Heb de pleistertjes eraf gehaald..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Heb de pleistertjes eraf gehaald..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 11:20

Er zat zo'n mooi korstje op mn wond, t was helemaal dik daar..
Maar ik mocht dus 5 dagen niet douchen, en ik voelde me zooo vies toen ik vanochtend wakker werd dat ik die pleistertjes eraf gehaald heb snel en onder de douche gesprongen ben... Echt lekker zon douche. Knipoog Schijnheilig
Maar nu heb ik dus met t pleistertje de korst mee getrokken..
De wond is aardig dicht, een klein ebetje open en ook wat ontstoken.. (terwijl ze het 3 (!) keer ontsmet hebben) maar volgens mij zit er een klein stukje wildvlees bij.. Het doet erg pijn Frusty
Ook is om de wond een hele grote plek helemaal geel en heb ik daar bijna geen gevoel! Blehh vind t wel eng! heb er maar weer een normale pleister overheen geplakt.. Maar nu sprak ik net een mevrouw die zei dat wildvlees dus operatief verwijderd moet worden.. Brr! Scheve mond Weet iemand hier meer van?
Ik kan iig wel weer zonder krukken lopen en bijna normaal.. Maar mn kuitspier is wel helemaal blauw! Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:23

Als je het niet vertrouwd weer ff op spreekuur gaan!
Zeker omdat je geen tetanus injectie hebt gehad. Je schaar was hopelijk niet roestig. Ik vind het feit dat je kuitspier blauw is wel raar.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:25

hm, sorry misschien een blonde vraag, maar wat is er eigenlijk gebeurd?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:33

Oef....klinkt niet goed!
Ik zou ook, als ik jou was, zeker zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: Heb de pleistertjes eraf gehaald..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:37

Nathalie schreef:
Er zat zo'n mooi korstje op mn wond, t was helemaal dik daar..
Maar ik mocht dus 5 dagen niet douchen, en ik voelde me zooo vies toen ik vanochtend wakker werd dat ik die pleistertjes eraf gehaald heb snel en onder de douche gesprongen ben... Echt lekker zon douche. Knipoog Schijnheilig
Maar nu heb ik dus met t pleistertje de korst mee getrokken..
De wond is aardig dicht, een klein ebetje open en ook wat ontstoken.. (terwijl ze het 3 (!) keer ontsmet hebben) maar volgens mij zit er een klein stukje wildvlees bij.. Het doet erg pijn Frusty
Ook is om de wond een hele grote plek helemaal geel en heb ik daar bijna geen gevoel! Blehh vind t wel eng! heb er maar weer een normale pleister overheen geplakt.. Maar nu sprak ik net een mevrouw die zei dat wildvlees dus operatief verwijderd moet worden.. Brr! Scheve mond Weet iemand hier meer van?
Ik kan iig wel weer zonder krukken lopen en bijna normaal.. Maar mn kuitspier is wel helemaal blauw! Verward

Ah.... Sterkte !!!
Komt allemaal wel weer goed!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:49

JOEHOE!!!! kan ik ergens lezen wat er is gebeurd?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 12:03

Verslag van de dag, Auk.
Ik loop gelukkig niet meer kreupel maar onregelmatig. Knipoog
Niet heel mn kuitspier is blauw maar de bovenkant. Kan misschien komen omdat ik de pees van de kuitspier geraakt heb?
Ik weet t niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:26

Ik heb ook even gemist wat er is gebeurd, ga het zo bijlezen. Maar wat je zou kunnen doen, is Compeed op de wond doen. Dat zijn pleisters die functioneren als tweede huid. Ik heb zelf 3 weken geleden een blaar in m'n knieholte opgelopen. Om er geen last van te hebben met rijden heb ik er zo'n pleister op geplakt. Hij zit er nog steeds, hij moet er vanzelf af vallen. De wond droogt dan goed op en heelt mooi. Je hebt ze speciaal voor blaren, maar ook voor wonden. Heb eerder dat soort pleisters gebruikt en nooit last gehad van wild vlees.

Had ik het nou ook maar gebruikt na mijn fietsongeluk bijna 5 jaar geleden... Heb nu nog steeds een plek met wild vlees bovenop m'n pols omdat de wond daar niet dicht wilde. En zit er eenmaal wild vlees, dan kun je daar niets meer aan doen. Ja, operatief laten verwijderen, maar dat gaat me net weer iets te ver...

