Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:40

In 1 woord geweldig! Echt super dat Beans weer terecht is!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:49

Wat een onwijs goed nieuws zeg en een geweldige foto.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:59

Super! Eindelijk! Geweldig niek. Geniet er van!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:12

Uit het artikel:
Citaat:
Sindsdien had Niek Oldeman geen rust meer en bleef zij zoeken naar haar retriever.

:D

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 04:58

Beans schreef:
Hai Leonoor,
Hoop maar dat verhaal niet te lang is... Wil je weer plaatsen?
BEANS THUIS: Verslag van 14 april

Margriet (en ik) hebben haar gevangen in Duitsland, dorpje Neustadt onder Lage! Hoeveel mazzel kun je hebben, een via-via-via melding, de mevrouw bereiken die de melding heeft gedaan, te spreken te krijgen en dezelfde avond een afspraak regelen. Ze bekeek de foto op de flyer, kon het niet met zekerheid zeggen omdat de afstand te groot was. Haar buren hadden de hond vaker gezien dus reed ze ons voor naar hun toe. De boer bekeek de foto en was er sicher van dat het die hond wel was.

Met hem en z’n vrouw overlegd of we al het voer achter uit de auto bij hun zouden laten, zodat zij haar dagelijks een bak neer konden zetten, en dat we volgend weekend met een verdovend middel en verrekijker zouden kunnen proberen haar te vangen. Daar wilden ze wel aan mitarbeiten, dus wij blij.

Stelt de boerin voor om ons de slaapplaats van de dag ervoor te laten zien. Dat wilden we graag, was zo lang geleden dat we ook maar een teken van leven hadden. De boer liep vooruit een weiland in, ik naast de boerin, Margriet en de mevrouw van de melding achter ons. Staat de boer opeens stil en wijst… Ik schud nee, kan niet geloven wat hij lijkt te bedoelen. De boer knikt ja, als ik naast hem sta, zie ik de greppel en een (ik dacht kadaver van) een golden retriever. Trek m’n laarzen zachtjes uit, Margriet ziet haar ook, ze is dood, het is ‘r niet, jawel… Ze ademt! Ik weet niet wat er allemaal door ons heen ging. Margriet ging aan de linkerkant van de greppel, ik aan de rechterkant. Aan mijn kant allemaal onkruid van het jaar daarvoor, dat kraakt als de pest, zelfs op sokken. We staan allebei bijna boven haar, het is een diepe greppel, 1, anderhalve meter? Margriet fluister-schreeuwt ‘spring erop’, ik naar haar ‘ik durf niet’ door dat onkruid, wat gaat kraken, ik ga het verkloten, dit is onze kans…
Margriet fluister-schreeuwt ‘doe het nu’, ik vertrouw jou, ik doe ‘t, het onkruid kraakt, Beans kop komt omhoog, ogen open, Margriet springt bovenop haar, ze glipt weg, ik spring, zie Margriet’s hand om Beans’ halsband sluiten, dan de mijne …
En ik ontdek bloed, van Margriet’s hand.

We kunnen het niet geloven, bevatten. Zeker 10 minuten liggen we daar te huilen van opluchting, Beans onder ons te trillen, steeds proberend weg te komen, wij blij, opgelucht, de arme hond zo bang, zo bang. Ze was geen hond, toen, ze was wolf.
De boer heeft een koeietouw opgehaald, we knopen die om de halsband, de lus nog een keer extra om haar nek. De mevrouw helpt ons uit de greppel, we lopen door het weiland, de mevrouw haalt zelfs m’n laarzen op. Beans blijft proberen weg te komen, Margriet heeft het touw, ik haar bij de halsband. Margriet’s hand bloedt hard. Ze stelt voor m’n gebakje op te halen, doe maar, ik het touw en de halsband.

Beans doet weer een poging, ik voel dat het te benauwend, beangstigend is dat ik haar zo kort bij haar nek vast heb. Het touw zit goed vast, ik laat het vieren tot de laatste halve meter, ze stopt door de weerstand, en kijkt, ik ga op m’n hurken zitten, zeg ‘hai Beany-baby, kom maar’. Haar blik verandert, ze is geen wolf meer: dat is het moment van herkenning: ze kwispelt, komt naar me toe, likt m’n gezicht, handen, ik knuffel haar, kroel haar oren, jank, vertel haar hoe ik haar heb gemist, moet lachen om hoe haar blik steeds onderzoekt, zeg kom maar, en ze loopt mee alsof het nooit anders is geweest…

Margriet ziet ons, gaat op ‘r hurken, zegt ‘Beany kom maar’ en de hond loopt blij kwispelend naar haar toe! Beans ontdekt het autootje, ze kwispelt zo hard dat haar achterhand meedeint en springt zo op de achterbank! Ze weet het nog!

Ik vind het zooo knap dat ze de kou heeft weten te overleven, het verkeer, haar angsten, paniek. Ze is 2 ½ kilo aangekomen, ziet er goed uit, heeft een prachtige vacht! Beany lijkt volwassener, zekerder.

Margriet, je bent en blijft de heldin! Ik ben zo trots op jou!

Aan iedereen: zonder jullie, zonder jullie moeite en steun, flyeren, duimen, positieve input, alles, was dit nooit gelukt… HARTSTIKKE BEDANKT, oprecht, gemeend en van harte! Jullie zijn allemaal kanjers, en Margriet en Beans de grootste!

