Rechtzaak of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Rechtzaak of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 16:11

Ik heb een onderwerp over DC in VVD gezet over het ongeluk die ze gehad heeft. Ik ben aan het plannen om er een rechtzaak van te maken. DC heeft in de 4 maanden tijd dat ze op het nieuw pension is haar benen 4 keer bezeert waarbij een been gehecht moest worden, wat dus net gebeurt is. Ik heb de pension eigenaren meerdere malen aangesproken over het feit dat ze de barn moeten maken. Het is een metalen barn en het is levensgevaarlijk voor de paarden. Iedere keer beloven ze me het te doen maar het komt er nooit van.
Ik vraag me af wat jullie zouden doen. Zouden jullie hier een rechtzaak van maken of het gewoon laten gaan?
Ik ben ook inmiddels aan het zoeken voor een andere stalling voor DC.
Mijn DA rekening is inmiddels zo hoog en dat alleen in 4 maanden tijd.

[edit]onzinnige poll weggehaald[/edit]

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:22

misschien stomme vraag, maar wat is eigenlijk een barn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:23

Nee, jij neemt het risico om je paard te stallen.
Als het van te voren al ondeugelijk was, had je hem er bot gezegt niet neer moeten zetten.

Ja, als de omheinig pas onveilig is geworden nadat jij er al stond, maar dan heb je denk ik bewijs nodig.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:23

ja wat si dat ik zo niet weten wat het zo moeten zijn

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:27

ik ga helemaal met runningkawa mee ,behalve dan dat ik al heeeeeel lang weer weg zou zijn ,stallen genoeg.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:37

als het echt levensgevaarlijk is, snap i niet dat je je paard daar laat staan!
Ik zou er geen rechtzaak van maken, maar daar heb ik niet op gestemd (heb helemaal niet gestemd) want het commentaar er schter ben ik het niet mee eens, verplaats je paard naar een andere stal!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:52

Ik ben het met kawa eens...de staat van de barn was toch al zo toen je er kwam? Dus heb je in principe zelf het risico genomen. Ik zou gewoon mijn biezen pakken als ik jou was.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 17:30

Micchien waar jullie wonen zijn er stallen genoeg, maar niet hier. De paarden gingen de wei in en de barn hoorde daar eigenlijk helemaal niet te staan. Dat stond eerst op een andere plaats. Zoals ik al eerder zei ben ik dus op zoek naar een andere plaats. Dus, jullie zouden het dus lekker laten gaan. Hmmm, misschien hebben jullie wel gelijk.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:46

Tja je hebt zelf het gevaar gezien en het risico genomen om je diertje er toch neer te zetten.

Je had zelf natuurlijk ook maatregelen kunnen nemen ...

Heb ik ook gedaan , weiland en schuurtje helemaal zelf opgeknapt omdat het gevaarlijk was (spijkers , gaten , prikkeldraad , schapegaas , rot hout)

Ik ging nou eenmaal de huur aan van dat plekje hoe het er op dat moment bij lag...

Balen voor je dat dat beestje nu weer gewond is , en onverantwoordelijk van de stal/grond eigenaren , maar ook onverantwoord van jou om je beestje in gevaar te brengen ... sorry .....

Beterschap iig , en kun je het daar zelf niet gewoon een beetje opknappen als het er verder wel naar je zin is ?

Dat kan dan ook een optie zijn...

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:49

Wat is een barn???? Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:51

ik dacht dat een barn een stal is, maar die verzet je niet zomaar?
Dus ik weet het ook niet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:40

Een barn is toch een afrastering ??? (sorry, ben ook niet helemaal zeker, maar denk van wel Verward )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:44

Een barn is een schuur of een stal! En geen afrastering!

En ik zou het ook laten gaan. Ik geef je weinig kans met een rechtszaak, dat gaat je alleen onnodig extra geld kosten.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:15

in principe mag je van een stalhouder verwachten dat hij deugdelijke stallen levert. Maar je hebt ook nog zoiets als je eigen onderzoeksplicht. Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid als je je paard ergens stalt. Maar goed, mogelijk ligt dat in de USA anders. Ik ben niet zo te spreken over het Amerikaanse rechtssysteem, maar dit terzijde.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:54

balen dat ie nou alweer gewond is.
maar ik ga mee met de rest. geen rechtzaak van maken.
tenzij je kunt bewijzen dat die barn niet daar stond waar ie nu staat toen je je paardje er neer zette.
als ze hem hebben verplaatst nadat je er bent gekomen met je paardje kun je ze misschien wel aansprakelijk stellen.
alleen wat helpt het je, je zit nog steeds met het probleem dat je paardje op een plek staat die gevaarlijk voor hem is. ik zelf zou dus de barn dan maar enigzins opknappen, of je moet al binnen een week een andere plek kunnen vinden. als dat zo is, dan zo snel mogelijk verkassen.

voor diegene die niet weten wat een barn is, vergelijk het maar met een grote schuur waar je meerdere paarden in kunt zetten. een soort stallengebouw dus.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:55

Ik weet niet of de rechtsgang veel verschilt tussen hier in Amerika, maar je zou op zijn minst moeten kunnen aantonen dat jij de stalhouder (schriftelijk!!!!!!!!!!) heb aangemaand om de 'barn'/omheining in orde te maken, ofwel deugdelijk voor het doel waar het voor gebruikt wordt. Als je dat niet hebt is het jouw woord tegen het zijne en in het civiele recht is het 'Hij die eist, bewijst'. En zie jij maar eens te bewijzen dat je de stalhouder er ophebt aangesproken!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 07:16

Ik heb nu inmiddels al een paar keer gelezen dat je paard verwond is doordat de stalhouder z'n werk niet goed doet, en ik heb ook al een paar keer gezien dat je er met die stalhouder over gesproken hebt.
De stalhouder kan hierin volgens mij zeker nalatig genoemd worden. Ik hoop voor je dat je de stalhouder schriftelijk benaderd hebt, want dan heb je bewijsmateriaal.
Aan de andere kant had je dit ook kunnen constateren toen je daar ging staan met je paardje.

Toch denk ik dat het de verantwoordelijkheid van de stalhouder is. Deze biedt immers tegen betaling paardenstalling aan, en zal dus moeten zorgen dat dit veilig en goed gebeurt.
Ik zou het denk ik toch proberen hoor.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 07:27

Toen ik DC daar zette was er niets verkeerd te zien aan de barn. Toen ze de eerste keer gewond was heb ik gevraagt om er iets aan te doen. De paarden gingen toen in de grote weide en ik was vreselijk geschokt en behoorlijk boos dat ze de barn hadden verplaatst naar het weiland. Hier waar ik woon is het zo dat een pensioneigenaar een veilige omgeving heeft waar hij of zij paarden kan zetten. Ik betaal inderdaad voor mijn stalling en het zou veilig moeten zijn. De staleigenaren hebben me meerdere malen beloofd om de barn te maken. Ik heb ook getuigen die het gehoord hebben. Ik geloofden hen iedere keer weer.
Ik heb ook inmiddels met een vriendin van me gesproken en die zei dus dat ik goed de rechtzaak kan winnen.
Ik vraag me af of sommigen onder jullie het leuk zouden vinden als je een paardje op een manege hebt staan en je paardje komt er constant vanalles tegen. Niet te bedenken dat het hier ontzettend moeilijk is om een plaats te vinden. Ikzelf heb in Belgie en Nederland gewoond en ginder zijn er maneges. Hebben ze dus hier niet.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:18

heb je eigenlijk een contract waarin staat dat ze voor DC moeten zorgen?

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, xMagnum en 32 bezoekers