Hoe vind ik een leuke nieuwe baan ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hoe vind ik een leuke nieuwe baan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 13:05

Ik werk al 4 jaar voor hetzelfde bedrijf maar heb nu het idee dat ik aan iets nieuws toe ben.
Nou kijk ik iedere zaterdag wel in de krant maar het is steeds niet helemaal wat ik wil. Hoe doen jullie dat ?


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:16

Ik heb mezelf een e-mailabonnement gegeven op diverse vacaturesites, o.a. Jobnews, Banennet, Start en de mailing list van Appoint. Daar vul je je profiel in (persoonlijke gegevens, opleiding, branche waarin je zoekt) en elke keer als er nieuwe vacatures zijn (of op een vaste dag in de week) krijg je deze dan toegestuurd. Ook als ik niet actief op zoek ben naar een nieuwe baan laat ik deze e-mailservice doorlopen, er kan maar zo iets tussen zitten.

Overigens heb ik een hekel aan vacaturesites waar je je hele cv moet gaan zitten overtikken c.q. kopiëren. Trefwoorden moeten voldoende zijn.

BTW laat ook mensen die werkzaam zijn in de branche waarin jij zoekt weten dat je op zoek bent naar iets nieuws. Zij zitten bovenop de bron, zij weten wat er vrij komt binnen hun bedrijf of werkkring, zij kunnen jou dingen toespelen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:48

Of je kijkt op internet op de vacaturepagina.nl. Daar staan ook veel uitzendbureau´s waar je vrij in de vacaturebank kan bladeren. Vind je een leuke functie laat je je gewoon inschrijven bij het desbetreffende bureau.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:21

je kan ook bij jou in de buurt een aantal open solisitaties doen, zo weet je zeker of het werk je leuk lijkt omdat je het zelf hebt uitgekozen.
bij het dolfinarium harderwijk hebben ze nog mensen nodig (ik weet niet waar wieringerwerf ligt dus weet niet of het in de buurt van dolfinarium is maar het is echt leuk werk, heb er zelf ook gewerkt, kijk op www.dolfinarium.nl voor info).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:31

Werving- en Selectiebureau Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie