zadelonderlegger/gelpads enzo.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

zadelonderlegger/gelpads enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 21:24

Is een zadelonderlegger ook te koop in kleine maten?

Ik heb een onderlegger met schoftuitsparing van cavallo, deze is gebruikt onder een 18 inch.
Maar nu wil ik hem gebruiken onder een 15 inch. (onder het zadel van mijn dochter, helaas is mijn achterwerk niet gekrompen Huilen )
Kan dit kwaad?
Zijn ze te koop in verschillende inch maten?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:44

Ze zijn er wel in klein en groot , maar niet van alle merken geloof ik.

Het lijkt me niet dat het kwaad kan , maar of het echt nut heeft vraag ik me ook af.

Als ze een goed passend zadel heeft kan een gelpad juist de pasvorm verslechteren door de extra ruimte die het inneemt ,
en er ontstaat toch weer een drukkend randje op de rug op de plek waar de pad ophoudt....

Als het zadel goed past en niet bobbelig ofzo is dan zou ik de pad liever niet gebruiken zelf...

tessacheyenne
Berichten: 627
Geregistreerd: 02-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 04:00

Hallo! Ikzelf ben niet zo weg van gelpads...vaak krijg je een warmteophoping onder je zadel, wat zeker van de zomer niet zo fijn is voor je pony. Mijn paard heeft last van eiwitbulten onder het zadel dus moet ik wel met iets aangepasts rijden. Bij van Rijs in Zevenhuizen raadde ze me een schapenwollen sjabrak of onderlegger aan. Ik rij er nu al een jaar mee en het gaat super! Deze sjabrakjes hebben ze volgens mij in verschillend maten en uitvoeringen. Ikzelf heb er twee aangeschaft van het merk Christ, wel prijzig maar werkt erg goed! Paardenzaken die een catalogus van het merk BR hebben verkopen ook Christ. Succes!!!