In welke onderdelen zijn jullie het beste in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

In welke onderdelen zijn jullie het beste in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 17:47

In de dressuur dan.
Als je je proefje aan het rijden bent, bij welke onderdelen denk je dan: Aah, hier kan ik hoge punten mee verdienen!

Ik heb dat met halsstrekken, daar haal ik bijna altijd een 7 voor.
En met het vrije stap de rijbaan verlaten, krijg ik ook meestal een 7. Laatste keer had ik toen als commentaar: Mooi ontspannen!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:51

halsstrekken, overgangen stap-draf en 'simpele wendingen' als gebroken lijnen. (zegt zij die daar laatst 2 vieren voor had met als opmerking 'niet tot X' Bloos Schijnheilig )

knelpunten daaraan tegen zijn; middenstap, middengalop op een volte en het wijken.(maar daar moet gewoon aan gewerkt worden Haha! )
wat ik 'gronisch' niet kan is recht binnenkomen. op een 1 of andere manier kunnen grassie en ik niet zonder kronkels de A-C lijn over Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:09

Ik had hoge punten voor de middendraf.
De galop, 1 x een 6 en 1 x een 7 (bokken komt je puntentotaal niet ten goede Bloos )

Het halsstrekken is vaak wel laag, dat doet ie dan wel een paar passen maar daarna zijn de paarden in de andere ring veeel boeiender!! Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:11

groeten, denk ik ik denk dat bij mij het groeten naar de jury het best afgaat! nee hoor maar middendraf kan ze wel goed opzich en gewoon ik rijd nooit op het verkeerde been licht dus dat scheelt ook een hoop -1 tjes!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:39

Nou, bij mij gaat alles perfect, nee hoor, geintje. Luna is bestwel onregelmatig, ik kan niet iets noemen. Soms gaat de middendraf mooi, en soms de uitgestrekte stap weer. Het aanspringen in galop gaat trouwens altijd heel mooi, dat staat er ook vaak bij, mooi overgang.

Groetjes Rytje

Life go's on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:41

Mijn overgangen worden altijd goed beoordeeld. Ik werk dan thuis ook tot in den treure aan tempocontrole en het flitsend aan de hulpen krijgen van mijn paard dus dat mag dan ook wel!
Verder ben ik dol op alle zijgangen. Kan niet wachten tot ik weer een paard op niveau heb!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:53

ik krijg 9 van de 10 keer een 8 voor mijn voltes, stap draf of galop maakt niet uit.
en lang leve het puntje verzorging, krijg ik altijd een 8 of een 9 voor.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:10

Mijn goede punten zijn; halsstrekken (hoewel ik daar laatst een 4 voor kreeg zonder commentaar, weet dus niet wat fout was) linkergalop, halthouden, gebroken lijnen, middenstap en ook wel overgangen.
Echt slecht is de middendraf altijd een 5 heel soms een 6 en 1 keer een 7. Middengalop verschilt per keer. Wijken verschilt ook per keer.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 07:59

Halsstrekken gaat meestal erg goed. Als iemand denkt dat een 4 te laag is, dan is vaak de hals wel laag, maar die impuls van achteren weg. Je moet dus een paar dhebben dat de hals strekt en gewoon in evenwicht blijft lopen, dat doen de meeste niet.
Ook de overgang van halsstrekken in draf terug naar stap gaat goed.
Verder is het binnenkomen en groeten een sterk punt (oefen ik ook wel 20 keer in een training Haha! )

En overgangen stap-draf-stap enz. zijn ook goed.
Voltes zijn op zich geen probleem, maar het paard glijdt vaak weg, waar ik dus niets aan kan doen (geen ijzers, als het nat is vooral), en daardoor valle nde cijfers vaak tegen. Is het droog en mooie bodem, dan ook wel 7-ens

Galop is een drama-onderdeel, gaat wel steeds beter,maar vanuit de middengalop op de volte terug naar arbeidsgalop is ver te zoeken. De midden galop zelf is wel goed.
Ook terug naar draf gaat vaak niet goed.

Wijken gaat steeds beter, de voorhand blijft voor de achterhand (al willen sommige jury's een volledige recht paard hebben, wat dus wijken is als je de regelementen naleest). De achterhand gaat steeds beter mee.

Verder is het gewoon erg jammer dat er geen schouder-binnenwaarts in de L gevraagd wordt, dat is echt een superonderdeel

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 08:19

De pirouetten...die gaan bij elk paard wat ik op dat nivo had altijd goed, die draai ik gewoon heel makkelijk.

Zelf heb ik wel altijd moeite gehad met het binnenkomen en groeten....ik sta bijna altijd scheef, weet ook niet waar dat door komt.

