tips voor t springen...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

tips voor t springen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 17:30

Hoi, Ik heb een paardje dat springen onwijs leuk vind, ik ook alleen ze gaat zo hard....
Ik heb al veel geprobeert maar nu begint ze de drafbalk en hindernis samen te springen laatst maakte ze het zo bont dat ze een in-uitje in een keer sprong (probeerde, achterste balk ging eraf)
Ik vind niet veel eng maar van zulke sprongen krijg ik wel kippenvel!
Ik krijg het gewoon niet meer passend gereden...
Dus ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben! Haha!
By the way dubbel gaat opzich wel goed, maar t gaat allemaal wel keihard
Ik vind het zo zonde want ze kan echt kei goed springen!

groetjes

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:01

wat ik altijd doe, dan wel alleen in de binnebak, zn hoofd naar buitenkant sturen, zodat hij nergens heen kan en dan een paar passen ervoor recht laten kijken, en natuurlijk wel mooi recht over de sprong laten gaan. het helpt altijd perfect en laterna krijg ik hem er 'gewoon' over.
of een hindernisje opzetten, ga er gewoon in de buurt dressuurrijden en neem af en toe een sprongetje.
ook niet te ver voor de sprong aanrijden.
succes alvast!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:23

mijn paard heeft ook dat hij een ´beetje´ snel is vooral na de sprong. laatst in de springles kreeg ik een paar goeie tips:

- eerst moest ik ervoor zorgen dat hij goed korte wendingen kan maken. veel kleine voltes links en rechtom maken zonder daarbij aan de binnenteugel te komen, maar op het buitenbeen en buitenteugel zodat hij zijn achterbenen onder de massa gaat zetten.
- daarna moest ik veel overgangen maken. vooral stap-galop en galop-stap. als hij maar DIRECT op je hulpen reageert.
- toen gingen we over een hindernisje. en direct na de hindernis links/rechts (beetje afwisselen hierin) en dus eigenlijk in kleine voltes over de hindernis heen. in feite maak je dan steeds een klein 8-je met op het midden de hindernis.

mijn paard werd hierdoor veel rustiger en ging ontspannener over de hindernissen heen. maar niet ieder paard is hetzelfde natuurlijk Haha!
´k hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:41

hey hey
heb je al een martingaal?
dat is handig maar niet dé oplossing,
het beste is om 2 hindernissen neer te zetten en daar tussen halthouden
óf als ie er op af scheurt dan moet je gewoon eens niet springen en gewoon een paar voltes voor de hindernis rijden óf in stap erop afrijden en 3 meter voor de hindernis draven.

veel succes!