Smiles zit in een dipje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Smiles zit in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 22:03

Ik weet echt niet wat er met hem is, was het een vooor mij onbekend paard geweest had ik niks vreemds gemerkt, maar hij is echt heel vreemd aan het doen, ik denk nu een weekje. Alles doet hij braaf maar zonder enhousiasme, hij is niet vrolijk en ook is hij niet meer ondeugend. Hij is nog steeds heel lief enzo maar hij is niet smiles. Ook vind hij heel veel dingen eng, hij loopt er wel langs maar met een opgeheven hoofd en wijde neusgaten terwijl hij dat meestal te veel moeite vind. Ook mag ik amper aan zijn hoofd komen en ik heb hem nog nooit op zn hoofd geslagen. Hij heeft wel genoeg afwisseling, dressuur, springen, buitenrijden vandaag gewandelt.
Weet iemand waardoor zoiets kan komen want ik herken hem echt niet meer


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 06:58

Misschien een ander paard in de groep in de wei erbij gekomen, waaraan hij zijn plaatsje in de rangorde af heeft moeten staan? Of is hij overgegaan op ander voer? Of rijd je elke dag en begint hem dat de neus uit te komen?

Moeilijk is dat he.... je voelt dat je lieveling niet lekker in z'n velletje zit, maar hij kan niet vertellen wat er aan de hand is.....

Geef 'm maar een knuffie van me, misschien helpt het wel..


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:26

Klinkt bekend,
Tiko zit zo vanaf woensdag ook niet lekker in zijn vel. Hij is nog wel enthousiast als wij komen of als hij de wei in mag. Maar met rijden wil hij niets meer, hij loopt wel braaf, maar is niet meer lekker voorwaarts , loopt niet lekker ontspannen. Ik heb hem daarom zaterdag al gewoon een dagje lekker op het land gezet en vrij gegeven, maar het was gister niet veel beter. En voor zover we weten is er niets veranderd.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:35

volgensmij is het dipjestijd Verdrietig
ik hoor van heel veel mensen bij ons op stal ook dat hun paard in een dipje zit..
Evita is nog wel vrolijk als normaal, maar ze is ontzettend vervelend met het rijden in de bak. springen en naar buiten vind ze nog wel leuk, maar gewoon oefenen wil ze niet meer, ze loopt niet meer ontspannen en ze raced de hele bak door als ze haar kans krijgt.. Ik heb haar 3 dagen in de wei gegooit maar het is alleen maar erger geworden (nog meer energie)

eigenlijk heeft ze dit wel iedere zomer, in de winter op stal is ze blij als ze d'r stal uit mag, maar nu staat ze veel liever in de wei dan dat ze aan het werk gaat..

Misschien wil het wel helpen om smiles eventjes een paar daagjes vakantie te geven? misschien is er wel wat gebeurd ofzo, dat ie zo angstig is ineens.. heeft ie een klap voor zo'n hoofd gehad van een ander paard of hij heeft z'n hoofd hard gestoten (dat heeft mijn verzorgpony eens gehad, die stootte door zijn eigen stomme schuld zijn hoofd aan de voerbak en was de hele tijd bang als iemand aan zijn hoofd zat)

voel eens aan zijn kiezen, misschien heeft ie wel haken? dat kan ook pijn doen..

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:09

hey
mijn paardje is net weer uit die dip... hij heeft een tijd lang gewoon niet willen werken, gewoon geen zin meer.
Nu gaat het weer beter.
Ik heb hem de dingen laten doen die hij leuk vindt. Dus gaan wandelen in het bos met zijn beste maatje erbij, even lekker volledig de leiding laten nemen in de galop (op een stuk waar hij toch niks mis kon doen) dus gewoon laten rennen tot hij vanzelf stopte (hij had dat eens nodig), verder als ik naar de manege ging om te rijden hem een uurtje rustig gereden, dus veel stappen aan een los teugeltje zodat hij eens alles in het oog kon houden. En verder veel op de wei gezet met zijn beste maatje, af en toe een keertje mee genomen aan de hand langs de weg, en hem aan de kant wat laten grazen.

Gewoon een tijdje niks van hem vragen, laten doen waar hij zin in heeft. Dwingen helpt niet en duwt hem nog verder weg in die dip...
veel succes!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:23

pff ik ken het... expensive wil echt niet meer werken,hij wil niets meer doen.. verschrikkelijke dip... Boos!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies en 31 bezoekers