For ladies only, over vrouwendingen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

For ladies only, over vrouwendingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 15:05

Hai ladies Haha!

even een vraagje; wie van jullie gebruikt als voorbedhoedsmiddel een spiraaltje? Ik zit al zo'n 13 jaar aan de pil, maar ik wil eigenlijk van die hormomenzooi af.
Nu heb ik op internet het een en ander gelezen, en ik hoor nu heel vaak dat je bloedingen veel erger worden en dat je veel meer last van krampen enzo krijgt. Wie heeft ook eerst pil geslikt en is toen overgestapt en wat merkte je allemaal??? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:06

ik ben ivm migraine gestopt met de pil, en dat gaat nu goed, heb al bijna 2 mnd geen migraine meer.
Tja, ik zit ook of ik zal overstappen op een spiraaltje ofzo, maar dat blijven hormonen. Moeilijk dus

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 15:08

nee nee, je hebt ook spiraaltjes zonder hormomen, gewoon de ouderwetse......niet dat nieuwste wat je nu weer hebt.
maar kloot jij nu met condooms dan???

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:18

Mijn moeder is destijds overgestapt van pil naar spiraaltje, dit omdat ze 3 kg aankwam, migraine kreeg (heeft ze nog steeds) en veel meer last had van haar overgangskwaaltjes. Zelf hoef ik nooit aan de pil, ik heb al genoeg medicijnmeuk!
Het is ook heel verschillend hoe je op een spiraaltje reageert. De een krijgt daardoor juist meer last (ik ben daar best bang voor), de ander merkt juist helemaal niets. Je kunt het altijd proberen en het er gewoon weer uit laten halen als het niet bevalt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:34

ik stop maar liever niet met de pil want dan ga ik weer bloeden als een rund. Ik kan mijn bloed goed gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:35

Vind het allemaal maar enge dingen...........spiraaltjes enzo. Geef mij maar gewoon de pil.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:47

Spiraaltje is ook niet heel erg veilig hoor! Mijn tante heeft er twee kinderen mee gekregen Verward.

Stoppen met de pil is niet verkeerd, maar wellicht kun je een overstap maken naar een lichtere?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:42

Nikita schreef:
Spiraaltje is ook niet heel erg veilig hoor! Mijn tante heeft er twee kinderen mee gekregen Verward.


Haha dat staat er heel grappig, ben benieuwd hoe je dat doet, met een spiraaltje! Haha! Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:14

MirageGidran schreef:
maar kloot jij nu met condooms dan???


Euhm.... Haha!
Ja, helaas wel Frusty (wil echt geen kids, dus neem geen risico)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:41

Ik heb destijds om een spiraaltje gevraagd, maar je moet hiervoor eerst een kind hebben gehad Verward
Dat werd mij verteld althans...

Het liefst stop ik ook direct met de pil, het laatste half jaar vergeet ik hem toch heel vaak...
Ik ben nu ook al een jaar of 9 aan de pil en vind dat best wel lang al...
In eerste instantie voor zeer onregelmatige en zware menstruatie maar ik mag aannemen dat dat nu wel over is nu ik de pubertijd uit ben Knipoog

Ik heb zitten overwegen die pil in je bovenarm, maar het liefst ga ik helemaal zonder hormonen...

Overigens heb ik al een lichte pil; femodeen.
Marvelon kwam ik toch behoorlijk van aan...

