Freddie Mercury

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Freddie Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 21:35

Wie heeft destijds (91) bewust het overlijden van freddie meegemaakt? Hoe reageerde jullie?
Ik was 11, dus heb er niet veel van mee gekregen. Helaas ben ik pas queen "fan" geworden na zijn dood

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:54

'k Heb het wel bewust meegemaakt.
Er werd in eerste instantie nogal vaag gedaan over de doodsoorzaak, er werden allerlei geruchten gelanceerd.
Pas later werd de werkelijke doodsoorzaak bekend.
Tsja, hoe reageerde ik ???
Niet extreem, om eerlijk te zijn.
Het is natuurlijk altijd erg als er iemand dood gaat, dus ook voor hem vond ik het erg.
Maar ik heb het altijd een enorme kwal/viezerik gevonden, dus in dat opzicht deed het me niks meer dan wanneer er een onbekende was overleden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:04

Een penvriendin van mij die ik kende van ponykampen was helemaal overstuur van zijn dood. Zij was echt een hele grote fan. Ze is toen van huis weggelopen, in haar ééntje naar Italië bij Marco van Basten, Gullit en Rijkaard op bezoek gegaan. En heeft vandaar uit gebeld waar ze zat.
Het lijkt nu een vreemd verhaal, maar het was echt gebeurd. Ze was dusdanig van de kaart dat ze niet meer wist wat ze deed en leefde in een roes.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:25

Mijn neef was (en is) een enorme fan. Hij was er diep van onder de indruk. Maar het was natuurlijk al langer bekend dat hij AIDS had. Het zat eraan te komen en dan is het niet meer zo plotseling.

Maar hoe dan ook ik vond het destijds een groot verlies. Geweldige groep. Brian is een geweldige gitarist en Freddy was een fantastische entertainer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 22:42

kleine correctie pepeijn, Freddie is op 24 november 1991 overleden. OP 23 november 1991 (een dag ervoor dus) werd bekend dat hij aids had.
Als je naar de clip kijkt van Innuendo, zie je dat freddie hier vreselijk ziek is. Innuendo (het album) is dan ook kort voor zijn overlijden opgenomen.

Verder kan ik met het laatste stuk van je reactie alleen maar mee gaan

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:22

stef schreef:
kleine correctie pepeijn, Freddie is op 24 november 1991 overleden. OP 23 november 1991 (een dag ervoor dus) werd bekend dat hij aids had.
Als je naar de clip kijkt van Innuendo, zie je dat freddie hier vreselijk ziek is. Innuendo (het album) is dan ook kort voor zijn overlijden opgenomen.

Verder kan ik met het laatste stuk van je reactie alleen maar mee gaan


het was al veel eerder (geloof zelfs jaren) bekend, de roddelpers deed zijn werk goed. pas 2 dagen (!) voor zijn overlijden had hij het officieel publiekelijk bekend gemaakt.

ik weet nog goed dat ik het met mijn neef ruim een half jaar voor het overlijden hierover had, omdat ik foto's zag in mijn tante's Story van zijn verslechterde toestand en dr. bezoeken. hij geloofde er toen niet in, als elke goede fan betaamt.

btw freddy is in innuendo opgemaakt met als doel zo de verschijnselen te maskeren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:40

euhm, going slightly mad bedoel je?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 01:17

Ik was ook pas elf maar heb het toch behoorlijk bewust meegemaakt.
En het is inderdaad pas een dag voor zijn dood bekend gemaakt dat hij aids had. De roddelpers riep het al jaren maar die roepen zoveel. Zelfs de overige bandleden hoorden het pas kort voor zijn dood.
Tuurlijk beseften ze wel eerder dat hij echt ernstig ziek was maar hij heeft dit altijd voor zichzelf gehouden.

Ik heb nog een interview gelezen met een van de mensen die in de studio werkten waar innuendo is opgenomen.

Van tevoren was hen gemeld dat Freddie een knieblessure had en dat hij gauw moe kon zijn waardoor er veel pauze ingelast zouden worden en in zijn kleedkamer was een bed klaargezet.
Niemand kreeg te horen waardoor hij zo vlug vermoeid raakte.

Het was een geweldige entertainer en het is echt een gigantisch verlies geweest. Als persoon vond/vind ik het ook een zeer intrigerende man.

Erg interessant hoe hij al zijn verschillende passies combineerde (rock en opera, show en ballet)

Had erg graag meer van hem gezien en zou zeker graag eens met hem gesproken hebben.

Wat ik ook erg leuk vind is dat hoe enthousiast hij ook op het podium was, dat hij in het "echt" zeer rustig en zelfs verlegen was.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:01

stef schreef:
euhm, going slightly mad bedoel je?

ja, met innuendo refereerde ik naar het complete album.

Citaat:
De roddelpers riep het al jaren maar die roepen zoveel.
zo zie je maar, zelfs de roddelpers heeft wel eens gelijk.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:04

Kan het nog herinneren. Een vreselijke heisa, waarbij ook eens lekker breed werd uitgemeten waarom hij ook weer AIDS had. Toen een enorme golf van Queen nummers in de hitparade. Queen was een goeie band, Fredje Kwikzilver maakte er een leuke show van. Mijn oudere zus was al in 1978 fan van hun, dus ik kende ze heus wel een heel tijdje.

Ach verder, ik vond hun oudere platen beter, daarna werden ze wat te commercieel. Maar er zitten heel wat juweeltjes tussen;)