Met lodewijk naar een paranormaal begaafd iemand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Met lodewijk naar een paranormaal begaafd iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 20:06

jawel ik geloofde nooit in dit soort dingen ofja toch wel een beetje maar verder niets.
Totdat ik een paar weken terug een paard zag wat als een rotzak bekend stond ik heb met regelmaat mensen eraf zien gaan hij is onderzocht door een veearts en had niets.
Ze zijn met dat paard bij deze man geweest en ineens was ie hardstikke braaf okee een eigenwijs paard zal het altijd blijven maar toch.

Hij kraakt ook en is magnetiseur aangeien lodewijk met 1 achterbeen meer stuwt als het andere heb ik een afspraak gemaakt.Ook graaf zijn broertje ging mee.
Daar aangekomen legde hij een had op Lodewijk zijn rug en vertelde me precies wat mijn problemen waren met het rijden Bloos Hij had verdorie nog gelijk ook op 1 punt na hij zou slecht buigen naar lnks hij buigt wel naar links maar dan kn ik niet meer spelen met de instelling hoger of lager dus min of meer...

Ook vertelde hij zoveel dingen over zijn karakter was zo onwijs raar hij kende mijn paard net zo goed alsdat ik 'm ken en hij zag 'm net 5 min!!!!!
Hij heeft 'm gemagnetiseerd en hier en daar gekraakt lodewijk vond het heerlijk.
na ruim een half uur was hij klaar en toen mocht graaf.

Graaf heeft 2 jaar terug na een stuikelpartij een peesblessuure opgelopen die nooit over ging.
ondanks alle rust etc.
weer veearts erbij toen had hij hoefkatrol.
foto's gemaakt maar daar was niets bijzonders op te zien.
weer veearts erbij maar toch een peesblessure nouja inmiddels was hij aan 4 benen kreupel had al vaak zat een half jaar of langer op rust gestaan en hij ging alleen maar slechter lopen...

Ik was al met leonie een stalgenootje daar en later kwamen Marije met mijn stalhouder aangereden toen die trailer de bocht om kwam zei hij meteen dat paard zit overal vast,hij kan geen bochten rechtsom lopen en van achter loopt hij als een krant.
op het rechterachterbeen kan hij niet of amper staan...
weer Bloos Wij hadden echt niets verteld maar alles klopt en sinds een weekje of 2 kon graaf zijn rechterachterbeen niet meer optillen Graaf is helemaal doorgelicht en moet druppels hebben.weet je wat het ergste is.. je bent 2 jaar aan het kloten met zo'n paard en na 3 kwartier loopt hij zo rad als het maar kan....

We weten allemaal niet wat we er van moeten denken aan de ene kant was het heel erg eng want kon hij ook zien/ voelen wat wij dachten?
Later gaf hij mij nog wat tips waar ik moeite mee had met rijden.
Ik moet mezelf ook laten kraken omdat ik dus op links zak en dat klopt ook wel.
Marije had last van d'r nek en dat klopt ook maar zij liep al bij een kraker.De 19de gaan we er weer heen dit maal met de pony van leonie (early op bokt)

Ik ben nog steeds helemaal verbaasd!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:11

Blijf je maar verbazen en je zult merken dat er meer bestaat tussen hemel en aarde......

Ben je toevallig in Friesland geweest?

Wees maar blij voor de dieren en knuffel ze maar lekker!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:13

Wat leuk/apart..... Zou ik ook weleens willen, met Omar ofzo.
Mag ik weten wie het was?

:evaw:

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:58

Ow wat goed zeg, wat zal je verbaast hebben gestaan daar!
Maar wel geweldig eigenlijk!

