in de wei of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

in de wei of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 12:32

Staan jullie paarden/pony's altijd in de wei of zetten jullie ze maar even buiten?
Haike staat de hele dag buiten, om 8.00 gaat ze de wei in en om 21.00 haal ik haar er weer uit. Tussendoor rijd ik meestal wel.
Maar een manege in de buurt heeft de paarden de hele dag binnen staan, een keer in de 2 weken mogen ze een half uurtje naar buiten.
Hoelang zetten jullie jullie paarden buiten?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:39

Bij ons gaan ze met droog weer van 's morgens tot 's avonds de wei op. Als de wei te nat is gaan ze van 's morgens tot 's avonds de paddock in.
Onze Lipizzaner gaat 's nachts op stal, de Haf die ik rijdt blijft 's nachts in de paddock. Die staat dus in de zomer 24/7 buiten behalve als het onweert.

lauraB
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:47

Ynskje staat bij ons overdag buiten. de andere twee staan aleen snachts buiten omdat hun anders te dik worden vh gras. Ynskje gaat dan snachts binnen ( we hebben op dit moment maar 2 stallen) het liefst hebben we Ynskje dag en nacht buiten maar als het schemert dan gaat ze schuren dus dat doen we niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:39

In de zomer dag en nacht. In de winter staan ze de hele dag op stal, en komen ze alleen uit hun box als wij er zijn, zo'n 2 tot 2.5 uur per dag.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:01

Mijn paarden worden nog dikker dan ze nu al zijn als ze hele dagen gras eten, ze staan dus halve dagen op heel kort gras, en halve dagen in een paddock. Dus wel de hele dag buiten.

In de winter staan ze de hele dag in een paddock, dus elke dag naar buiten.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:11

de pony's staan de hele zomer in het land tot een ongeveer 2 weken voor de keuring... Mijn paard staat op dit moment overdag buiten omdat ik niet kan rijden met mn enkel, normaal staat ze niet in het land.


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:52

die van mij is nog jong dus voor de groei is het slim om hem lekker dag en nacht op het land te laten lopen.

Wodan en ik onderweg in de M2

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 16:18

in de zomer staat ze de hele dag en nacht buiten en in de zomer van 11 uur tot ongeveer 5 uur

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:57

Zomer staan ze dag en nacht op t land, hoewel ze gisternacht binnen hebben gestaan.
Winter van 10 uur tot een uur of 3/4 smiddags

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:04

van voorjaar tot najaar dag en nacht buiten, in de winter snachts binnen en overdag buiten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:52

Helaas hebben wij de mogelijkheid niet om Tiko dag en nacht op het land te zetten. Nu staat hij zo lang mogelijk, zeker twee uur per dag (meestal meer) op de wei.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:55

Mijn verzorgpony staat dag en nacht buiten...zelf vind ik dat best zielig.
Maarja niks aan te doen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:02

Mijn verzorg paarden staan dag en nacht buiten in de zomer en dat vinden ze heerlijk alleen staan ze op stal om gepoetst te worden. In de winter staan ze wel op veel op stal gaan ze 1x peer dag even naar buiten, behalven als het heel slecht weer is want dan is het weilnad helemaal onder gelopen dan kunnen ze bijna niet naar buiten,maar dat komt wienig voor.

Tong uitsteken Ids Tong uitsteken

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:12

Laica staat s nachts op het land. Dan om 3 uur wordt ze binnen gehaalt. Of al eerder als ik er zelf ben. En om half 7 gaat ze weer naar buiten, of ik moet haar dan nog niet hebben gedaan dan gaat ze later naar buiten.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:16

sunshine schreef:
Mijn verzorgpony staat dag en nacht buiten...zelf vind ik dat best zielig.
Maarja niks aan te doen.


Euh,waarom zielig?Ik denk dat veel bokkers hun paardje dat wel willen 'aandoen',behalve als het één modderbak is en dan nog een of ander fijngevoelig paardje,oke,dan...

De manegepony's hebben bij ons een eigen wei,maar meestal staan ze er in drie*zucht,verschrikkelijk om te gaan halen uit de wei,ze staan altijd in de achterste,zo'n heel hoog gras*.Ze staan van ongeveer half 7 op de wei, tot dat ze les hebben,dus meestal toch zeker 2 uur op zaterdag en zondag,normaal zo'n 5 uur op woensdag,en op dinsdag,donderdag en vrijdag bijna heel de dag,en dan maandag weet ik niet.
Vandaag hebben ze niet zo lang op de wei gestaan,zo'n 4 uur vermoed ik(weet niet van hoe laat ze op de wei stonden,we hebben ze er om half 12 afgehaald),omdat het echt begon te gieten dus hebben we ze allemaal binnen gezet.
Dus deze pony's hebben echt een luxeleventje voor manegepony's!

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:54

mijn pony staat samen met een paard in het land ,en dat meisje van dat paard zet ze s'morgens buiten,en ik haal ze sávonds weer naar binnen. en over een paar weekjes zet ik hem dag en nacht buiten

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:57

De mijne staat van ongeveer 11.00 tot een uur of 3 buiten. Helaas ook als het regent, maar dat komt omdat ie met een jaarling erop staat, en die kan daar beter tegen:( Maar binnenkort gaat hij niet meer naar buiten als het regent hoop ik...

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:23

mijn verzorgpaardje staat dag en nacht in het weiland tenzij het heel slecht weer is dan wordt ze binnen gehaald
Mijn jaarling gaat straks dag en nacht naar buiten

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:05

in de zomer staat ze dag en nacht buiten, in de winter staat ze heel dicht bij mijn huis op een pensionstalling, maar daar hebben we geen wei. Echt in de winter staat ze dus dag en nacht op stal (wel een grote stal), in de lente en herfst staat ze meestal een paar uurtjes per dag in de wei bij goede kenissen van mij (2 tot 4 uurtjes per dag) en in de zomer dus dag en nacht op een andere stal waar ze wel wei hebben.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:05

Bij ons staan de paarden in de zomer dag en nacht op het land. in de herfst/ winter staan ze binnen op stal.
Dan ga ik 's ochtends voor mijn werk even met haar lopen en haar 's aovnds lekker uitgebreid verzorgen en rijden/ longeren.
In de zomer rij/ longeer ik ook gewoon door. Ze heeft alleen vakantie als ik ook weg ben, dan komt een vriendin alleen wel even bij haar kijken of alles nog goed gaat.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:29

Bij ons staan ze altijd snachts binnen, behalve de jaarlingen, die blijven wel buiten, behalve als ze onweer oid voorspellen. Persoonlijk (vraag me niet precies waarom) hou ik er gewoon niet van als ze snachts buiten staan.
De anderen gaan dus rond een uur of 9 sochtens naar buiten en gaan tussen 17.00 en 19.00 naar binnen, dat ligt aan t weer, als t mooi is blijven ze wat langer, als t zoals nu is dan gaan ze rond 17 u naar binnen.
Het rijden gebeurd hier gewoonlijk verspreid over de dag (minipension).
Dus als je sochtens of smiddags wil rijden moeten ze ff hun pony/paard uit de wei vissen en dan gaan ze meestal daarna weer de wei op.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:50

mijne staan zomer 24/7 buiten, tenzij het echt verschrikkelijk bagger weer is.
Winter binnen, als het weer het toe laat mogen ze een poosje op de wei, anders los in de bak ofzo

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:18

Isabeau en Fleur hebben nu ruim een week dag en nacht buiten gestaan. Aangezien het nu weer grandioos bagger weer is, heb ik ze gisteren weer naar binnen gehaald. Overdag staan ze dan zoveel mogelijk buiten.....

De hengstjes gaan strx dag en nacht naar buiten, ook in de winter. Tenzij het echt bagger- en baggerslecht wordt, dan gaan ze snachts naar binnen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:39

1 van men paarden staat dag en nacht buiten,hij heeft een buitenstal en vind het hartstikke leuk.de andere gaan zo veel mogelijk buiten.mijn mening is nog altijd dat het beter is dat paarden zoveel mogelijk buiten staan.het is beter voor hun poten,voor hun spieren,en ze kunnen goed uitrennen.
groetjes Julieke

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:45

Zomers staan ze dag en nacht op de wei, behalve als het heel slecht weer is, en als de wei dan heel erg nat is, dan gaan ze naar binnen.
In de winter staan ze altijd binnen en komen alleen naar buiten als ik er ben.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriejj en 44 bezoekers