Wordt haar staart nog weer dik??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Wordt haar staart nog weer dik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 16:11

Ik heb een haflinger met best wel een dunne staart dat vind ik eigenlijk niet zo mooi maar ik heb wel een beetje het idee dat er aan gegeten Vork is door andere paarden omdat de staart bovenaan wel enorm dik is.

Nou het is niet een hele duidelijke foto maar je kunt wel zien dat ze een erg dunne staart heeft

Afbeelding

Weet iemand iets waardoor haar staart voller lijkt en misschien een juiste verzorging zodat de staart weer mooi aangroeit?

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:51

Ik herinner me nog wel dat Lisa een hele dunne staart had
er bestaat spul voor in de winkel........ik kom helaas niet opd e naam maar moet je gewoon naar vragen, en dat doe wonderen, spijt het elke dag in de staart of manen en ze groeien echt:D dan krijg je ene lekkere dikke staart
alleen niet zo goekdoop

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:54

dat heb ik met Evita ook, ze heeft niet echt een dunne staart maar ook geen mooie volle!
renee weet je echt niet meer hoe dat spul heet? k heb er nog nooit van gehoord!! helpt het ook op mensen? *LOL*

Miran

Berichten: 4455
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:44

Heeft ze niet geschuurd?

Volgens mij is het enige dat je kan doen geduld hebben en zorgen dat de staart niet opnieuw beschadigd. Als er echt een wondermiddel voor zou zijn zouden veel mannen daar ook blij mee zijn Haha! .

Overigens heeft mijn Haflinger ook geen megadikke staart, dat zie je wel vaker bij de meer rijtypische haflingers.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:55

Weet je wat ook vaak het probleem is dat de staart te veel en te vaak wordt gekamt en geborsteld als ik jou was zou ik dat als je dat al deed niet meer doen maar gewoon je vingers gebruiken en een beetje manen en staartspray om hem uit te pluizen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:23

je moet de staart zo min mogelijk poetsen of ontklitten, ik trek alleen de de strotjes er uit en 1x per week gebruik in antiklit.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:03

ik heb ook een soort spul gehad voor de manen en staart...het was tegen beesjes en dat de haren er mooier en glanzender uit gingen zien en dat de haren mooier en beter gingen groeien....het zat in een witte/transparante fles met een rood dopje en op het etiket stond alleen maar text (misschien 1 klein plaatje) ik weet alleen niet meer hoe heet

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:01

volgens mij groeid al het haar
magned haar staart wortel hadden ze opgeschoren
dus dunne staart overgebleven
laat het nu weer groeien duurt even maar dan heb je wel wat Haha!
ik hoorde laatst ong 2 jaar gaat het duren duss
geduld

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:06

Niet te veel aan borstelen, alleen wanneer je het doet.. met anti-klit..
Succes!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 11:23

Nee ik borstel de staart nooit!! Alleen soms even wassen om hem weer mooi wit te krijgen en ik spuit er antiklit in zodat ik niet hoef te borstelen. Nee ze schuurt niet want de bovenkant van haar staart is wel enorm dik!!

Maar als er inderdaad een middel bestaat geef me dan de naam want ik ben erg benieuwd!!