Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:27

ik vind ze geweldig! sommige moeten even je vertrouwen zien te winnen maar dan doen ze ook alles voor je! het zijn echt betrouwbare goedzakken! Haha!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:50

precies! haha

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:45

idd Haha! echte betrouwbare paarden!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:56

het zijn de meest geweldige paarden die er rondlopen, eerlijk, werklustig, gevoelig en heel fijn te rijden

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:05

:d Ben ik helemaal mee eens! hahahaha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:55

indd helemaal mee eens

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:30

Jah! en de galop gaat ook al stukken beter! kijk maar....
Afbeelding

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:13

yannique schreef:
Jah! en de galop gaat ook al stukken beter! kijk maar....
[image]

Heb jij nou een zwarte draver?? Haha! gaaf! Of komt dat gewoon door het licht? Cheese!

Maar vraagje! Er staat bij mij een draver op stal. Ik weet er weinig van af maar weet alleen dat ie vrij oud is! Nou heeft de eigenaresse van de stalling tegen die mensen gezegt dat ie nooit zal galopperen! Ikzelf vind dit onzin. Heb zelf ook een draver (heb deze dan van heel jongs) maar ik denk en vind dat ie vast wel kan galopperen alleen dat er wel tijd in gestoken moet worden!

Vinden jullie dit ook of hebben jullie wel eens meegemaakt dat het echt niet lukte en denken jullie dat dat ook bij deze zo is? Verward

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:47

tuurlijk kunnen ze het! Maar sommigen is het commando gewoon ergh moeilijk aan te leren

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:18

ja dat klopt ik heb never nu 3 jaar en wil nog steeds niet in galop Huilen Huilen
Maar ja de draf is natuurlijk zijn geweldigste gang ik zou het ook niet erg vinden als hij het nooit zou doen.
Ik denk dat hij gewoon wat banig is om het te doen want ik heb echt alles al geprobeert teugels los en keihard draven maar het lukt echt niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:28

Natuurlijk doen ze het wel. Je moet het alleen even zien te ontwikkelen. Aan laten springen in de bocht hielp bij die van mij heel goed. Als ik het twee keer op dezelfde plek doe, springt hij de derde keer zelf aan Schijnheilig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:11

Ja inddd. gewoon consequent zijn... komt vanzelf...

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:51

radnah2 schreef:
Heb jij nou een zwarte draver?? Haha! gaaf! Of komt dat gewoon door het licht? Cheese!

Maar vraagje! Er staat bij mij een draver op stal. Ik weet er weinig van af maar weet alleen dat ie vrij oud is! Nou heeft de eigenaresse van de stalling tegen die mensen gezegt dat ie nooit zal galopperen! Ikzelf vind dit onzin. Heb zelf ook een draver (heb deze dan van heel jongs) maar ik denk en vind dat ie vast wel kan galopperen alleen dat er wel tijd in gestoken moet worden!

Vinden jullie dit ook of hebben jullie wel eens meegemaakt dat het echt niet lukte en denken jullie dat dat ook bij deze zo is? Verward

Manuel is in de winter heeeeeeeel donker, eigenlijk wel zwart. Alleen in de zomer wordt hij een stuk lichter, dan is hij gewoon bruin.

Bij mij in de stalling zeiden ze ook tegen mij dat manuel nooit zou kunnen galopperen. Iniedergeval niet normaal, maar nu praten ze wel anders hoor! Het gaat echt stukken beter. Maar je moet het eigenlijk wel op een volte proberen, dan gaat het echt veel fijner. En dan maar blijven drijven, en als ie in galop zit belonen!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:44

Afbeelding

Mijn draver is echt een lieverd!! Doet echt geen vlieg kwaad! Alleen met werken is ie hyper...maar bedoeld het niet kwaad, dat zit nou eenmaal in zn bloed....
Verder wil hij lekker op zijn manier knuffelen..heel subtiel

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:04

Leuk beestje, vet mooie kleur man! Heel apart, maar zeker wel mooi!!! Wow!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:06

Eens een draver altijd een draver Haha!
In het beging ging het een beetje moeizaam...
maar het vertrouwen is gewonnen en mijn draver is echt een super paard.

