oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 10:07

hoi mensen,
nu in door het hele MKZ gebeuren de weg niet meer op mag ben ik gebonden aan de bak. Dit tot grote ergenis van mijn paardje. Frusty hebben jullie nog leuke ideen om in de bak te doen. alles is welkom, niet alleen western onderdelen, met de dressuur kant en het springen kan ik ook wel wat vormen zodat het haalbaar is op western manier.
alvast super bedankt namens mijn ondertussen super paard die zich dood verveeld met de oefeningen die hij al kent.

kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:23

Ik doe vaak oefeningen uit het boek van Pat Parelli. Wordt je paard gehoorzaam en soepel van. Ook TTEAM oefeningen zijn erg leuk (tenminste mijn knollie weet ze goed te waarderen). Over zeil heenlopen, een tonnenparcours zetten. Creatief met hindernissen en ander materiaal (moet je natuurlijk wel in de buurt hebben).
Ook freestylen a la Voest is eens wat anders.
Ik zit zelf ook aan de bak gebonden en moet ook erg creatief zijn omdat m'n paard zich anders verveelt. Suc6 in de bak Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:31

wees creatief, maak een trail parcours (hekje, bruggetje, balkjes, etc..)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:33

of probeer aan vrijdheidsdressuur te doen...

:evaw:

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:27

Of ga barrelracing en polebending uitproberen met je paard. Als er nog meer ruiters bij je op stal staan kun je er ook nog een snelheidswedstrijd van maken.

Veel plezier,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:13

barrelrace:
[img]../upload/205/abarrel.jpg[/img]
[img]../upload/205/abarrelrun.jpg[/img]
met running moon
niet handig -> verkleed Lachen

:evaw:

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 17:32

Ik heb gisteren een steeplechase in de bak gebouwd. Maar daar vond hij niks aan. tenminsten niet zolang het niet eetbaar was.
Frusty kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:33

Deze week toen het zo warm was heb het rustig aan gedaan met mijn paardje. Ik heb een stuk landbouwplastic verzwaard met stenen in de hoeken in de bak gelegd en hij moest daar van alle kanten een keer overheen. Misschien doet jouw paard het zonder problemen. Mijn paard vond het heel spannend. Laat hem goed kijken met een lage hoofdhouding, dwz lange teugels spoor hem alleen aan als hij achteruit gaat en hou hem wel tussen je benen en heb geduld misschien moet je wel een half uur wachten tot hij erovergaat. In de trail moet hij er zonder zijn tempo te versnellen zelf goed naar de hinderniskijkend overheen gaan. Je kent je paard zelf het best zoek iets waar hij bang voor is en ga daar aan werken je zult zien dat zijn zelfvertrouwen vergroot en de band tussen jouw en je paard ook.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 06:37

landbouwplastic, daar is mijn paard dol op Knipoog Daar gaat ie altijd lekker op staan stampen en vervolgens stroopt ie het helemaal op met z'n voorbenen totdat ie een hele prop onder zich heeft liggen waar ie vervolgens heel stom naar gaat staan kijken. Vindt ie prachtig!!

Niets zo charmant als een paard in her land.

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 22:21

Hier heb je dus iets om aan te werken Leer die stoere van jou maar eens om er zonder maaien rustig met een lage hoofdhouding over te lopen want dat maaien is ook een vorm van angst: Hij haalt het "gevaar" weg.

Ik heb weleens een clinic van een springruiter gezien waarbij zijn paard vlak voor de hindernis moest stoppen deze ruiter had totale controle over het paard. Ook iets om te oefenen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:02

Wat hindernisjes neerzetten en vrij laten springen! Pling

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 10:48

Jullie hebben tenminste nog een bak om in te rijden.... ZUCHT Verdrietig

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 06:37

mijn "stoere" paard is echt niet bang voor plastic hoor, ik kan hem er zelfs helemaal mee inpakken. Moet toegeven ziet er stom uit, maar vindt ie echt niet erg. Hij kan er ook prima overheen lopen (heel relaxt), maar als we los aan het werk zijn in de bak en ik vraag hem z'n poot op het zeil te zetten maakt ie er graag een prop van en gaat me dan heel speels aan staan te kijken. Hij zet ook graag z'n poot op een emmer (krijg ik een brokje dan Schijnheilig ) en op m'n poetsdoos (net zolang schrapen tot ie open is en dan alle borstels er 1 voor 1 uithalen) en als ik m'n jas op de grond leg is die ook niet veilig. Hij kan er echt wel behoorlijk overheen (doe het vaak in TTEAM oefeningen), maar wat ie toch graag doet is er met z'n voorpoot een zootje van maken Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 06:46

Toen ik klein was heeft [**] me over het hek heen getild (in mn jas) en over het hek heen gezet..maar toen was ik wel heel klein..helaas heeft hij volgehouden tot de helft...toen heeft ie losgelaten...was wel stout.. Extreme duivel


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 08:22

klinkt wel enigszins komisch, ik kan het helemaal voor me zien, zo'n klein meisje hulpeloos hangend aan haar jasje in de mond van een groot paard Lachen . Of is dat leedvermaak? En ik maar denken dat mijn paard zo'n idioot is Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers