Vergeten te ademen tijdens tvkijken en computeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vergeten te ademen tijdens tvkijken en computeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:04

Sinds een tijdje heb ik af en toe rare vallen. Dan zit ik tv te kijken en dan opeens voel ik mezelf wegvallen. Ik val dan net niet om door heel diep adem te halen en relaxt te blijven. Het lijkt wel alsof ik dan vergeet adem te halen.
Tot vanmiddag had ik het alleen met tv kijken. Maar vanmiddag was ik een foto aan het opslaan op de computer en toen zakte ik wel verder onderuit. Ik lag met mijn bovenlichaam op mijn bureau en kon even niet meteen overeind blijven. Het koste me echt moeite om wakker te blijven, ik voelde me helemaal weg glijden. Door me heel erg te concentreren en goed te ademen bleef ik toch bij.
Maar eigenlijk ben ik me kapot geschrokken, het was zo’n eng gevoel om weg te glijden. Vooral omdat het me zoveel moeite kostte om bij te blijven.
Het voelt net alsof je plotseling in slaap valt of onder narcose raakt. Niet dat mijn lichaam om valt maar het begint in mijn hoofd lijkt wel.
Ik was daarna even bang om verder te computeren maar ik moest ook nog wat werken dus na een half uur ben ik weer verder gegaan.
Net kreeg ik het weer even met tv kijken.
Wat ik niets snap is waarom ik het bijvoorbeeld niet krijg met lezen of paardrijden, dan ben ik toch ook heel geconcentreerd bezig?
Ik heb nog nooit gehyperventileerd dus dat is het niet denk ik. Mijn hoofd wordt heel zwaar en dan voelt het alsof ik wegglijd.
Best vaag, vooral omdat ik iet ken van vroeger. Het is echt iets van het laatste jaar maar zo heftig als vanmiddag heb ik het nog nooit gehad.
Misschien morgen toch maar de huisarts bellen. Maar ja, die zal er wel niks aan kunnen doen. En eigenlijk vind ik het stom om weer langs te gaan want vanochtend was ik er ook al (voor een voetencrème) en toen heb ik er niet aan gedacht om het er over te hebben.
Volgens mij neem ik genoeg vitamines en heb ik geen bloedarmoede want ik word ook niet duizelig als ik plotseling opsta oid. Wel werd ik laatst helemaal dizzy toen ik moest achteruitrijden met de auto (ik zat niet genoeg omgekeerd) maar dat zal er wel niks mee te maken hebben.
Iemand een idee?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:29

Hmmm vaag eng is dat hoor. Ik heb een hele tijd last gehad van hyperventilatie en ademhaling is idd heel belangrijk en leer je ook wel regelen.
Ik heb laatst bij BNN bij 'Je zal het maar hebben' een meisje gezien die een of andere 'ziekte' had waardoor ze zomaar in slaap viel. De jongen die haar interviewde liep met haar op het strand en BOEM daar ging ze.
Ik weet niet meer hoe het heet, maar lijkt een beetje op wat jij hebt hoewel zij het wel heel heftig had. Vooral bij spanning of vermoeidheid maar kan me voorstellen dat (erge) ontspanning hetzelfde effect zou kunnen hebben.
Misschien weet een andere bokker wat ik bedoel??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:13

Hmmm Cody volgens mij bedoel je Narcolepsie oftewel vallende ziekte....
waarbij je in slaap valt. Dit is overigens voor zover ik weet ongeneesbaar en vermindert niet.

Ik heb weleens black-outs maar al veel minder dan vroeger, ik kan nu staande blijven, dan wordt het licht en zwart voor de ogen, je voelt je even wegzakken en daarna nog iets duizelig in je hoofd met metaalsmaak in de mond.
Ik weet dat het bij mij komt als combinatie laag ijzer gehalte en lage bloeddruk, vooral bij te snel op staan.

Effe bloed laten prikken Katrien!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:18

Klopt, dat bedoel ik Orri.
Katrien laat als je met bloedprikken niks wijzer wordt ook eens een bloedsuikercurve maken. Als je bloedsuikerspiegel te laag wordt kun je ook het bewustzijn verliezen (of bijna dan). Ik heb dat ook en via een homeopaat kom je een stuk verder dan bij een reguliere arts omdat die als ze geen oorzaak kunnen vinden vaak opperen dat het psychisch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:30

Ik zal dan sowieso maar even bloed laten prikken. Wie weet komt er wel wat uit. Ik denk niet dat het dat is wat manon heeft want ik kan juist zonder moeite plotseling opstaan. Dan owrdt het niet zwart voor mijn ogen ofzo. Ik heb dat vroeger wel eens gehad als ik griep had maar dit is heel anders.
Zal wel iets onnozels zijn maar het is wel irritant.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:27

Weet je, jouw titel zorgde ervoor dat ik ineens doorhad dat ik niet goed ademhaalde tijdens het bokken/computeren. Dat ik maar heel langzaam ademhaalde. En ik schrok eigenlijk best wel daardoor. Stel: je vergeet gewoon écht adem te halen *bibber* Scheve mond

Ik heb dat wat jij hebt ook wel eens. Denk ik. Ben nog niet flauw gevallen ofzo, maar naarmate ik langer computer begint de wereld om me heen wel eens te draaien. En als ik dan niet even weg kijk, of met mijn hoofd schud, of even ergens anders aan denk, volgens mij zou ik dan ook wel onderuit kunnen gaan.
Dat weet ik eigenlijk niet, ben namelijk nog nooit flauwgevallen, heb dus ook geen idee hoe het voelt, maar ik wil het liever ook niet uitproberen.

Ik zou als ik jou was in ieder geval even bloed gaan prikken. Dan heb je meteen een soort controle ofzo.

Heel erg veel sterkte in ieder geval Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:51

Gatsie Katrien, toch maar weer naar de huisarts hoor! En 'm door laten zoeken tot ze weten wat het is. Succes
We willen je wel op bokt blijven zien!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:29

Hmm geen last van met paardrijden? Anders zou het ook chronische vermoeidheid kunnen zijn? ga iig contact opnemen met je huisarts!