emigratie begint vorm te krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

emigratie begint vorm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 12:42

Al jaren ben ik bezig om weer terug te keren naar Duitsland, sinds een jaar weet ik dat ik er echt aan toe ben om op eigen houtje terug te gaan en eindelijk heb ik het ook rond met mijn studie!
Het nederlandse diploma voor mijn vak ligt beter op de markt, vandaar dat ik dus ook hier studeer. Nu heb ik de mogelijkheid om in Duitsland mijn studie af te maken, maar ik studeer officieel wel af in Nederland. Ik heb al een supervisor gevonden voor de begeleiding in Duitsland en een universiteit, in Wurzburg. Financieel is het wel even rekenen, maar als het goed is vertrek ik volgend jaar september. Nog wel even wachten maar dan is alles ook wel in de puntjes geregeld! Ik vind het best wel een onderneming, mijn vriend laat ik achter (al wil hij ook op zoek naar een baan in Duitsland) en natuurlijk vrienden, familie. Maar aan de andere kant zal het qua paarden bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger zijn, ik vlieg nu regelmatig over voor een wedstrijd en dat zijn tijdrovende kwesties en brengt veel stress mee.
Ondanks dat ik he best spannend vind heb ik er ook veel zin in. Wie weet ook een keer leuk om een boktmeeting te houden in Duitsland Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: emigratie begint vorm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:35

Mirte schreef:
..... Wie weet ook een keer leuk om een boktmeeting te houden in Duitsland Knipoog


Ja hoor, kom maar op Lachen ! Würzburg- Nürnberg ligt ca. 1 á 1,5 uur rijden uit elkaar. We kunnen ook naar "Geiselwind" (pretpark), dat ligt halverwege en is echt gaaf Knipoog !

Leuk hoor Mirte, goed van je dat je het aandurft om die stap te nemen!
Je wordt er iig héél zelfstandig van! (en als er wat is, of je wilt wat weten, kan je altijd kontakt opnemen hoor Knipoog !)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 14:58

Hey dat wordt gezellig! In Geiselwind ben ik al een keer geweest, is dat niet met die kamelen? En een Lieveheersbeestjes achtbaan? Dat is nog wat ik mij ervan herinner.
Lijkt mij erg gezellig in ieder geval!