Onder mijn hengst gelegen....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Onder mijn hengst gelegen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 11:18

.....dat zeggen we ook niet elke dag, hahaha!
Ben zondag in volle galop met Iem onderuit gegaan en ik moet zeggen, hij was best zwaar. 'k Zit nu in het ziektewetje, maar gelukkig is Iem in orde. Godzijdank zit ik deze keer NA Almelo in de blessures, tot nu toe hadden Eveline en ik het elk jaar net VOOR Almelo. Verder wel jammer, want ik had Marillion as weekend meteen weer willen starten, maar dat zit er nou dus even niet in.
Ach, gelukkig mankeert hengschtie niks.

Groetjes Suzanne


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:45

bah wat heb je?
Ik heb het ook wel eens gehad met het losrijden voor een proef.
ruzie met de merrie of we links of recht wilden en uiteinelijk in galop onderuit gegleden we hadden niets.
dus proefje gereden (1ste *LOL* )
ik was helemaal groen aan 1 kant de de volgende dag kon ik amper lopen echt een dik en blauw been auwwie

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 13:08

Nou, hij was nogal vervelend bij de hengstentraining, erg slecht aan het been, erg dwars, zat erg vast (had hem een week niet zelf gereden). Hij was al wat aan het dreigen geweest, beetje omhoog wippen etc. Tot ik op een gegeven moment echt een douw met die spoor geef en hij pisnijdig wegstuift. Maar ja, er was gesproeid in die bak, dus in volle galop gleed ie op zijn linkerzij.....en ik lag dus onder die linkerzij. Ik was niet blij. Hij ook niet. Hij stond heel rustig op en bleef bij mij, ondanks het feit dat er 4 andere hengsten in die bak liepen. Ik heb hem beloond (voor het braaf blijven staan). Moest ik van die instructrice met lange teugel gaan stappen...... Frusty Nou, niet dus. Eerst gekeken of hij goed liep, dat was zo. Teugels op maat en alsnog aan dat been. Ik had wel pijn, maar ik was ook best pissig. Ik heb hem niet gestraft, maar wel direct weer aan het werk gezet....dat ie gleed kon hij ook niks aan doen op zich. 5 min flink verzameld aan het been gereden en toen met lange teugel gestapt.
Maar goed, mijn rug blijkt van boven tot beneden gekneusd te zijn, een dik oog (????) en een blauw bovenbeen. Imi mankeert niks, maar is inmiddels ook wat stijfjes.
Ik ben al lang blij dat we allebei niks ergers hebben...

Groetjes Suzanne

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:21

Brr, ik heb 2 x met Vollebol het aardse voor het aardsere verruild. één keer gingen we in galop een heuveltje op, dat ging meneer niet snel genoeg, dus hij bokken en stampij bakken (half jaar hengst af, zou het daaraan gelegen hebben?), maar de bodem was nogal los, dus hij ging gigantisch onderuit, en ja, ik kon natuurlijk niet in de lucht blijven hangen. Ik werd echt keihard tegen de (nogal harde) bodem aangesmakt. Was NIET leuk. Ik was er heilig van overtuigd dat mijn been gebroken was (hij viel op zijn rechterzij met mijn rechterbeen er onder), het deed pijn, echt niet normaal. Voltrack bleef gewoon staan, pas toen mijn vader (die in eerste instantie doorgegaloppeerd was, was full speed voor Kuul, Vol kwam net van de renbaan, dus die vond het niks) weer terugkwam ging hij lopen. Uiteindelijk met veel pijn en moeite er weer opgekomen. Paard blauw rechterkantje, ik blauw beentje, blauw hoofdje (heel hard met helm en al tegen de grond aan gekletterd) en eigenlijk ook een blauw rechterkantje. 3 maanden harde peesplaat (bloeduitstorting, gaat heel langzaam weg dan) gehad, en 6 mnd 'last' (6 weken echt pijn, daarna werd het minder gelukkig). Van zo'n banketstaaf valletje.
Van de winter dacht hij even een deja vu-tje te organiseren en viel hij zo om in de bak tijdens de dressuur. Hij gleed niet uit of wat dan ook. Toen werd ik gelukkig 'gelanceerd' en kwam ik een paar meter verder in het zachte zand terecht. Alleen mijn voet had eronder gelegen. Toen werd ik zo verschrikkelijk kwaad (ik schrok me kapot en dat was eigenlijk mijn reactie), paard helemaal over de zeik daarna, maar goed, hij tilde wel z'n voeten op.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:37

Beterschap!!! Dit is btw altijd mijn grootste angst dat Barb uitglijdt en ik eronder lig. Pfff die dikke op mij lijkt me niet zo'n lekker idee.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:30

Oei, das idd minder prettig! Beterschap!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:58

Sjees suus, ga jij ff onder imi liggen.

Sterkte

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:10

Daar lig je dan, onder zo'n heel veel kilootjes schoon aan de haak!
Dat voelt niet fijn, ook ik heb meer dan eens eronder gelegen.
1x hersenschudding, 1x gekneusde enkel en 1x niks.
En wat heb jij?? Haha!
Kunnen we oorlogswonden vergelijken Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 20:41

Tja Vanes...ik dacht: nou eens niet onder mijn vent, maar onder mijn hengst, hahahahaha! Mijn vent bevalt toch beter Knipoog

Jantina, ik heb mijn rug gekneusd en ivm whiplash loop ik dus nu weer met zo'n fijne kraag. Maar vrijdag ga ik in mijn oude vertrouwde Almere naar mijn oude vertrouwde kraker en dan voel ik me vast een stuk beter!


Groetjes Suzanne

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 20:55

En riep Bob nu dat ie die gevaarlijke hengst gaat verkopen? Haha! Haha!
Whahahaha

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 21:09

Nee....hij vroeg waar ik mee bezig was? Ja, oliebol heee....Betrapt!!!!!!
Hij riep wel dat dat gevaarlijke beest heropgevoed moest worden, maar hij draaide wel snel bij en zei dat Iem er niks aan kon doen dat ie ging glijden en dat ik wel lief voor hem moest zijn. Dat heb ik ook gedaan, ben niet boos geworden....wel direct aan het werk.
Maar Iem was een beetje losgeslagen de laatste tijd, hij heeft vorige week ook een ruin besprongen, terwijl het meisje wat hem rijdt er op zat! Het mannelijk hormoon giert kennelijk door zijn lijf, een soort penopauze?
Maar hij is kennelijk wel geschrokken, want hij is zo mak als een lammetje....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:16

Imi krijgt van dat jonge grietje spontaan een midlife crisis Haha!
Mannelijkheid bewijzen etc etc...

Enjoy de bottenbreker vrijdag *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 08:41

Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, je moet er niet aan denken...

Kaminka is ook eens in volle galop onderuit gegaan met iemand anders op haar rug. Die kwam er gelukkig niet onder terecht, maar maakte wel een enorme duik. Kaminka was erg beteuterd daarna, zo sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:52

Let nog wel even extra op je lijf. Ik ben een keer met een manegepony gevallen en een keer met een manegepaard, en beide keren lag mijn been bekneld. (2 keer hetzelfde). Resultaat, gescheurde meniscussen, geopereerd, en vreselijk lange revalidatie. Let er nog wel even op dat je geen onzichtbaar letsel heb, dus als je merk dat je niet zo goed je been kan buigen ofzo, dat je er even naar kijkt. Ik heb het 2 jaar negeerd, en da's niet goed voor mijn pootjes geweest.
Wel gelukkig dat het goed afliep.

Annika

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:17

auw!!
dat doe je liever geen tweede keer!
haha of wel?
wordt snel weer beter!
kuss Annika

love and peace to u to be happy


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:48

Beterschap Suzanne, en wel rustig aandoen he!!!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:09

Ben eigenlijk een beetje opgelucht nu ik dit lees. Dacht dat ik de enige was die MET paard viel. Ik had zelf wat meer geluk dan jullie, alleen maar bont en blauw. Paars was wel helemaal van slag.
Het nadeel is dat ik nu wel gauw schrik als het een beetje hard gaat. Huilen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 09:07

Nou ja, het gaat al wel weer. Ik rijd inmiddels weer gewoon. Na ja....gewoon....ik doe een poging, het bloed kruipt waar het niet gaan mag.
Ik ben wel geschrokken op het moment zelf, maar ik heb nu nergens last van, ik ben niet banger ofzo.
Toch maar wel even naar de kraker volgende week Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 44 bezoekers