Sterkte joh!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:34

sterkte hoor nath en ik zou ook maar ff weer voor de zekerheid langs de dokter gaan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:04

Wildvlees hoeft alleen weggehaald te worden wanneer je er last van hebt,
ik heb zelf meerdere littekens met verschillende gradaties van wildvlees Haha! en nergens last van, alleen van de laatste, die is van de operatie toen ik mijn been gebroken had, daar ligt het er echt dik op, maar ik hou het gewoon nog even zo tot de volgende operatie, dan moeten ze maar zien of ze het een beetje netjes krijgen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:11

volgens mij krijg je zo snel nog geen wildvlees? Als het wel zo is lijkt het mij niet echt een probleem zoals Sjuimpje al zegt (ik zit zelf ook onder de littekens, zou niet weten of ik ook last van wildvlees heb *grin* ik heb iig nergens last van). Litteken blijft altijd gevoeliger (of anders), maar ze zullen het niet al te snel weghalen, dit omdat het vaak *toch* weer terugkomt...
BTW: zenuwbeschadiging is heel k*t. Ik heb het laatst gehad in mijn lip (is helemaal over) en ik heb al zo'n 6-7 jaar een stuk gevoelloze huid in mijn been (tussen paard en hek gezeten, vergroeid scheenbeen, littekentje en verder niets).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 14:30

Of t echt wildvlees is weet ik niet. Maar dat dacht die vrouw dus.. Was een oude vrouw die zei dat haar kleindochter dat ook had gehad en blablabla.. (Maargoed, die zijn sowieso altijd al sneller bezorgt vind ik, die oude vrouwtjes Knipoog )
Ik heb er dus een pleister opgedaan en ent even een nieuwe, en de oude zat helemaal vol met van dat ontstekingsvocht.. Brr.. De wond doet nog steeds nogal zeer en heb nog steeds minder gevoel bij die gele plek.. Om eht wondje begint t nu een beetje zwart te worden.. :S
Van mn meoder moestik maar ff afwachten, en als t erger word gaan we wel naar de dokter.. :S

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:49

Ehm, als het zwart begint te worden... ik denk toch dat je beter even naar de dokter kan gaan, misschien dat je toch beter een tetanus injectie kunt krijgen, denk niet dat je zit te wachten op bloedvergiftiging...
Sterkte!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:53

Karin schreef:
Ik heb zelf 3 weken geleden een blaar in m'n knieholte opgelopen. Om er geen last van te hebben met rijden heb ik er zo'n pleister op geplakt. Hij zit er nog steeds, hij moet er vanzelf af vallen.


Ahum, ik zou die compeed er toch maar snel af trekken als ik jou was. Toen ik 2 jaar geleden aan het rondtrekken was, heb ik op het einde mijn laatste compeedpleisters ook een paar dagen op 2 blaren laten zitten, & toen ik weer thuis was & dat ding er af trok, stonk het verschrikkelijk & zag het helemaal geel, alsof mijn voeten aan het rotten waren. Je kan best ' nachts alles laten uitdrogen, & er de volgende morgen een nieuwe op plakken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:03

Oeps, ja echt? In de bijsluiter stond dat-ie er vanzelf af moest vallen... Jaren geleden had ik blaren aan de binnenkant van m'n voeten (kwam van skischoenen) en toen heb ik Compeed voor het eerst gebruikt. Ook zeker 2 weken laten zitten en toen ging het wel goed. Leek wel of ik een gat in beide voeten had, maar het was goed geheeld.

Maar eh... bedankt voor de tip, ik ga vanavond maar eens aan de slag met die pleister. Hoewel het er nog erg rustig uitziet eronder en ik ruik ook nog niks... Haha!

[Edit 10 minuten later]
Hij is eraf! De korst zit netjes in de pleister en in m'n knieholte is alleen nog een klein kuiltje te zien. Geen pijn, geen irritatie... Perfect, dat Compeed! Lachen

BTW Nathalie, volgens mij bedoel jij met die pleistertjes 'zwaluwstaartjes', of niet? Die worden gebruikt om de wondranden bij elkaar te houden. Ik heb ze ook ooit op een wond gehad, maar ik vond het ondingen. Hoe is het nu met die zwarte plek?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 20:29

De wond is dus eerst vastgelijmd met van die speciale lijm, en daarna zijn er van die pleistertjes (rechthoekige, wit-achtig beetje doorzichtig) die ze altijd over hechtingen heen plakken (?) opgeplakt! Het zwarte is alweer weg gelukkig!! Ik begin ook steeds meer gevoel te krijgen. Ik houd er gewoon nog een tijdje een pleister op.. Een flink lidteken zal t wel worden. Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 19:29

We zijn toen strax ff langs de EHBO gereden en hebben gevraagt of dat erg was en of er neits moest gebeuren. We moesten t gewoon goed schoonhouden en zolang het niet erg ontstoken was hoefden we er niets aan te doen, als t nou echt rood word dan meoten we terug.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:46

Sterkte en niet meer spelen met scharen he Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 09:42

Hahah Haha!
Tja, zaterdag moet camil naar de keuring dus ik zal toch weer emt de schaar meoten beginnen.. Maar denk dat ik dan toch maar even een spuit sedalin ga halen.. Schijnheilig
Ik heb nu trouwens betadine pleisters en het is toch al aardig aan t genezen sinds ik die er gister middag op gedaan heb!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:58

Misschien dat een schaar met afgeronde punten wat veiliger is Haha!
Betadine is goed spul.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:56

Volgens mij moet je gewoon even naar de dokter gaan, makkelijk toch?Kan ie meteen kijken of je niet alsnog een tetanusinjectie moet hebben.

Ik besta helemaal uit wild vlees.........geloof ik.........!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 11:11

Ben dus al langs geweest!!!
Tetanusinjectie hoef ik niet omdat ik die dus al gehad heb toen ik 9 was, en aangezien die 6 jaar werkt..