En moet eerlijk zeggen:
Ik heb altijd gezegt dat ik nooit een draver wilde, totdat ik me paardje zag staan Lovers op het eerste gezicht.
En nu wil ik niets anders meer.
Lovers

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:26

Ik wist ook niet zo goed wat ik van dat ras moest denken, K kom wel vaak langs de dravers van H. vRiel, en die vond ik altijd zoooo vreselijk stoer, en jah, toen ging ik bij KM kijken... liefde op eerste gezicht Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:44

Ik had geen vooroordelen, ik zit er mn hele leven al in Schijnheilig Ik stond al als driejarig meisje te kijken hoe papa een jaarling longeerde Haha! En toen ik een jaar of 10 was hielp ik beleren. Ik heb 6 jaar een pony gehad, maar daarna ook meteen op een draver verder gegaan. Dat was in 1995 en vanaf die tijd rij ik eigenlijk alleen nog maar dravers

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:42

wkoekoek schreef:
Ik had geen vooroordelen, ik zit er mn hele leven al in Schijnheilig Ik stond al als driejarig meisje te kijken hoe papa een jaarling longeerde Haha! En toen ik een jaar of 10 was hielp ik beleren. Ik heb 6 jaar een pony gehad, maar daarna ook meteen op een draver verder gegaan. Dat was in 1995 en vanaf die tijd rij ik eigenlijk alleen nog maar dravers

Daar kan ik alleen maar van dromen Lovers
Misschien ooit, als ik de lotto win ofzo Knipoog

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:03

sas00 schreef:
Daar kan ik alleen maar van dromen Lovers
Misschien ooit, als ik de lotto win ofzo Knipoog

Er zijn wel veel dravers te koop, die niet meer koersen, soms door een lichte belssure, of omdat ze niet meer snel genoeg zijn, die zijn (zegt men) slacht prijs waard, misschien vind je ooit wat........

Een jaar geleden kon ik er ook alleen maar van dromen, en hoopte ik nog vurig op wonderen.....En wonderen bestaan dus echt!! hahahaha

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:08

Nee, dat bedoelde ik niet Knipoog
Ik heb me eigen draver al Lovers
Maar wkoekoek, zit al heel haar leven tussen de dravers... echt ik wou dat ik zo'n jeugd had gehad maar helaas...

Mocht ik ooit echt tussen de draver willen wonen (aan huis dus)
ja, dan komt de lotto goed van pas... Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:48

Nou ik heb gister ff (2uur) met KM zn vorige eigenaar gepraat (zij had m als 3jarige KOERSPAARD en ik nu als 12jarige reacreatiepaard)
Jeetje echt veel over m gehoord... Hij bleek dus donders wel goed te lopen alleen kon hij helaas de afstand niet aan...dan werd ie onregelmatig....Ook erg leuk te weten dat hij bij Jeroen Engwerda in training is geweest... die woont nu vlak bij mij (toen was t nog in friesland)
Enne... KM is altijd dus al vreselijk baasje geweest... Hij heeft als 2jarige alle 1jarige in een nacht de wei uit gejaagd (hahah)
Ach zo veel joh dat ik te horen heb gehad... geweldig leuk... binnen kort komt Iris hierheen en dan gaat t echt gaaf worden....

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:53

Wij hebben ook een draver (Grog). Hij komt uit Rusland maar verder weten we daar niet veel van. Mijn oma heeft hem gekocht en mijn vriendin rijd op hem. Toen we hem kregen reed hij L dressuur en mijn vriendin rijd nu Z met een aantal winstpunten. OK dan!
Hij wil heel graag voor Suus werken en hij doet erg zijn best maar als hij geen zin heeft doet hij ook alles om onder de oefeningen uit te komen en dan kun je er helemaal niets mee beginnen. Scheve mond

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 02:05

KindnessM schreef:
Nou ik heb gister ff (2uur) met KM zn vorige eigenaar gepraat (zij had m als 3jarige KOERSPAARD en ik nu als 12jarige reacreatiepaard)
Jeetje echt veel over m gehoord....

Wat leuk!
Moet ik eigenlijk ook eens proberen, ben alleen een beetje bang dat die mensen niet zo op me zitten te wachten Scheve mond
Kan me voorstellen dat je dolblij bent met de informatie...
zou ook zo graag alles willen weten.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:45

sas00 schreef:
Wat leuk!
Moet ik eigenlijk ook eens proberen, ben alleen een beetje bang dat die mensen niet zo op me zitten te wachten Scheve mond
Kan me voorstellen dat je dolblij bent met de informatie...
zou ook zo graag alles willen weten.

Ik denk dat veel fokkers en vorige eigenaren vaak veel blij mee zijn om te weten hoe het met ze gaat! Maar er zijn idd ook fokkers etc bij die er geen reet om geven Maar ik weet niet eens het adres van de fokker Verward Kennen jullie haar of hun misschien? Er staat op mijn blaadje Fokker: Mw. A.S. Pol