, en ook erg rechte en lange zweetbladen (lijkt op Dressuur). Geen van beide dekjes passen hieronder, en nu had ik laatst een nieuwe nepbonte (degene van Kavalkade liet niet genoeg vocht door, wat op lange duur voor irritaties kon gaan zorgen) gekocht, welke ook niet pastte.

Nu ga ik ´m morgen ruilen, maar ben nog hard aan het nadenken over welk shabrak dan in aanraking komt..
Waar rijden jullie mee en waarom?

Ik ben zelf voor de langere afstanden niet zo kapot van een vierkant dekje, gaat toch een stuk meer zweten.

Maar, ik ben benieuwd!

Groetjes

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:54

Zoals je weet had ik een Christ lamsvel schabrak, echt super gewoon! Maar of die ook onder jou zadel zou passen, dat weet ik niet. Ze zijn wel erg prijzig hoor....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:12

Ben ff gaan zoeken op internet, omdat ik toch wel benieuwd was naar dat zadel van jou. Ziet er goed uit, en nog best betaalbaar ook. Ik ben me ook aan het oriënteren op een ander zadel, zie alleen zo op tegen al dat passen en meten...

Anyway, ff voor de volledigheid - dit zou jouw zadel moeten zijn:

Afbeelding

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 19:06

Klopt, dat is ´m.
Hij lijkt niet bijzonder, maar ik vind ´m heerlijk. Heeft extra brede kussens voor een extra goede drukverdeling, alleen lijken mijn zweetbladen iets rechter te lopen. Kan natuurlijk ook door de foto komen..
Zit in elk geval heerlijk, voorheen kreeg ik nog last van mijn ´achterwerk´met een seatsaver (een goedkoop nepbontje dan..) over mijn keiharde Stubben, nu zit ik zonder zelfs heerlijk. Geheel met Prolite, een gelachtige stof, en licht! Ook weinig onderhoud en kan goed tegen regen/zweet/water.. Aanrader, alleen heb ik dus nog niet HET dekje gevonden..

Vandaag een andere gehaald, van Bucas, heeft wat weg van de Equitex, al heb ik die nog nooit in het echt gezien. Goed vocht en warmte doorlatend, lekker koel en drukverdelend. Maar ja, ook deze paste niet..
Morgen dus weer terug, ben nu echt aan het balen. Een echte lamsvel zal waarschijnlijk ook niet passen, en momenteel is mijn budget niet al te breed (vakantiebaantje begint donderdag pas Lachen ). Waarschijnlijk is de laatste optie dan een ´normaal´ shabrak. Niks bijzonders aan dus..

Maar goed, ik zal het morgen wel merken..

Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:36

Tja..lastig...Heb je niet het nummer van die engelse man...die heeft misschien wel een speciaal dekje voor onder dat zadel, vraag het anders ff bij countrymill, of heb je dat al gedaan???
Alleen, je krijgt idd je geld niet terug bij klap, dus dan zit je met de kosten.

Ow mensen, het zadel zit idd heerlijk, heb er en paar keer opgezeten, en t zit echt goed. Ik ga er misschien ook een kopen (MORGEN!!) maar dan een goedkoper versie, en gewoon veelzijdigheid (ben niet rijk, arm zels..)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 21:42

Haha, dat valt wel mee hoor..

Ik heb ook nog op de site gekeken, zal dat straks weer even doen voor een zeer grondige inspectie.., maar Jill Thomas rijdt daar met een gewone vierkante, wat ik toch echt te veel zweten vind..
Ik ben ontzettend benieuwd naar je aankomende zadel!

Groetjes

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:32

even off-topic, watvoor zadel heb je en waar heb je het gekocht?
Mag ik vragen hoeveel het je heeft gekost?
Ik ben heel benieuwd!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:57

[quote="Tiko"]Tja..lastig...Heb je niet het nummer van die engelse man... [quote]

Engelse man? 'Yep' bedoel je toch niet? Verward

ik heb trouwens wel eens zo'n equitex gezien en gevoeld enzo, maar dat leek mij echt helemaal niets.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 09:58

Met Engelse man bedoeld ze de ´agent´van Thorowgood. Hij was naar Nederland overgekomen om een zadel te vinden dat goed paste. Zijn nummer heb ik helaas niet, maar ik zou Country Mill kunnen bellen. Hij komt vandaag alngs, dus zal ik het eens vragen.

Inmiddels weer een ander dekje gehaald, baal ontzettend. Koop je het al niet bij je vaste ruiterzaak, heb je er al weinig vertrouwen in, kan je 3 x heen en weer fietsen.. Maar goed, hopelijk past deze, anders houdt het gewoon op. Dan laat ik er desnoods eentje maken...

Waarom leek equitex je niks? Nogmaals, ik heb dit nooit gevoeld of gezien, alleen van horen en plaatjes. Ik heb dus geen idee of dit shabrak erop lijkt of niet..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 10:06

Ow, en over mijn zadel: het is de Thorowgood Griffin Endurance Jill Thomas (..). Ontworpen door Jill Thomas, kampioene Endurance. De kussens zitten vol ´prolite´een gelspulletje, wat dus zachter draagt en beter druk verdeeld. Ook in de beenkussens en het zitvlak zit dit. Op www.thorowgood.com of www.jill-thomas.com vind je hier alles over.

Groetjes