Ben ik niet streng genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ben ik niet streng genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 22:07

Ik had net na 2 weken (instructrice vakantie) weer les. Het ging op zich wel goed, ik luister wel. Maar Omar is zo krom als een hoepel Verdrietig . Waar het ene paard zich licht maakt als het moeilijk wordt geeft Omar alles, maar dan ook alles aan jou. Het is dan zo vreselijk moeilijk om 'm en recht te houden, en vooruit en in het goede tempo en naar beneden. We beginnen dan ook met recht en voor het been. Dat is het belangrijkste. Maar hij neemt zoveel druk dat ik 'm bijna niet hou en als ik meer been geef gaat hij vluchten, dus ik ben echt bekaf. Want dat betekend inhouden.... zit rijden, zakt terug in temp, been erbij, vliegt weg, inhouden enz..... Als ik 'm eenmaal heb gaat het wel, maar dan het recht houden weer, Hij heeft links hol en rechts bol. Maar echt het is zo verleidelijk om aan de rechter teugel te trekken.... Verdrietig Het is ff een oliebol periode waar ik doorheen moet. Maar ik ben zo bang dat als ik voor mezelf rij dat ik te soft ben en 'm meer verkloot dan goed doe.
Dat ik al te snel denk "zo is ie wel recht, terwijl ik eigenlijk kan zien dat hij het faked
Longeren gaat ook niet want dan knikkert hij alles aan de buiten kant eruit, met bijzet ook, met touwtjes ook Huilen . Daar doe ik meer kwaad dan goed mee. Abby ( Kusje )komt me gelukkig wel een keer helpen met dubbele longe, en ik hoop dat dat dan een oplossing is.
Hebben jullie opmerkingen of tips?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 01:05

Geduld. Misschien wat extra lessen. Longeren in een roundpenn/longeerbak. Veel succes en consequent blijven.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 08:28

extra lessen doet mijn instructrice niet want ze is zwanger en is liever een paar lesuren kwijt dan rijk. roundpen heb ik niet tot mijn beschikking en ik heb ook niet zoveel spring materiaal dat ik een stuk van de bak kan afzetten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:58

Met rood-wit lint dan?
Lastig probleem, maar bij Aldira heeft longeren IN een cirkel wel geholpen. Als ik gewoon in de bak longeer buigt ze ook nauwelijks maar in de roundpen is ze veel soepeler geworden wat je onder het zadel ook duidelijk kunt merken.