Wat krijgen jullie voor oppassen betaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat krijgen jullie voor oppassen betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 11:57

Sinds kort heb ik een oppasadres voor in de avonduren.

Ze hebben 3 kinderen.
1 van 4 jaar
1 van 2 jaar
1 van 10 weken

Ik vroeg hiervoor 4,50 euro. Dit vinden ze te veel en ze wouden me 2,50 euro geven. (per uur)

Persoonlijk vind ik dat veel te weinig. Ik ben bijna 20 en met betaald werk krijg ik zeker 4x zoveel per uur. Maar aan de andere kant is het maar een klein bijbaantje en doe ik het ook voor de lol.

Dus ik vroeg me af. Wat krijgen jullie per uur voor oppassen??


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:04

Ik kreeg 5 gulden per uur voor 1 kind. Dus ik vind dat jij best wel wat meer kan krijgen.
Het zijn er ten slotte 3! Daar heb je je handen wel aan vol.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:51

Wij betalen onze oppas 7,50 ( gld) per uur. We hebben drie kinderen 3,5,7 jaar. Meestal liggen ze al in bed dus hoeft ze weinig te doen, ze komen ook eigenlijk nooit uit bed. Ik zorg ook altijd voor wat versnaperingen.
Ik pas zelf overdag ook op kinderen van werkende ouders en dan krijg ik 5,50 ( gld) per uur ?!?!?!?!
Maar ik vind dat als je goed betaald ( 4.5 euro vind ik wat veel) doen ze het graag. Bij ons in de buurt is 5/6 gulden heel gewoon.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes en een hoefje van Gamble

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:00

ik krijg niet per uur

bij een gezin is het meestal van half 9 (komen ze me ophalen) tot 1 ofzo en dan krijg ik altijd 10 euro (soms een uurtje eerder, of soms maar 3 uurtjes ofzo) de kindere zijn 6,8 en 11 (en heel braaf Knipoog )

Bij een ander gezin moet ik heel soms oppassen en dan is het meestal vanaf 9 uur, tot meestal 3 a 4 uur. ik lig dan meestal de halve tijd te slape Dromen en zie geen kind, en krijg 15 euro...

als ik ergens oppas vind ik het belangrijk dat ze op tijd thuis komen (maakt niet uit hoelaat, maar dan wel zeggen! dus niet zeggen 12 uur en om 2 uur pas komen, dan bedank ik de volgende keer! en de kindjes moeten lief zijn uieteraard...
(heb een tijd pgepast bij een gezin, was elke zaterdagavond.. moest ik er om 8 uur zijn... zeiden ze rond 1 uur thuis te komen, kwamen ze om 3 uur een keer... en die kindjes luisterde nooit, altijd een grote puinhooop... en ik zat er uren en kreeg dan 12,50 gulden! DANKJEWEL.. en tot nooit!


Ik vind dat je als 20 jarige en kleine kinderen (meer verantwoording) best wel 4 euro ofzo kun vragen! Maar als het bv op tijden is dat ze toch al slapen dan eventueel wat minder... maar 2,50 is wel erg weinig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:03

nou, het zijn kleine kinderen die veel aandacht nodig hebben dus ik vind 4,50 helemaal niet veel! Als ze een oppas via de oppascentrale zou moeten regelen is ze waarschijnlijk meer kwijt. Omgerekend (ja,ik blijf omrekenen) is het nog geen 10 gulden. 2,50 vind ik echt te weinig voor 3 kinderen! En die baby zal ook niet de hele nacht doorslapen dus daar zul je nog best mee bezig zijn.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:33

ik vind het ook helemaal niet veel hoor!!
meestal krijg je 2,50 euro voor 1 kind, en dit zijn er 3!!!

maar aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen omdat je natuurlijk in de avond komt, dus die kinderen zullen dan wel op bed liggen, en dan hoef je natuurlijk niet veel te doen.

en kinta dat als dat kind niet de hele hele nacht doorslaapt, en je daar dan nogal mee bezig bent veel ik wel logisch "dat is oppassen!!"

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:33

ik krijg voor het oppassen op een (geweldig) huis en twee honden 25euro per dag Knipoog Heb ik niet eens blerende kinderen.... alleen maar 'zit af foei'en hondenkoekjes geven.... wat een baantje Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:59

Ik pas hier in de straat bij twee adressen op. Bij 't ene adres pas ik op een jongetje van 4 en een meisje van bijna een jaar en de hond. Ik hoef daar echt niks te doen, ze liggen altijd al in bed, er staat altijd veel te veel snoep op tafel en daar krijg ik 12 euro voor meestal iets van vijf a zes uur oppassen (van 8 tot 2 ofzo).

Bij 't andere adres pas ik op een jongetje van 11, een meisje van 9 en een meisje van 7. Daar hoef ik ook niet veel te doen alleen een beetje zorgen dat ze lief voor elkaar zijn. Daar krijg ik 7 euro, voor vier a vijf uur (meestal van 8 tot 12 ofzo), oppassen als ik echt lang op moet passen krijg ik wel meer.

Mij maakt het niet zo heel veel uit hoeveel ik verdien. Het is toch vlakbij. En of ik nou thuis huiswerk maak en tv kijk of twee huizen verderop, dat maakt me niks uit. Maar ja, ik ben 15 dus das nogal anders

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:07

ik krijg verschillend.
maar ik doe het niet om het geld.
meestal krijg ik 5 euro voor 2 uurtjes ''werken''

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:17

Ik kreeg altijd 10 gulden voor één baby. Ik pas niet zo vaak op maar in euro's zal ik denk ik 4 euro krijgen (ze vonden 10 gulden was veel).

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:43

Toen ik een aantal jaren geleden nog oppaste kreeg ik voor het eerste kind 5 gulden en voor ieder extra kind 2.50 gulden extra.

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:11

k heb hele goeie oppasadresjes voor een avontje(8 tot 12/1 uur) krijg ik 12 t/m 20 euro jaja daar kan k lekker een avontje van stappen Haha!

~Be as you are~

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:16

Bij het ene gezin krijg ik 2,20 euro per uur, en de andere 6 euro!! (vond ik wel erg veel, maarja, zij willen dat er voor geven) en bij die van 6 euro per uur blijf ik ook meestal eten enzo met de kinderen.. Maar bij die eerste van 2,20 euro mag ik weer van alles (gewoon van alles pakken, video kijken, computeren enz.) alleen de jongste bij hun is best wel een lastig kind.....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:46

Hangt ervan af of ik overdag op pas of s'avonds.
Overdag heb je het echt druk met ze, mijn oppaskindjes zijn 2 (een tweeling).
Dan wandel je met ze, met ze spelen, voorlezen, eten geven, vele malen luiers verschonen en noem maar op.
Dan krijg ik altijd meer, iets van 1o a 15 gulden per uur.
s'avonds altijd een tientje per uur dacht ik. En och, als ik 5 gulden per uur zou krijgen, vind ik het ook best. Knipoog
Ze zorgt altijd voor lekkere versnaperingen, ik heb lekker een rustig tv avondje. Party!!
Het maakt mij weinig uit, ik doe het graag en hoef er niet op te verdienen. Lachen

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:43

Ik kreeg in guldens, voor 2 kinderen (8 en 11 zijn ze nu), F5,- per uur.
Nu in guldens weet ik niet prces hoeveel ik per uur krijg, maar als ik vrijdag vanaf 15.30 (als ze uit school komen) tot iets van 21.30 en zaterdag van 8.50 tot 18.00 (is de laatste tijd meestal iets vroeger) oppas krijg in in totaal iets van 30 eurotjes Lachen

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:52

Ik kreeg altijd f. 5,- per uur en pastte toen op 3 jongens ( 7, 10 en 12 , geloof ik ).
Nu word dat bedrag in euro 's omgerekend.

En die kids zijn heel relaxed , dus kan ik mijn huiswerk doen en word tegelijkertijd betaald.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:56

Ik pas nog niet echt op,maar mijn zus is juist 16,en bij 'vriendinnen' uit het straat(6 en 11 jaar),gaat zij soms oppassen,dan liggen ze soms al in hun bed,en als dat niet zou zijn,zou ze het nog heel leuk vinden ook,en zij verdient 25 € voor één avondje!Wil ik later ook wel Schijnheilig .

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 12:41

ik krijg altijd €10 per avond voor 2 kinderen als ik met een vriendin oppas (dan krijgt zij ook €10) en als ik alleen oppas krijg ik €25

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:37

Lyrik schreef:
en kinta dat als dat kind niet de hele hele nacht doorslaapt, en je daar dan nogal mee bezig bent veel ik wel logisch "dat is oppassen!!"

En? Ik zeg ook niet dat dat niet bij oppassen hoort, dat snap ik ook wel. Het is alleen zo dat kleine kinderen (van 0 en 2 jaar) vaak 's nachts niet door slapen, daarom vind ik dat Manda niet met 2,50 afgescheept mag worden omdat het toevallig in de avonduren is en er dan nix te doen is, in dit geval gaat dat niet op omdat het om erg kleine kinderen gaat! Zij zal dus wel moeten 'werken' voor het geld en 2,50 is dan te weinig, vind ik. Zeker als je 20 bent!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 17:02

Ik kreeg laatst voor 2,5 uur oppassen 10 euro.

gr linda

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:09

onze oppas krijgt 10 euro voor een avond. het is zo dat zij altijd wel blijft slapen dus ook gewoon op tijd naar bed kan en niet hoeft op te blijven voor ons. mocht er wat zijn staat de babyfoon naast haar bed.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:18

Ik krijg meestal 2.5 Euro betaald per uur. Bij de buren blijf ik dan vaak slapen omdat die meestal laat thuis zijn. En vaak krijg ik alle uren dat ik slaap gewoon uitbetaald. Of het bedrag per uur wordt gehalveerd. Maar wat ik dus per avond krijg verschilt aangezien ik gewoon per uur uitbetaald krijg.

En als je dan een uurtje of 8 moet oppassen waarvan je er 4 aan het slapen bent vind ik het niet slecht verdienen Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:56

Ik pas soms op het zoontje van Jessica (Obsession). Krijg dan ong. 8 euro ofzo als ik van 8 uur tot ong 11 uur oppas (avonds) Damain gaat naar bed als hun weg gaan, en ik kan de hele avond bokken of huiswerken of tv kijken of what ever. Dus vind het meer dan genoeg.

I love to love!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:38

ik pas nu niet meer op maar toen ik dat nog wel deed kreeg ik 5 euro voor een heel avondje!!!! echt niks en dan te bedenken dat ik daar soms 8 uren achter elkaar zat :s dit is eigenlijk ook stiekum wel een beetje de reden dat ik daar gestopt ben, maar had ook niet veel tijd mee om op te passen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:14

Ik doe het niet zo vaak (en vind het meestal rot werk omdat het in de uren zijn die ik voor mezelf wil hebben en ik doe het dus puur voor die mensen) maar als ik het doe krijg ik 5 gulden per uur voor 1 kind...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Axxy, C_estmoi, Char_elle, Danseresje, dazai, Gwenvd, Maliboe, ManonGrr, Miss_Mii21, Noukie123, Pieneappel, Sandyislief, Sarah_Elise, vaxie, XxMariellexX, YandexBot en 185 bezoekers