Hoe lang duurt het nog???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Hoe lang duurt het nog???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 14:55

Hai hai! Haha!

Gisteren wou ik gaan rijden met een vriendin van me op de 2 Haffies die bij mijn paarden staan. De merrie is 20 Juli uitgeteld.. Ik dacht ik kijk even naar haar uiers of ik al wat zie.... en toen zaten er al puntjes aan!!!
Nou we zijn maar niet gaan rijden... hebben een stal in orde gemaakt voor de merrie en de andere Haflinger weer bij mijn paarden in de wei gezet... De banden zijn al helemaal los... de staart die kan enorm ver omhoog............ hoelang zou het nog duren???? Verward

Toen het paard van mijn vriendin moest bevallen, had ze ook puntjes aan de uiers... 2 dagen erna kwam er melk uit druppen en die nacht om 3 uur precies zette ze een hengstveulen op de wereld......... Ik vraag me af hoe het bij deze haflingermerrie gaat...

Ze staat nu lekker alleen in de wei...zonder die andere etterballen om haar heen. Haha! Ik vind dat ze erg moe uit haar ogen kijkt en dat ze erg moeilijk op haar benen staat... het is natuurlijk ook niet niks... en voor haar is het het eerste veulentje, dus ook nog allemaal nieuw! Straks om een uur of 8 zet ik haar weer naar binnen. En dan ga ik om 10 en 12 nog een keer kijken, loopt er dan nog geen melk uit... dan ga ik lekker slapen... als ik vind dat ze vreemd doet dan ga ik om het half uur kijken en ga ik wel binnen televisie kijken en boekjes lezen.... Knipoog

Ik vind het ontzettend spannend.... vooral omdat het haar eerste veulen is en ik wil er gewoon bij zijn! Maar hoelang gaat het nog duren.... dat weet je natuurlijk nooit!!! Kan vanacht... maar ook over 3/4 weken... Gaaaap

Groetjes Linda
Laatst bijgewerkt door Kimnor op 30-06-02 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 15:02

uien ??? je bedoelde vast uiers

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 15:05

hehe, ja dat bedoel ik... alleen wij zeggen altijd uien... ( vast omdat we uit de achterhoek komen ofzo ) Ik weet dat het fout is... heb het dus ook snel veranderd... moest er wel om lachen! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:46

Er hoeft helemaal geen melk uit de uiers te komen voor de bevalling hoor, de melkgift komt pas na de bevalling op gang. Mijn merrie had ca 1 week van te voren puntjes (opgedroogd) aan de tepels. Vlak voor de geboorte is daar niets aan veranderd. Ik zag alleen aan haar gedrag (onrustig) en aan de ingevallen achterkant (beetje moeilijk te omschrijven) dat het er aan kon komen en die zelfde avond is het veulen geboren Party!!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers