Eerste les nieuwe instructeur (redelijke lesprijs)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Eerste les nieuwe instructeur (redelijke lesprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:36

Nou, na de eerste twijfels over de toch hoge lesprijs, kwam Frenk van 11J uit Aarlanderveen (misschien dat mensen hem nog kennen van bij Madepolder, of anders van Westernstables Halfweg) gisteravond keurig op tijd aanrijden, zoekend waar hij moest zijn. Ik stond hem bij het hek op te wachten omdat je er wat makkelijk langsrijd als je niet weet waar je moet zijn.

Eerst even de accomodatie (binnenbak, buitenbak, weilanden, roundpenn) laten zien, en toen naar de paarden. Rustige kennismaking met Dick, Leonardo en Milena, meteen vragen over de leeftijd en ervaringen van paarden en ruiters.
Daarna mochten we opstijgen en warmstappen. Frenk ging deze eerste les vooral kijken hoe ver we waren, dus helemaal bij het begin beginnen; de zit en houding van de ruiter.
Dick zit keurig rechtop en kijkt netjes vooruit (tja, strenge instructrice gehad het laatste half jaar Haha! ) en ik KAN netjes zitten, laten we het daar maar even bij houden Knipoog Nee, viel best mee, geintje.

Daarna overgang naar jog, en geloof het of niet maar die gekke Noorse Quarter van me had ineens een identiteitscrisis, dacht dat ze een heel braaf paardje was, en deed het keurig. (of eh.... zou ik misschien ineens heel netjes en rustig gaan zitten omdat er een vreemde vent in de bak stond Verward )
Ook dit werd helemaal gecontroleerd, wat sturen, heup- en schoudercontrole laten zien, was ook allemaal goed.

Toen door naar de verzameling, waarmee hij met Dick rustig aan begon. Van Milena en mij verwachtte hij iets meer, wat ik gedeeltelijk waar kon maken, maar daar kwam meteen een van mijn 'tics' eruit, het 'harde' op mijn linker teugel. Ik voel helemaal niets met links, en ben daardoor vaak te hard voor mijn paardje, die daar agressief op reageert.
Frenk nam me apart in het midden, controleerde eerst wat ik wel en niet kon voelen, en gaf vervolgens de opdracht om eens rustig m'n paardje op 1 hand te pakken en te laten zien hoe dat ging, omdat je dan onmogelijk op 1 kant vast kunt gaan pakken.
En geloof het of niet, maar het ging niet eens echt beroerd!!!
Ik kreeg aanwijzingen en moest verder gaan oefenen, om ook op 1 hand (waar ik zelf al voorzichtig aan mee begonnen was de laatste tijd) wendingen en overgangen te gaan rijden.

Dick kreeg verdere uitleg over het verzamelen van zijn paard, en ging onder begeleiding oefenen.
Die vent heeft trouwens ogen in z'n rug want hij zag het precies als ik weer verviel in een van m'n andere tics, naar beneden kijken Haha!

Vervolgens werd m'n stoptechniek gecontroleerd en kreeg ik wat tips om die (nog Haha! ) beter te maken, en moest ik m'n rollbacks laten zien en deze waren goed, behalve dat ik niet een hoofdbreedte naast m'n paard kijk, waardoor ik ietwat achterblijf in het weggalopperen, wat me regelmatig op een beste bok komt te staan.


Al met al is hij zo'n anderhalf uur met ons bezig geweest. Rustig, ontspannen, maar wel een soort van streng.
Ik was bang dat hij (sorry voor wie ik nu tegen z'n schenen schop) een "grove hand-ruiter" zou zijn, omdat hij op Madepolder wegkomt. Maar niks is minder waar. Als hij ook maar denkt dat ik teveel aan de teugel kom, word ik meteen gecorrigeerd.
Hij is heel streng op de houding van de ruiter, en geeft het paard steeds de kans om iets fout te doen, gecorrigeerd te worden, en vervolgens een beloning te verdienen.

Ik heb heel lekker gereden, ben megagemotiveerd om te oefenen met de dingen die hij me opgegeven heeft, en heb al helemaal zin in volgende week vrijdag, want deze man mag vaker in m'n bakkie komen staan!

Dus allemaal bedankt voor de tips, adviezen etc. die ik gisteren allemaal via PB heb gekregen, maar ik heb nu zelf al een antwoord op m'n eigen vraag:
Ja, het is verdomd veel voor een les, en wat mij betreft mag het wat minder. MAAR.... deze man kijkt niet constant op z'n horloge, heeft geen telefoon die constant afgaat, legt heel rustig en duidelijk uit, is technisch goed onderlegt, en kan "het gevoel" overbrengen, en da's nou net zo verdomde belangrijk.

Oftewel: helemaal HAPPPPPPPYYYYYYYYYYYYYY
We hebben een tijdje stilgestaan en heel veel rondgekeken, vooral veel gezien wat ik niet wil, maar WE GAAN ER WEER VOOR!!!!!!

Groetjes van een helemaal blije Sonja!



Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Eerste les nieuwe instructeur (redelijke lesprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:55

Sonja schreef:
Ja, het is verdomd veel voor een les, en wat mij betreft mag het wat minder. MAAR.... deze man kijkt niet constant op z'n horloge, heeft geen telefoon die constant afgaat, legt heel rustig en duidelijk uit, is technisch goed onderlegt, en kan "het gevoel" overbrengen, en da's nou net zo verdomde belangrijk.


Dat heb ik nou met Vanda.

Hij kwam op mij ook heel goed over (dat half uurtje dat ik gezien heb), verdeelde zijn aandacht mooi en haalde ook veel positieve punten naar voren (dat vind ik ook belangrijk). Ik ben blij dat je eindelijk weer eens iemand hebt!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:53

nou voor zo'n critiese tr......lol geinje als jij bent is dit voor de trainer een extra belaoning ik denk niet dat hij dat weet.
in ieder geval gefeliciteerd,en kijk niet te veel naar een ander maar steeds meer naar je zelf,
Rinus

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 07:23

Tof voor je !

Dan beter veel eurootjes voor een les en supergemotiveerd !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:02

Hihi, klopt Rinus, ik ben echt een megakritische takketrol geworden. Heb de laatste tijd veel rondgekeken, en heel veel gezien dat ik niet wil. Veel verhalen gehoord die ik niet geloof, en veel trainers gezien die zich moesten schamen....
Maar ik wil het gewoon goed leren, al is het maar om zo goed mogelijk voor m'n paardenmeissie te kunen zijn, en ik heb het gevoel dat we weer op de goede weg zijn! Lekker hoor!
Wanneer weer naar Leusden???

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:33

Dat heb ik nou ook! Ik zie veel dingen die ik dus niet wil en dan wordt het wel eens moeilijk he. Priveles is duur maar daar leer je veel van en manegeles is weer veel goedkoper maar vind er daar maar eens eentje van in de buurt.
Hopelijk blijft je zo positief en zien we je binnenkort in Leusden en/of op een wedstrijd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:53

Ontzettend gaaf!
Heerlijk om weer zo aan de slag te kunnen!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:14

Hoi Sonja,

Harstikke fijn dat het zo goed is gegaan. Het klinkt tenminste heel positief! Heel veel plezier bij je verdere lessen.

Greetz,

Jolande

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:52

Fijn zeg!! Heel veel plezier met lessen Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers