Paard moet dikker worden+vraag over spierpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Paard moet dikker worden+vraag over spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 21:01

Mijn paard moet dikker worden. Je ziet niet echt de ribben, maar is wel dun. Hij krijgt 4 kg brok, veel kuilgras en een schep sportmuesli en slobber.
Waarvan worden ze nou echt dik??

En vandaag had ik voor de tweede keer een wedstrijd met mijn paard, en omdat hij volgens mij erg moet wennen aan het lopen op gras ( loopt normaal in het zachte zand) heeft hij nu dus ontzettende spierpijn. Het ziet er heel zielig uit. Huilen De vorige keer had hij dit ook, en dan is het na 2 dagen weer over. Maar wat moet ik doen om dit te verhelpen en ook om te voorkomen?
We hebben geen solarium, en ik weet dat beweging heel goed is, maar wat kun je nog meer doen?? Verward


Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:20

Je hem ook insmeren(de benen) na het harde werken met cooling gel werkt heel goed!!


DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:56

Er bevreemden mij een paar dingen. In principe zou een paard last van de pezen/spieren kunnen krijgen als hij in erg los zand moet lopen. Een normale grasvlakte (geen keiharde ondergrond) zou juist beter moeten zijn.
Als je paard moeilijk dik wordt en hij heeft deze problemen (spierpijn na werken) zou ik eens aan wat anders gaan denken. Een bepaald eiwitprobleem bijvoorbeeld.

Ik zou eens een bloedbeeldscan laten doen.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:46

je kan hem ook vitamine E met selenium geven helpt wel bij paarden die last van hun spieren hebben.Maar zal wel eerst uitzoeken of het niet aan de eiwitten ligt

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:49

Als je je paard zoveel voer geeft en hij blijft toch een beetje 'bloot', dan kan het ook zijn dat ie constant pijn heeft. Ik zou net als meisje ook beginnen met vit. E en silenium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 00:33

Selenium is een goed idee om de spieren weer fijner te maken. Hou er wel rekening mee dat veel paarden ook wat manser worden van selenium.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:07

hoi,
Ik zou in ieder geval de veearts er even naar laten kijken of in ieder geval even bellen en je probleem voorleggen misschien heeft het een wel met het ander te maken.
Succes en oja ik smeerde de benen inderdaad ook altijd in het cooling gel of iets anders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, manonnevot, redbutton, TessaaGr, Vagabondo en 81 bezoekers