Escala is wel een beetje zielig vandaag hoor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 07:36

Want vandaag komt de veearts om 1 van haar onderkiezen een aardig stuk korter te maken. Deze kies is namlijk zo snel gegroeid dat haar kies er boven in de verdrukking is gekomen en als ik er niets aan laat doen dan slijt die bovenkies helemaal weg, beetje lastig met eten en dat willen we niet hebben natuurlijk. Ze krijgt trouwens natuurlijk wel een verdoving hoor... Knipoog Kan de DA gelijk ff naar haar kaak kijken, ze heeft gisteren namelijk een lel op haar kaak gekregen in het land Huilen en nu heeft ze een klein wondje op haar kaak dat een betje dik is. Mijn puk is door een nare ervaring met een haflinger ruin (op vorige stal stonden ze allemaal apart in paddocks en die haf is een keer dwars door het schrikdraad en het hek heen gebroken en die heeft haar vreselijk staan trappen en omdat Scaaltje net in een hoekje stond kon ze helemaal niks terug doen Huilen Huilen Huilen gelukkig kwamen er mensen aan en die hebben de haf met zwepen bij haar weg moet jagen...zielig voor mijn puk he...getraumatiseerd door hafje... Knipoog)But anyway, door deze ervaring is ze dus niet meer zo sociaal met andere paarden (dat en het feit dat ze al heel lang niet meer samen met andere paarden had gestaan.) en als ze zich ook maar enigzins bedreigd voelt gaat ze slaan. En denk maar niet dat ze gewoon 1 lel terug geeft ofzo, nee hoor, madam geef gelijk een onophoudelijk salvo... Scheve mond\ Maar goed, een paard is natuurlijk toch een kuddedier dus we geven haar wel even de kans om te wennen en haar draai te vinden tussen de andere paarden (we zetten ze dus alleen samen op het land als er iemand aanwezig is zodat er ingegrepen kan worden als het echt mis zou zijn, tis een boerderij dus er is gelukkig altijd wel iemand...hihihi... Knipoog). En als het echt niet mocht gaan dan krijgt ze haar eigen stukje weiland zodat ze wel de andere paardjes ziet, maar toch apart staat. Maar duim maar voor me dat ze snel went en dat ze haa plekje vindt tussen de anderen want dat is gezelliger en makkelijker he, kan ze ook in de winter met en vriendinnetje los. Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik had echt zin om dit ff t vertellen. En misschien hebben sommige van jullie ook van die paarden die niet zo sociaal waren, maar nu wel prima in een groepje op het land kunnen...dan is er voor Escala misschien ook nog hoop...hihihi Haha!
Groetjes, Jasja

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 08:21

Och arme Escala....
Maar goed, het is zo voorbij, ik heb zelf ook een hekel aan de tandarts Haha!

Er is vast nog hoop voor escalaatje, ze went er vast langzaam weer aan. Misschien is er wel een bepaald lief paardje waar ze toch vriendschap mee wil sluiten.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:00

Er is vast nog wel hoop voor Escala Lachen Het is natuurlijk wel effe wennen voor d'r, maar als ze straks in de gaten krijgt dat een ander paard niks doet, dan zal het een stuk makkelijker gaan. Ze zal waarschijnlijk altijd wel op der hoede blijven. En heel veel sterkte bij de "tandarts". Ik vind het altijd zo grappig als paardjes verdooft zijn *LOL* Dan staan ze er altijd zo lekker sukkelig bij *LOL*
groetjes, Caballo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:12

Gossie.
Toevallig een Haf die ik ook ken???

Escala moet denk ik weer eens goede ervaringen opdoen met lieve paarden, dat scheelt nogal.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 21:56

Nee... *LOL* *LOL* *LOL*, niet die haf...tegen die haf deed ze trouwens wel altijd errug lelijk...deed haar zeker denken aan de ander haf... Knipoog De haf die de boosdoener was (ikke natuurlijk heel Boos! op die haf, al was Scaaltje toen nog niet van mij... Haha!)was een ruin die ooit bij Dennis op stal stond. Het is trouwens wel redelijk gegaan bij de tandarts, alleen doet mijn schouder vreselijk veel pijn omdat dat zware hoofd er zeker wel een half uur op heeft gehangen...pfoeh...hij heeft bijna een cm van die onderkies af moeten slijpen!!! Argh!!! En van de voorste onderkies aan de andere kant moest ook nog een aardig stuk af...*zucht*...en toen bleek ze ook nog een wolfstandje te hebben die los was gaan zitten in de kaak, dus die moest er ook uit... Frusty Dus het was al met al een bloederig karweitje hoor... Huilen arme Scaal Huilen En van dat wolfstandje was waarschijnlijk een stukje afgebroken dus dat ging ook niet zo heel makkelijk...ik hoop maar dat Escala me nog lief vind na die ellende...ben ik ff blij dat ze verdoofd was...ze leek wel beetje stoned hoor, helemaal suf was ze, ik heb haar vandaag dan ook voor het eerst zien liggen in de box, errug Lovers om te zien hoor. Lekker slobber voor haar gemaakt ook, kon ze gewoon lekker mee eten vanmiddag (mocht van de DA) Vork Enne...daar ga ik ook maar van uit, dat Escala vanzelf weer socialer wordt als ze met lieve paardjes in het land staat he.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-05-16 21:58 ]</font>