halfpension of volpension?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarlijnW
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Amsterdam

halfpension of volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:00

Hi allemaal,

Na een tijdje paarden bij gereden te hebben zit er aan te denken om een eigen Fjord te kopen.
Maar ik twijfel nog een beetje aan halfpension of volpension. Ik vind de verzorging hartstikke leuk, dus daar ligt het niet aan.

Wat ik me alleen toch afvraag.. Wat is nou in grote lijnen het verschil.. Wat kan ik verwachten bij volpension en
waar kan ik naar fluiten bij halfpension?

Ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen!

Groetjes Carlijn

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:08

Dat verschilt erg per stal en kan je het beste aan de staleigenaar vragen van de stal waat je wilt gaan staan.

Over het algemeen is half pension dat je zelf moet uitmesten en evt voeren/buitenzetten/

LauMIAUW

Berichten: 70
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Almelo.

Re: halfpension of volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:17

De prijs scheelt sowieso wel.
Wij staan volpension en we betalen €125.-, dan worden de stallen uitgemest, gevoerd, paarden binnengehaald/buiten gezet, etc.
Alleen moet je je paard wel zelf borstelen.
Een stal waar ik eerst stond kostte €75.-, maar daar moest je wel zelf alles doen, ook het binnen en buiten zetten.

CarlijnW
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: halfpension of volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:22

oke dank jullie wel ;) ik ga even informeren op stallen bij mij in de buurt en dan maar kijken..
ik wil wel zelf uitmesten maar vind het wel fijn als ie buiten en binnen gezet word.

PlAsTiCtAs

Berichten: 35
Geregistreerd: 20-03-11

Re: halfpension of volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 04:04

Naast de standaard regeltjes, kun je vaak zelf ook wel onderhandelen met de stalhouder. Weet goed voor jezelf wat je wilt en wat je daarvoor wilt betalen, dan komt de rest vanzelf.

cynthia25
Berichten: 154
Geregistreerd: 10-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 06:35

Wij doen alles zelf, behalve het buitenzetten. :j

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:40

Zoek alvast wat stallen in de buurt waar je zou willen staan en informeer naar de mogelijkheden. Je hebt half pension waar je alleen hoeft te mesten maar ook waar je moet voeren (soms zelfs zelf kopen), buiten zetten enz. Bij ons is half pension zelf uitmesten en wissel diensten met buiten zetten. Het fijne bij ons op stal is dat iedereen elkaar helpt ben je ziek of moet je ineens werken dan staat er altijd iemand klaar. Ik vond dat heel belangrijk toen ik de keuze maakte.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: halfpension of volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:57

€ 125,-- voor volpension is volgens mij een koopje!
Hier is volpension Pensionstalling paard, per maand €375.00
Korting bij automatische incasso €7.50
Weidegang / molen 3x p/w €50.00
Afwijkende bodembedekking €35.00
D/E-pony, per maand €350.00
B/C-pony, per maand €330.00

Verder is er nog de mogelijkheid van een "Doe-het-zelf-stal"
Bij het Ruitersportcentrum kunt u stro of andere bodembedekking en krachtvoer krijgen. De mestafvoer zit in de prijs inbegrepen. U kunt uw paarden laten voeren door medewerkers van het Ruitersportcentrum. Dit gebeurt twee keer per dag. Wel moet u hiervoor het voer de avond van tevoren zelf klaarzetten voor de stal.

Kosten
Pensionstalling € 125,00 per maand
Halgebruik Ruitersportcentrum € 40,00 per maand