ik krijg steeds rare mailtjes...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

ik krijg steeds rare mailtjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 16:36

van enne Jos Rooijakkers.

Weet iemand wat voor iets dat is, is dat een virus ofzo?

Want er staat steeds dat ik de blijlage moet openen enz.

Ik ken deze persoon/emailadres niet...


Bedankt..


Niki


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:47

Er zijn de laatste tijd een heleboel "e-mail-stalkers" aan de gang. Ik heb elke dag zo'n 10 nieuwe e-mails van onbekenden met een groot bestandgrootte en een rare titel. Bijv. goldfish en over screensavers en friends and pleasure. Dit zijn allemaal virussen naar schijnt hoewel mijn virusscanner ze niet herkent. Dus ik blokkeer en verwijder het bericht zonder meer. Goed uitkijken anders is je pc kapot.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:53

jah het zijn virussen!!
en als je ze download dan verstuur je zelf zonder dat je het weet ook die bestanden naar mensen uit je lijst
heel irri ik had het zelf ook en krijg nu ook allemaal dingen
en mijn virus scanner ziet ze ook niet zitten Verward Scheve mond

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 16:55

Bedankt...


Groetjes Niki

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:42

angelfire schreef:
jah het zijn virussen!!
en als je ze download dan verstuur je zelf zonder dat je het weet ook die bestanden naar mensen uit je lijst
heel irri ik had het zelf ook en krijg nu ook allemaal dingen
en mijn virus scanner ziet ze ook niet zitten Verward Scheve mond


Bij mij op de computer zit het Panda Antivirus Titanium-programma, zat standaard op de computer, en dat herkent de virussen gelukkig wel.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:53

Gwen"]
[quote="angelfire schreef:
jah het zijn virussen!!
en als je ze download dan verstuur je zelf zonder dat je het weet ook die bestanden naar mensen uit je lijst
heel irri ik had het zelf ook en krijg nu ook allemaal dingen
en mijn virus scanner ziet ze ook niet zitten Verward Scheve mond


Bij mij op de computer zit het Panda Antivirus Titanium-programma, zat standaard op de computer, en dat herkent de virussen gelukkig wel.
[/quote]


thnx!!
kzal wel ff aan me pa vragen of ie dat heeft Lachen

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:08

ik heb het ook hoor ik donder ze weg.
grrrr Boos!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:18

jaaa idd die Goldfish heb ik nu al een stuk of tig keer gehad. Lekker irri. Gelukkig herkent onze computer die virussen wel anders wordt t gelijk zo'n zooitje he Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:23

Inderdaad even een virusscan installeren *LOL*
BTW: Het broertje van marieke_14 heet volgens mij zo...Tong uitsteken }> Schijnheilig
(grapje hoor)

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:28

gomir schreef:
Inderdaad even een virusscan installeren *LOL*
BTW: Het broertje van marieke_14 heet volgens mij zo...Tong uitsteken }> Schijnheilig
(grapje hoor)


Uhm, ik zal maar niet zeggen dat dat geen grapje is Bloos
Mijn inbox staat er ook helemaal vol mee, ik heb hem op het eind maar geblokt.
En het vreemde is dat hij dat email-adres helemaal niet meer gebruikt, het is al een hele tijd vervangen door een ander adres. (nu quicknet ipv multiweg)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:39

Dus ik kan dat grapje hoor wel weglaten *LOL*
het was gewoon een losse opmerking hoor Haha! Wist niet dat het waar was Party!! (wat een intuïtie...Bloos)

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:43

Ik zal iedereen gelijk even waarschuwen:
Wie emailtjes van mijn broer krijgt, vooral NIET openen!!! Gelijk wissen (en als je inbox er net als bij mij helemaal overbelast van raakt gewoon blokken!) *LOL*

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:36

angelfire schreef:
jah het zijn virussen!!
en als je ze download dan verstuur je zelf zonder dat je het weet ook die bestanden naar mensen uit je lijst
heel irri ik had het zelf ook en krijg nu ook allemaal dingen
en mijn virus scanner ziet ze ook niet zitten Verward Scheve mond


Jep, daar heb ik nu ook last van.. Gaat dat ooit over, weet iemand wat ik eraan kan doen? Ik heb iedere dag 20 mails van onbekende mensen, en ik stuur zonder dat ik het weet bestanden van mijn harde schijf naar anderen.

Die goldfish mails heb ik ook al een paar keer gekregen, wat gebeurt er als je die opent?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:28

Ja dat klopt, deze virussen gaan heel erg snel.

Het gaat ongeveer zo, ik zal het proberen uit te leggen:

Iedereen die in jouw MSN lijst staat, die krijgen deze emails niet. Maar iedereen die in de MSNlijsten van degene die bij jou in de lijst staan, die krijgen hem wel, onder jouw naam. Er zit dus altijd een tussenpersoon tussen.

Als je zo'n email opent, kan je je PC weggooien, of moet je alles formateren en opnieuw installeren.
Het virus gaat zo:

Eerst merk je er niets van. Bij de tweede keer opstarten doen veel programma's het niet.
Bij de derde keer opstarten doet niets van je programmas het meer en zoekt de computer de hele tijd naar een bestand wat niet bestaat.

Dus alles wat je niet kent, van wie je de afzender niet kent, of het onderwerp vaak is, gelijk weggooien.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:20

Ik krijg ook vaak van die troep maar heb mijn filter op exclusief staan zodat ze bij mij ongewenste post komen.

Ik krijg alleen wel vaak mail van daily riple (ik weet niet precies of je het zo schrijft) nog iemand? en weet iemand of dit ook virussen zijn? Ik denk eigenlijk dat het reclame is maar durf het niet te openen.


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:55

Maya schreef:
Er zijn de laatste tijd een heleboel "e-mail-stalkers" aan de gang. Ik heb elke dag zo'n 10 nieuwe e-mails van onbekenden met een groot bestandgrootte en een rare titel. Bijv. goldfish en over screensavers en friends and pleasure. Dit zijn allemaal virussen naar schijnt hoewel mijn virusscanner ze niet herkent. Dus ik blokkeer en verwijder het bericht zonder meer. Goed uitkijken anders is je pc kapot.


He, deze krijg ik de laatste tijd ook allemaal Boos! Ik kan ze niet blokken, want ze komen van verschillende personen (verandert steeds). Vooral e-mails met de titel Goldfish krijg ik vaak.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:01

Die mailtjes krijg ik de laatste tijd ook erg veel. Hoe kan ik daar weer vanaf komen. Het is heel irritant

Geen onderschrift.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:48

ik kreeg ze eerst ook heel veel, later wel meer dan 100 per dag.
een tijdje erna heb ik dus een virus gekregen, en je moet ze zeker niet openen maar meteen wissen!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:44

Ik heb er een scan op dat mailtjes die niet in mijn lijst staat gelijk wegggooid, verder zie je dat er veel kb op staat terwijl het nergens over gaat.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:00

Ik ben een week niet op bokt geweest... En hoe komt dat ...??Juist door een virus. Mijn moeder had een mailtje geopent waar het Yaha.Fam virus ofzo in zat en dat voor ook wel een goldfish heet. Alles ben ik nu kwijt want de comp deed niks meer. Nu is hij weer gemaakt en hebben we ook weer een nieuwe. Echt oppassen want ze zitten dan in heel je comp.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:48

Ja, die krijg ik ook altijd van iedereen!
Goldfish inderdaad, en iets over een screensaver en Pleasure and Friends etc.
Ik krijg ook steeds mailtjes over Meerkeuzevragen ofzo Verward En Namen Scheve mond
Ik open ze ook nooit ik gooi ze meteen weg.
Maar ik schijn ze zelf wel te versturen, want soms krijg ik zo'n mail terug met dat hij de E-mail met als onderwerp Meerkeuzevragen niet naar blabla adres kan versturen Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:23

yahaa doet verder niets hoor, hoef je niet de hele pc voor leeg te gooien. Een apart programmaatje downloaden en weg is het (net als Klez)
Voorkomen:
Gewoon alle onbekende mailtjes direct weggooien, helaas komt yahaa dan nog wel gewoon door de virusscan (als je die een halve week niet geupdated hebt), maar alles is op te ruimen als je het goed doet.
Je hebt tegenwoordig van die virusscanners (oa norton antivirus) die vragen welke programma's het internet opmogen (want niet alleen IE en Outlook gaan het net op) en dan weiger je alle andere programma's. Gegarandeerd dat daar dan ook het virus bijzit, dan kun je het zo verwijderen. Heb ik al een paar keeer gedaan met een virus dat via Kazaa gedownload is.

Verder zorg voor een goede virusscanner die je 1-2 keer in de week update en maak je prive-email-adres niet bekend, neem een hotmail voor forums zoals bokt. Dan krijg je daar de rotzooi op.

Ik krijg ook af en toe mail met een virus, vooral van iets van BAVING@HOME.NL (geen idee wie dat is), en dan staat er op als onderwerp: undeliverable mail, met je verzonden mail in de attachment, nou, die attachment is dus geen mail maar een virus.
Wees dus gewaarschuwd

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:45

NIET OPENEN!!! die berichten en voorals NIX DOWNLOADEN!!!
heeft mijn zusje dus wel gedaan en toen zat er een virus op m'n computer.
het gaat bij mij om het YAHA virus dat zit meestal bij een screensaver die je downloaden..het schakeld je virusscanner uit dus daar heb je ook nix aan....verder kun je helemaal nix meer openen...je kan nog wel op internet d.m.v. "zoeken op het net" en dan erges vandaan een anti yaha iets te downlaoden en dan zit het virus er waaschijnlijk nog wel op maar kan je alles wel weer openen
het beste is dan dus om gewoon heel je computer te formateren

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:25

NOOIT formateren voordat je echt helemaal zeker bent dat het echt moet.
Vaak kan je van internet een programa downloaden dat het virus eraf haalt. Een goede pagina in [url]virus.pagina.nl[/url] (of eigelijk [url]antivirus.pagina.nl[/url], maar van de ene word je doorgestuurd). Daar staan recente links op met virusscanners en anti-virus tools.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:28

Idd. Formatteren alleen in uiterste noodgevallen.
Verder kun je je computer scannen op virussen op http://housecall.antivirus.com Daar staat ook hoe je een evt. virus kunt verwijderen en is er een vrij uitgebreide database aanwezig.

Geen onderschrift.