Verder verschilt het per paard waar ik de hoogste punten op rijd, bij mijn vorige paard Insy moest ik het hebben van het hele drafgedeelte en was de galop met de wissels een zwak punt, bij mijn huidige paard wat ik rijd is dat andersom....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 08:24

Ik heb meestal hoge punten voor de wendingen en voltes. Met Omar weet ik het eigelijk niet zo precies. Met Sjors had ik voor halsstrekken meestal hoge punten en voor uitstrekken lage punten, ik denk dat het met Omar net andersom is.

:evaw:

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 08:52

De middendraf scoort meestal wel goed. Ook achterwaarts hebben we meestal hoge punten voor.
Schouderbinnenwaarts ging ook erg goed en ook de wending om de achterhand werd met een dikke voldoende beoordeeld.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:19

middendraf, dat is bij lars uitgestrekte draf, en ik hoef het verschil nog niet te laten zien, dus daar heb ik soms wel een 8 voor, voor halsstrekken een 9, overgangen ook wel een 7, wijken ook wel een 7, en de rest is gewoon hoe netjes ik rij, de rest doet lars wel voor me....

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:24

Hm.. ik heb eigenlijk helemaal geen goede punten, iig nooit altijd voor hetzelfde onderdeel.
Middendraf gaat soms wel aardig, maar soms ook niet Schijnheilig .
Bij m'n laatste 2 proeven was het cijfer voor verzorging (8) het hoogst...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:49

uitgestrekte draf daar heb ik net als voor de uitgestrekte stap eigenlijk altijd 7-ens en soms 8ten voor.
In de L had ik ook heel vaak een 8 voor het wijken.
galop/stap en stap/galop zijn overgangen die lot heel erg leuk vind dus dat is vaak veel punten waard en daar heb ik ook veel lol aan.
Mijn zwakste punt is de Schouderbinnenwaarts dat vind ik de meest stomme oefening ooit *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:52

Middenstap, galop en draf, zelfde in uitgestrekte vorm.
Verder is de vos vrij makkelijk in de zijgangen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:59

middendraf ( als ze niet te actief is *LOL* ) en de middenstap, maar goed dat heb je nog niet in een B proefje Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:07

Met Prakkie heb ik altijd hoge punten voor mijn galop. Ze heeft een heel sterk achterbeen en blijf dus altijd mooi doorspringen. Heb op Almelo ook 9-ens gehad voor galoponderdelen (gebroken lijn in contra en volte 10 m).

Met Lethal was zijn midden/uitgestrekte draf altijd super. Echt superspektakel. En zijn zijgangen zijn super...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:12

Kitty schreef:
De middendraf scoort meestal wel goed. Ook achterwaarts hebben we meestal hoge punten voor.
Schouderbinnenwaarts ging ook erg goed en ook de wending om de achterhand werd met een dikke voldoende beoordeeld.


Dat is bij mij ook, alleen bij mij is het allemaal tegenwoordige tijd. Met de galopgedeeltes scoor ik meestal het laagst, contragalop gaat wel maar middengalop op de volte lukt niet. Dan gaat Haike gekruisd springen, op de volte 10 meter ligt het aan haar bui. Soms goed soms slecht.
In de L2 had ik altijd slechte punten voor het wijken, deed ik nooit. Nu ik eenmaal de L2 uit ben gaat wijken wel goed. Raar beest!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:41

Tja, bij mij is het ook tegenwoordige tijd, maar ik heb het hier over de wedstrijd van twee weken geleden en dat was de eerste keer dat ik M1 reed met Muuz. Vandaar de v.t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:52

In de L haalde ik meestal een 8 voor het wijken, de SB is ook altijd wel goed voor een 7 die gaat eigenlijk nooit de mist in.
Ik heb eigenlijk geen onderdelen die altijd slecht of altijd goed gaan. Ik heb op alle onderdelen wel eens een 7 gescoord maar ook een 4 *LOL* . En dat is trouwens wel kenmerkend voor mijn proefjes Haha!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:51

Ik ben ontzettend wisselend in mijn proeven. De ene keer scoor ik 8-en voor de SB, dan weer een onvoldoende vanwege slordig inzetten (zonde dus)

Verder heb ik net als Suzanne F. bijna altijd een onvoldoende voor het binnenkomen Bloos, Fitz staat ook altijd scheef. Tegenwoordig presteert hij het om zelfs wissels te springen bij het binnenkomen, wat ook niet erg gewaardeerd wordt Haha!

Maar mijn sterkste punt blijven toch wel de uitgestrekte gangen en dan met name de uitgestrekte draf.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:56

sb?????? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:57

SchouderBinnenwaarts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers