irritaties: zweepjes!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 12:31

grrrrrr....
dit is dus echt n irritatie van mij...

tijdens de les blijkt t voor de meetse mensen uit mn les heel moeilijk te zijn om hun zweepje vast te houden..
elke les moet mn instructrice minsten 3 zweepjes oppakken...

mij is gewoon geleerd als je t laat vallen moet je er zelf af om hem te pakken... (zo leer je het heel snel vast)...
het lijkt mij ook niet echt een probleem om een zweepjes vast t kunnen houden!!
kijk n x kan gebeuren maar elke week???


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:41

Ik heb thuis ongeveer 10 à 15 zwepen in een koker staan, waarvan ik er 3 zelf gekocht heb. De rest hebben ik en mijn ouders allemaal in het bos gevonden en er zitten hele luxe bij. Heb zelfs nog een keer een longeerzweep aangetroffen maar dat vond ik te veel gesjouw! Ik ben namelijk wel een beetje kieskeurig geworden en pak niet alles meer op!!

Verder wil ik even het volgende kwijt:

Lieve mensen,
als jullie in het bos een peesbeschermer/springschoen/strijklap/ijzer vinden zouden jullie die dan willen laten liggen? Ik heb bovenstaand allemaal al wel een keertje verloren en wanneer ik met mijn volgende paard dezelfde route rijd vind ik ze maar zelden terug.
Bij voorbaat dank!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:44

Bij ons in de les is het gewoon zo dat als je je zweepje laat vallen je zelf maar af moet stappen. Alleen als 'ie erg dichtbij de instructrice ligt wil z'm nog voor je oprapen. Zo leer je 'm ook beter vast te houden.
Sharda: Ik zou het er eens even met je intructrice over hebben....
Groetjes Petra

:evaw:

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:46

*LOL* Dan ben ik weer een aparteling maar hoe erg het paard ook te keer gaat, ik kan mijn beugels, teugels en zit kwijt zijn, het zweepje gaat meestal met mij naar de grond of ik pak een pluk manen en als het dan weer rustig is blijkt dat ik mijn zweep nog vast heb *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 12:47

als ik eraf donder heb ik meestal mijn zweepje nog vast. Tja, vasthouden van zweepjes is nooit een probleem geweest... Snap ook niet dat je dat los laat???? moet je wel een beetje raar voro zijn, of ben ik raar dat ik alleen de zweep vast houd (paard is dus weg foetsie etc)...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:09

Ik heb 'm meestal ook wel vast gelukkig hehe als ik steeds zou moeten afstappen.
ene ik laat meestal wel alles liggen als ik wat tegen kom op het ruiterpad maar je zegt net zelf dat jij ook zweepjes opraapt?/

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:12

Min zweepje komt alleen op de grond als ik er zelf ook lig! *LOL*
Of als ik afstap, dan wil ik hem nog wel eens een slinger geven, Haha!
Ik rijd overigens altijd met zweep, hi gaat altijd overal mee. Is het niet om Isolda een tikje te geven, dan is het wel om Waldi te corrigeren, als die niet wil luisteren. (heb een dres.zweep.)
En als de nood echt aan de man is, jaag ik er ook lastige kindertjes mee weg!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:29

Citaat:
Op 2001-05-17 12:42, schreef Sjuimpje:
Ik heb thuis ongeveer 10 à 15 zwepen in een koker staan, waarvan ik er 3 zelf gekocht heb. De rest hebben ik en mijn ouders allemaal in het bos gevonden en er zitten hele luxe bij. Heb zelfs nog een keer een longeerzweep aangetroffen maar dat vond ik te veel gesjouw! Ik ben namelijk wel een beetje kieskeurig geworden en pak niet alles meer op!!

Verder wil ik even het volgende kwijt:

Lieve mensen,
als jullie in het bos een peesbeschermer/springschoen/strijklap/ijzer vinden zouden jullie die dan willen laten liggen? Ik heb bovenstaand allemaal al wel een keertje verloren en wanneer ik met mijn volgende paard dezelfde route rijd vind ik ze maar zelden terug.
Bij voorbaat dank!!!




?????????
een zweep mag je dus wel meenemen, maar de rest moet je laten liggen?????????????
Verward:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:41

Ik rij helemaal nooit met zweep, die kan ik dus ook nooit verliezen Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:44

orri en ik waren tegelijk... Echt grappig (ja dit is een oneliner, constatering!). Ik snap het ook nooit. Zelfs toen ik onder Voltrack lag kwam ik erna tot de ontdekking dat ik mijn zweep nog steeds vast had. Tja, 't is maar waar je prioriteiten liggen...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:28

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:30

haha janna, da's wel een hele strakke actie...
*LOL* Lag je niet in een deuk?
*LOL* Of zou het een puzzeltocht met ponykamp zijn geweest? Verward

:evaw:

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:38

janna, je banketstaaf!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 14:54

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 15:03

nou ja, wie doet nou zoiets? en waarom? als je je peesbeschermers niet leuk meer vindt en nieuwen wil, allah, maar dit doet denken aan die reclames van Brandt, grinnik!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

irritaties: zweepjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:07

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-02-02 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:00

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:02

ja, en die sporen blijven toch aalleen maar in je paard hangen na een goede prik-actie, hahahaha

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 19:45

Ik reed tot eind vorig jaar altijd met zweep maar ik heb mezelf dat in 1 keer radicaal afgeleerd. Het is veel handiger als je zonder kunt rijden. Alleen op buitenrit is het wel eens handig, voor vervelende kinderen ofzo }> *LOL*

Of om je paard even bij te tikken als ie iets meer moet doen. En dan is het juist zo handig dat je iets 'extra's' hebt.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 20:14

ik rij Quinto altijd met...
hij kan soms zo vervelend zijn.. (sloom zijn wanneer het hem uitkomt...)
en soms bij n paar oefeningen ff bijtikken..

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:45

ik rij soms met zweep maar dan ook alleen maar met zo'n kort spring zweepje om dat sy een beetje scheef is (zal wel aan mij liggen) maar als ze scheef loopt geeft ik d'r een tikje op der schoft en loopt ze weer recht. ik heb m zeker niet nodig om Sya vooruit te krijgen was ze maar eens sloom

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:26

*grin* dat verhaal van jou Thirz klinkt echt geinig...
Ik rij in de bak altijd met zweep. Ik corrigeer Joop er mee, even een tikje en hij is weer helemaal in balans. Tja, hoort niet, en ik zit erover te denken maar zonder te gaan rijden, maar toch.
Enneh, in het bos is het niet nodig, hij loopt wel! Heerlijk vandaag weer. Echt genieten is dat...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:46

Ik heb ook altijd geleerd zelf afstappen als je zweepje gevallen is. *LOL*
Maar ik houd hem ook altijd vast.De laatste tijd rijd ik er niet echt veel meer mee.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:59

ik geloof dat ik nog nooit m'n zweep heb laten vallen!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 22:29

Ik verlies eerder mezelf als m'n zweep! Ik ben dus ook zoeen die wat er ook gebeurt z'n zweep vasthoudt... Trouwens de teugel ook. Die laat ik ook niet los!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Fayyah19, Koekie73, Leedebee, mamabird, sterregoud, Symke, Yavanna en 90 bezoekers