Grrr... Computers! Iemand een online- virusscan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Grrr... Computers! Iemand een online- virusscan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 23:19

Die computer van mij Boos! Tis dat ik anders geen e-mails krijg en niet kan bokken, anders ging ie de deur uit!
Hij is verschrikkelijk traag. Ik heb al gedefragmenteerd (in de veilige modus, anders werkt ie niet goed) schijfopruiming gedaan. alle grote bestanden (liedjes en filmpjes) verwijderd.
De schijf zit niet erg vol, nu minder dan de helft.

Nu wilde ik nog even goed virusscannen, kan het zijn dat een virus je computer langzaam laat gaan? Mijn eigen programma loopt op het moment voor geen meter en ik had bedacht, ik doe eentje online.
(op tiscali.nl had ik er een gevonden)
Maar die doet het dus niet...... Iemand een idee voor een online virusscan?
En verder nog ideen waarom dat kreng zo langzaam is?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:23

Er zijn idd virussen die je computer langzamer maken. Dat zijn zgn. wormen zoals het Benjamin virus dat via Kazaa verspreid werd en nu het Yaha virus.
Een goede online virusscanner met tevens een uitgebreide database is: http://housecall.antivirus.com
Hij geeft ook aan hoe je een evt. virus kunt verwijderen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:49

Mijn computer werd dus ook heel traag en ik kon bijna niks meer, ook geen virusscanner van Internet downloaden. Ik heb hem toen door de buurman (heeft een computerwinkel) na laten kijken en er zaten 5000 Schijnheilig virussen in. Ik heb nu Norton virusscan erop gezet. Je schijnt die ook op Internet te kunnen downloaden, maar dan is het wel illegaal.