Ik zou dat ook wel met onze paardjes willen, Chester ivm zijn achterhand, en Pompidou en Tamaar gewoon uit nieuwschierigheid.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:19

Zo kom ik sinds een paar maanden bij een vrouw hier in het dorp.
Zij wist mij adhv een foto van Laiser van alles van hem te vertellen, zonder dat ze hem ooit had meegemaakt. Maar ook over andere paarden en over mij zelf.
Daarnaast is ze ook een homeopathe, dus kan ze voor een kwaaltje ook meteen iets homeopathisch voorschrijven.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 22:39

ja het is echt heel erg maf.
Vooral graaf je komt met een stokkreupelpaard die min of meer op 3 benen loopt en na 3 kwartier vertrek je met een paard die gewoon rad is ???

het was in ellekom trouwens bij arnhem/dieren

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:58

Huh vaag....maar wel beter dat Graaf nu weer goed loopt! Wist hij ook te vertellen wat Graaf nou had of niet?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:31

Vaag zeg. Ik geloof er normaal gesproken niet in eigenlijk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 00:08

Ik denk dat je helemaal niet paranormaal begaafd hoeft te zijn om te zien dat een paard scheef is of zo vast zit als een huis. Een paard dat last van zijn rug heeft zal dat uiten in zijn houding en gedrag. Een half jaar geleden heb ik daar met jou nog over gesproken op een concours in Arnhem.
Ik ben zelf verleden jaar bij Michiel Scheepers geweest. Die wist mij ook heel gedetailleerd te vertellen wat voor een rijtechnische problemen ik tegenkwam zonder dat ik iets had verteld en zonder dat hij mijn paard had zien bewegen. Voor hem was dat pure logica en dat heeft hij me ook uitgelegd. iemand anders noemt dat paranormaal.
Ik geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde dan dat wij kunnen bevatten maar in dit geval geloof ik toch meer in de wetenschap Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 00:12

Hmm, vaag Verward Wie is die man eigenlijk als ik vragen mag? Lijkt me ook wel eens iets om bij Kasmier uit te proberen, ben er wel nieuwsgierig naar...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 00:14

Jippie, zoals ik het begrijp uit het verhaal van Kim had hij Graaf nog helemaal niet gezien en kwam die net in de trailer aanrijden, dat is toch wel frappant! Ik geloof eigenlijk wel in dat soort dingen, maar ben zelf denk ik te laf om er op af te stappen. Heel apart dat Graaf weer zo goed liep. Hebben jullie nog verdere instructies meegekregen voor hem en zou hij nu weer een tijd goed blijven, of weet je daar niets over, Kim?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 08:51

Jippie schreef:
Ik denk dat je helemaal niet paranormaal begaafd hoeft te zijn om te zien dat een paard scheef is of zo vast zit als een huis. Een paard dat last van zijn rug heeft zal dat uiten in zijn houding en gedrag. Een half jaar geleden heb ik daar met jou nog over gesproken op een concours in Arnhem.


Ja dat snap ik maar hoe kun jij dat zien zonder dat je het paard hebt gezien terwijl die aan komt rijden in een trailer.
en hoe kun je door aan de pony van Leonie( meisje die mee was) te denken zeggen wat hij heeft en alles klopt ook nog zonder dat wij er ook maar 1 woord over hebben gezegd???????

jet Hij heeft eerlijk gezegd dat het een leuk recreatie paard is maar meer dan een B proef moeten we niet van hem verwachten daarvoor is hij teveel op.
Graaf zijn lever en nieren werken niet optimaal daar hebben we druppels voor.Hij is gewoon erg eerlijk doorrijden tot je je paard weer 'vast' hebt zitten.
Bij graaf is het door een ongeval gekomen.
Ik rijd mijn paard zelf vast. Scheve mond
dit doordat ik geen topruiter ben, ik ben geen anky en kan mijn paarden dus niet perfect zelf recht houden.
daarnaast zit ik zelf scheef waardoor ik mijn paard ook nog eerder scheef rijd.
eerst mezelf laten kraken dus.Kan volgend jaar zijn of over een half jaar maar misschien wel over 3 jaar dat we pas weer terug hoeven te komen je paard geeft het wel aan..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 09:42

Jeetje....wat vaag zeg allemaal! Echt raar zeg!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 11:39

Perfect dat dat allemaal zo gaat. Daar moeten propje en isabel ook maar eens heen!
Maar dan de vraag aan jou, Bij wie zou ik moeten zijn en wat zijn de kosten van zoiets?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 13:20

kosten vielen mij heel erg mee 25 euro was ik kwijt voor lodewijk maar we zijn wel daar aan huis geweest.
Anders ben je nog voorrijdkosten kwijt.
graaf heeft druppeltjes van 3 euro en nog een zalfje van 17 euro.
voor telnmr moet je maar even een pb sturen als je wil

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 17:56

Wat bijzonder he? Ik ben benieuwd of je nu ook verschil merkt met rijden, met Lot....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 18:32

vandaag meteen gereden dat mocht dus Lodewijk merk ik niet zo heel erg veel aan ja hij swingt nog meer en is losser.
We mogen alleen maar met een lange teugel stappen/draven en galoperen en alleen maar rechtuit dus we zijn naar buiten geweest maar graaf... dat is echt een wonder hoor 2 jaar aan het klooien geweest en hij is goed stap, draf en galop maakt niet uit!!!!Ook kan hij zijn achterbeen gewoon optillen zo weird....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:34

Aparte verhalen altijd dit , klinkt heel indrukwekkend...

Maar wat ik nu niet begrijp :

Wat heeft hij dan gedaan met dat paard dat het ineens 3 kwartier later weer goed liep ?

Kun je dat eens beschrijven ?

En ja ook ik wil graag weten wie en waar het is ?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 18:43

Tja het klinkt heel simpel hij deed zijn handen op het paard en 'voelde' waar het paard last van had. vervolgens ging hij naar de plekken waar het paard last had en straalde daar energie naar toe het paard stond echt half te slapen terwijl ie eerst niet stil wilde staan. vervolgens heeft hij 'm gekraakt hij deed zijn duim tegen de rug en trok dan hard aan de staart of aan de hals/halster 1 keer hoorde ik het bij lodewijk echt zo knakken.
Lodewijk rekte zich toen echt even zo uit van aaaah lekker.
Tja vreemd is het wel er zijn meteen 4 andere stalgenootjes die maandag een afspraak gaan maken waarvan 1 al een afspraak heeft staan voor 19juli

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:04

jeetje apart verhaal om zo te lezen zeg.... Maar wel super dat t zo geholpen heeft!! Vandaar dat ik jullie vandaag buiten tegenkwam zeker *LOL* Graaf reed toch naast Lot??
hopen dat t goed blijft gaan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:20

erg apart ja. (niet nega bedoeld)

Loopt Graaf nu nog steeds rad of is dat weer weggezakt?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 23:04

wat gaaf.
het lijkt me gewoon echt zo gaaf en onwerkelijk om dat mee te maken.
ik heb zelf ervaring met een fysiotherapeut (nouja, mijn paard dan) en daar kun je ook echt het verschil van merken, ben er ook heel tevreden over.

en zoals je het verteld, hij ziet het niet alleen, maar voelt het ook en hij kan er ook nog meteen wat aan doen, echt top!


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 23:46

Zo`n man zal wel erg prijzig zij maar het lijkt me echt super om daar eens een bezekje aan te brengen. Erg leerzaam voor jou en lekker voor het paard. Wat geweldig dat Graaf na die drie kwartier weer helemaal goed liep! Gaat het nu nog steeds goed met hem?

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 15:27

Wow, cool hoor... het is en blijft wel vaag, maar het werkt blijkbaar? Misschien ga ik met mijn hond naar een magnetiseur... kweet nog niet

Druk druk druk... Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:23

jeetje wat een ervaring zeg!wel goed dat jullie nu eindelijk oplossing voor graaf hebben.en lottie zal het idd heerlijk vinden dat gedoe aan hem dat vind ie altijd he?nou sterkte en echt super dat je dit gedaan hebt!

soms is het beter om te zwijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Felixity, Goldwynn, Gub, LolaTFB, loowny, Lotus_Tessa, MiSzNiTa, Renkle, Ubermetrics, Vagabondo en 139 bezoekers