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:37

stef schreef:
ik ben ivm migraine gestopt met de pil, en dat gaat nu goed, heb al bijna 2 mnd geen migraine meer.
Tja, ik zit ook of ik zal overstappen op een spiraaltje ofzo, maar dat blijven hormonen. Moeilijk dus


Even off topic, maar ik moet juist de pil doorslikken vanwege de migraine Verward Anders lig ik voor de ongesteldheid twee dagen in bed.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:53

Ik ook! Doe 3 maande doorslikken nu, dus ipv 12 x per jaar migraine, nu nog maar 4 x. Echt een verbetering. Voel me stukken beter en mijn humeur is nu ook constant! Leve de pil.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:28

Ik heb nu sinds 3 jaar "de Mirena", het spiraaltje met een minimale hoeveelheid aan hormonen. (per maand geeft dat de hormonen van ca. 1 pil af). Ook ik was absoluut "pil moe", nadat ik dat ding (met onderbreking van 2 x zo´n 1,5 jaar, tijdens zwangeschappen en bostvoedings-tijd) ong. 22 jaar geslikt had.
Op zich ben ik super tevreden met dat ding, ongesteld ben ik nauwelijks meer (krijg net een half inlegkruisje vol Clown ) en het kan 5 jaar blijven zitten Lachen . Het nadeel voor mij was, dat ik het vreselijk zeer vond doen, bij het inbrengen. Ben echt bijna van m´n stokje gegaan. Maar, ik geloof dat ik daar weer een geval apart ben; ik ken nog 3 andere die de Mirena ook hebben en die hadden nergens last van.
Het voordeel van de Mirena is, dat je alle bijwerkingen van de pil niet -meer- hebt, en door dat hele kleine beetje aan hormonen wat er in zit, heb je ook niet de nadelen van het klassieke spiraaltje Lachen !

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:39

ik slik de pil ook altijd 3 maanden door niet voor migrane maar omdat ik dat bloeden zo haat...maar de laatste x kreeg ik heel erg veel pijn mijn buik enzo en nu ben ik dus weer een 3 maanden "gewoon" aan het slikken.
ik zou graag een inplanon (?) willen....heeft iemand hier daar wel ervaring mee en wordt je dan ook elke maand ongesteld of stopt het?

een spiraaltje helpt ook niet altijd tegen zwangerschap hoor...een tante van me had er 1 en is tog zwanger geworden terwijl dat ding er wel gewoon goed in zat

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:50

IcePrincess schreef:
...een spiraaltje helpt ook niet altijd tegen zwangerschap hoor...een tante van me had er 1 en is toch zwanger geworden terwijl dat ding er wel gewoon goed in zat


Vandaar dat ik geen "klassiek" spiraaltje heb, maar de Mirena Knipoog ! (ik zit dus ECHT NIET op een derde kind te wachten Pling Knipoog !)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:59

Llewella schreef:
Ik heb destijds om een spiraaltje gevraagd, maar je moet hiervoor eerst een kind hebben gehad Verward
Dat werd mij verteld althans...


De reden daarvoor (is mij verteld door mijn gynacoloog) is dat het 'weleens' mis kan gaan met een spiraaltje. Het kan kennelijk iets van binnen 'doorboren'(lekkere medische termen he? Knipoog ) waardoor je baarmoeder dusdanig beschadigt raakt dat je geen kinderen meer kan krijgen.

Ik ben ivm baarmoederhals kanker heel lang van de pil geweest, mag het nu weer gaan slikken en ook gewoon door slikken, dus maar 3 keer per jaar ofzo stoppen om ongesteld te worden.

Kennelijk is dat juist helemaal niet on-natuurlijk, De hormonen ook niet. want 'vroeger' werden vrouwen in hun leven maar iets van 50 keer ongesteld. Dit omdat ze veel zwanger waren en langer borstvoeding gaven. De hormonen waren hetzelfde als die die wij nu in Pil vorm slikken.

Tegenwoordig zijn vrouwen zo'n 500 (!) keer per leven ongesteld, en dat is juist on-natuurlijk.

Dit heeft mijn gynacoloog mij dus onlangs allemaal uitgelegd, zij heeft er enorm veel research naar gedaan en staat ook zeer goed bekend.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 09:51

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar het spiraaltje wat geen hormonen afgeeft en ik zou willen dat ik het veel eerder had gedaan.
Ja, ik ben ook zo'n muts die bijna van het stokkie ging toen hij werd ingebracht..............wat een ellende, het deed nog geen eens zo heel erg zeer, meer was het een apart gevoel dat gewroet in je baarmoeder.