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 05:26

wauw wat een verhaal. echt geweldig dat het gelukt is. margriet heel veel beterschap met je hand. het was voor een goed doel :j

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 06:47

Zit met tranen en kippenvel, eindelijk een einde aan deze nachtmerrie.Niek knuffel haar helemaal beurs en geniet van elkaar.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 06:57

Citaat:
Beans doet weer een poging, ik voel dat het te benauwend, beangstigend is dat ik haar zo kort bij haar nek vast heb. Het touw zit goed vast, ik laat het vieren tot de laatste halve meter, ze stopt door de weerstand, en kijkt, ik ga op m’n hurken zitten, zeg ‘hai Beany-baby, kom maar’. Haar blik verandert, ze is geen wolf meer: dat is het moment van herkenning: ze kwispelt, komt naar me toe, likt m’n gezicht, handen, ik knuffel haar, kroel haar oren, jank, vertel haar hoe ik haar heb gemist, moet lachen om hoe haar blik steeds onderzoekt, zeg kom maar, en ze loopt mee alsof het nooit anders is geweest…

Margriet ziet ons, gaat op ‘r hurken, zegt ‘Beany kom maar’ en de hond loopt blij kwispelend naar haar toe! Beans ontdekt het autootje, ze kwispelt zo hard dat haar achterhand meedeint en springt zo op de achterbank! Ze weet het nog!


Wat een Disney moment moet dat zijn geweest! :j
Ik ben zo blij voor jullie dat al het vele werk tot dit resultaat heeft geleid.

Nu zou ik graag een foto van jullie samen willen zien :j

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:05

Krijg toch even wat tranen in mijn ogen nu...
Geweldig dat Beans terecht is en jullie herkende!!!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:20

wat mooi beschreven en wat een disneymoment idd <3

hoe is het met de hand van margriet? niet te ernstig hoop ik?

ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:27

Ohhh ik ben als een razende dit verhaal gaan lezen, opzoek naar het moment
wanneer vinden ze haar nou, en dan jajajaja gevonden.
En nu lees ik dit laatste bericht, en heb al zo'n zwak voor mensen die er alles aan doen hun dierbaarste bezit te zoeken en hier voor door het vuur gaan JA DAN LOPEN BIJ MIJ DUS DE TRANEN OVER MIJN GEZICHT, zie zelfs niet wat ik schrijf.
top gewoon top.
gr

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:35

Wat een verhaal & wat een ontzettend mooi moment, dat ze je 'ineens' weer herkende. :+:

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:18

Hier ook tranen om een mooi happy end.

Ben heel benieuwd hoe het nu met Beany is? kan ze weer wennen? En hoe is het met de hand van Magriet? een hond in angst kan behoorlijk toehappen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:58

Hier ook tranen van je verhaal. Mooi hoor,, en super fijn dat ze je herkent heeft!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:14

Jeetje,ik slik ook mijn tranen weg hoor,wat een verhaal. Ik hoop van harte dat Beans je weer volkomen gaat vertrouwen en een hele fijne toekomst bij je heeft,het is jullie gegund. Hou je ons aub. af en toe op de hoogte hoe ze het nu doet,het zal enorm wennen voor jullie beide zijn.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:15

Nou het is gebeurd hoor, ook hier zijn de waterlanders gekomen. Wat is en blijft het toch geweldig. Het doorzettingsvermogen van mens en dier en de onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. Echt zo mooi........

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:16

Er staat een leuk stuk in de tubantia

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:27

En bedankt he Niek, van de week eindige ik mn dag jankend door te lezen dat Beans gevangen was en nu begin ik mn dag door het hele verhaal te lezen jankend. Pfffff. ;)

Maar wat een verhaal zeg. Zou zo je het toch niet verzinnen van te voren, prachtig.
Hoe gaat het nu met Beans? Kan ze haar draai weer een beetje vinden als huishond? En hoe reageerde ze op je pup?
Laatst bijgewerkt door easygoing op 16-04-11 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:28

Wat mooi geschreven, ik heb echt tranen ook nu, wat moet dat een magisch moment zijn zeg..
Ik kijk uit naar Beans, the movie. :j

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:57

*slik* wat een verhaal. Ben zo blij voor jullie.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:08

Potjandorie kan ik mn make up weer opnieuw gaan opdoen! :D Wat een heeeerlijk stuk om te lezen en hier dus ook tranen, gefeliciteerd Niek nogmaals!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:17

Mindfields schreef:
Potjandorie kan ik mn make up weer opnieuw gaan opdoen! :D Wat een heeeerlijk stuk om te lezen en hier dus ook tranen, gefeliciteerd Niek nogmaals!


En ik wilde net schrijven: "ben blij dat ik nog geen make up op heb" :D
Ik ben een stille meelezer, heb nooit gepost, maar wil jullie nu wel laten weten dat ik ontzettend veel bewondering heb voor jullie vasthoudendheid. Van harte gefeliciteerd. Ben echt blij voor jullie dat Beans weer veilig thuis is.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:24

Ook hier vochtige ogen hoor Niek!Wat een mooie update. :j
Hoe reageerde ze trouwens op je zoontje??(en vice versa)
Hoop over een tijdje nog wat mooie foto's te zien dat ze haar draai als huishond weer helemaal heeft gevonden.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:45

Kippenvel van de update

Echt geweldig dat beans gevangen stilletjes had ik het gehoopt maar nooit verwacht
Leuke foto het is wel een beetje verwilderd volgens mij haha

jullie zullen wel weer een heel gelukkig gezin zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 16-04-11 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:29

Dit topic stond zojuidt bovenaan in mijn berichtenlijst, ik vroeg mezelf echt af of ik het echt goed las:oo woow, wat hebben we hier allemaal naar uitgekeken :D mijn diepe respect voor iedereen die heeft meegeholpen om op t punt te komen dat beans weer thuis is!

Is ze in huis nu ook rustiger dan voorheen?