Jippie Zio heeft een bont veulen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Jippie Zio heeft een bont veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 22:16

Vannacht is Zio bevallen van een bont merrieveulen Koe , ze is echt heel apart getekend, wel veel wit. Haar hoofdje is bruin, de rest is wit, op een vlek op de rug, op haar buik, haar rechterachterbeen en lies en een klein vlekje in de linkerlies na. Dus aan de ene kant is ze haast helemaal wit en aan de andere kant zitten er achterop vlekken. Verder heeft ze een brede bles, grote oren en een zwart plukje in de staart. Echt heel grappig Clown .

We kwamen gisterenavond om 23.00u. met mijn nieuwe paard aan (Jawel, 2 nieuwe paarden in 10uur tijd Haha! , we hebben Saphira om 19.00u. gekocht) en toen keek ik nog even bij Zio. Bleek ze te kegelen. Ja toen heb ik het camerasysteem aangesloten ( met behulp van mijn vriend Schijnheilig ) en ben ik op het logeerbedje naar de monitor gaan staren. Om 3.45u. was het zover en om 4.15u. was Vlekkie geboren. Haar stamboeknaam wordt Violette T (m. Ziolette), T naar de naam van de eigenlijke fokker.

Ze is 10 dagen te vroeg geboren. Maar ze is echt heel groot voor een pasgeboren veulen. Ze staat al helemaal goed op de benen, normaal gesproken staan ze van Zio ong. twee weken op de kogels en de nageboorte is er voor het eerst in 7 jaar vanzelf afgekomen. Waar een paar supplementen al niet goed voor zijn Haha! . Ik hoop binnenkort een paar foto's neer te kunnen zetten, want het is echt een heel wijs veulentje.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:41

Van harte gefeliciteerd met je gevlekt veulen. Fijn dat het allemaal zo voorspoedig ging.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:48

jij wel een bont veulen en ik (nog) niet...., heel veel plezier met de kleine en gelukkig dat alles zo goed gegaan is.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:55

Het is idd wel een heel leuk veulen! Van veulentej is in dit geval echt geen sprake. Wel een uitslovertje hoor, zo in de wei! En Saphira is ook een leuke merrie, ik hoop voor je dat je daar veel plezier mee zult hebben.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:04

gaaf zeg, gefeliciteerd. wie is de vader?