De 1e paar keren ongesteld worden had ik meer krampen en nu heb ik nog wel eens een flinke kramp, maar dat is 3x goed ademhalen en het is weer over. Ben super regelmatig ongesteld en het wordt telkens minder. Ik voel me beter dan met de pil toendertijd Knipoog

En nee, ik heb geen kinderen, dus het spiraaltje wordt ook gezet als je geen kinderen hebt gehad!

Succes met je keuze!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:10

Ik hbe dus implanon. Een staafje in mn arm dat iedere dag iets afgeeft in mn bloed ( weet niet eens precies hoe en wat)
T is superhandig. Het wordt in je bovenarm ingebracht en blijft daar maximaal 3 jaar zitten. Het wordt nog niet door de verzekering vergoed en t kosste mij zon twee jaar geleden 285 gulden.
Het is ideaal ,want je hoeft niet meer elke dag aan de pil te denken ( was ik nogal slecht in). VErder wordt je meestal niet ongesetld. Ik hbe t zelf nooit meer maar andere mensen worden het wel af en toe. Wel heb ik heel af en toe een klein beetje bloedverlies , dat duurt maximaal een dag .
De dokter raade nmij het wel af, op de een of andere manier had hij liever dat ik een spiraaltje nam, maar dat is nisk voor mij, alleen t idee al. Nee bah!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:08

Er is overigens ook nog zoiets als de prikpil, daar was ik bijna op overgegaan maar toch op het laatste moment maar niet.
Je haalt dan om de 10 weken ofzow een injectie.


Voor mezelf weet ik het gewoon nog niet, wellicht dat ik gewoon op de pil blijf tot ik mijn kinderwens heb vervuld, daarna laten steriliseren omdat ik toch niet van plan ben een heel leger kinderen te nemen Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:51

Ik ben al vanaf mijn 14 de aan de pil.... Frusty . Heb het gedaan als voorbehoedsmiddel en ook omdat ik heel erge buikpijnen had. Nu gelukkig niet meer hoewel ik al die hormonen ook maar niets vind in mijn lijf maar aan een spiraaltje moet ik niet denken hoor!! Jeetje wat lijkt me dat pijnlijk, nee echt nooit!

Vergeet de pil ook weleens een keer.... Frusty Maar de prikpil lijkt mij ook niets want ik ben doodsbang voor naalden dus er is weinig oplossing voor mij.... Haha!

Laatst was er hier een topic over heel erg moe zijn ivm de pil.....daar heb ik dus wel last van maar of dat door de pil komt weet ik niet.

Heb de pil nog nooit een paar maanden doorgeslikt, altijd netjes gestopt iedere 3 weken maar daar wordt je ook weleens moe van...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 13:50

leuk al die reacties.
de enige reden dat ik van de pil afwil zijn de hormomen.
sinds ik de pil slik heel veel hoofdpijn en het werkt het slanker zijn nou ook niet echt in de hand.....en daar heb ik toch al zo'n moiet mee. Tja,het zijn en blijven toch hormomen.
Ik was overgegeaan op de lichtste die er was; de yasmin, maar daar zijn nu veel negatieve berichten over omdat er nog vrij veel trombose bij voorkomt. Dat was eigenlijk de aanleiding.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:05

Ik slik zelf microgynon en heb er nooit problemen mee gehad (tsja, vergeten...maar wie heeft dat niet Haha! ) Een vriendin van mij heeft een poosje de prikpil gehad maar is gestopt om twee redenen: de eerste, (belangrijkste ) het liep de spuigaten uit met pukkels, echt niet normaalmeer! Op een gegeven moment was het zo erg dat ze maar weer overgestapt is op de gewone pil. reden twee was dat je de prik in je bil krijgt. Sta je dan met je celluliteachterste voor de (knappe) doktersassistente... Bloos Het was in ieder geval goed voor een paar weken lol Haha! .