Berg en heuveltraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Berg en heuveltraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 11:34

Voor mijn Endurance, Navy´s spieren en conditie wil ik graag wat meer berg en heuveltraining gaan doen. Helaas kan dat hier in de buurt niet al te goed, dus moeten we de trailer pakken..

In de wei hebben we hele kleine bergjes, niet hoog, maar wel steil. Na het rijden stappen we hier wel eens uit, gewoon als afwisseling. Helaas merk ik dat Navy niet omhoog komt via d´r achterhand, maar via d´r voorbenen. Ze trekt zich als het ware op. Zal dit komen door de bergjes, dat het over echte bergen en duinen dus beter gaat? Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Aandrijven (dan zit ze dus wel in draf)? In draf doet ze het trouwens wel via de achterhand.

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:39

Je kan toch naar de Soesterduinen rijden, volgens mij is dat vanaf A'foort niet zo ver onder het zadel.

In stap lijkt het ook dat de paarden meer via de voorhand dan de achterhand omhoog klauteren. het is ook beter om dit soort oefeningen in draf of galop te doen. Goede training voor de endurance hoor.

Doe jij ook mee 14 juli in de lage vuursche?

gr. Monique

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:48

Probeer eens halverwege halt te houden. Dan red je paard het echt niet om aan z'n voorbenen te blijven 'hangen' en dan van achteruit weer wegstappen.
Een zware oefening is achterwaarts de heuvel op stappen. Bijvoorbeeld naar beneden stappen, halthouden en achterwaarts gaan weer terug omhoog. Dan vergt echt kracht en ruggebruik, zou ik niet doen op een steile helling, beginnen met een flauwe helling.
Overigens is heuveltjes in stap nemen een effectievere training dan er tegenop draven of galopperen. Stappen vergt namelijk veel meer spierkracht en controle.

Nulla tenaci invia est via


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 19:37

Bedankt!
Soestduinen is inderdaad niet al te ver, maar al gauw zo´n anderhalf á 2 uur rijden. Dan nog de, toch zware, training, en weer terug. Ik zeg niet dat ze het niet aan kan hoor, we maken wel vaker ritten van zo´n 5 uur, maar voor zo´n eerste keer.. Nee, dan pak ijk wel de trailer..

Ik rijd ook mee in Lage Vuursche. Na er heel even uit te hebben gelegen (drukking), is ze helemaal gewent aan haar nieuwe (Endruance)zadel, en is d´r conditie ook weer de goed kant op aan het gaan. We gaan PROBEREN dit keer wat rustiger te rijden, meetal zaten we namelijk toch wel richting de 15. We gaan voor de 12, maar dat heb ik al zo vaak gezegt, is nog niet gelukt dit seizoen.. Ze gaat maar aan een stuk door.. Mag dus wel nog wat discipline krijgen..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:27

wat ook een hele zware training is in verzamelde galop de huevel op te rijden, klein stukje middengalop, en weer helemaal terug nemen, die van mij stond te hijgen als een gek, maar hij werkte wel met zijn achterhand, en dat moet je toch hebben....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau en 65 bezoekers