Vliegennetje, dus halster om in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Vliegennetje, dus halster om in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 12:23

Wat is jullie mening daarover??
ik heb het over zo'n vliegending:
Afbeelding
Want dan zit je toch met het halster om in de wei, er staan andere pony's bij enzo..
Hoe denken jullie hier over?


Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:46

Me vriendin heeft zelf een Arabiertje . Heeft heel veel last van de vliegen , en is dus ook op de wei gezet met een netje . Maar dat ging niet goed : een uur later had ze het halster al uit . Toen nog eens aangedaan , maar deze keer bleef ze achter iets haken . Dus ik zou het niet doen .
In de wei hebben ze ook meer ruimte om te bewegen , terwijl ze op stal stil moeten staan en dus geen kans hebben de vliegen te "ontlopen" . (ontlopen gaat natuurlijk nooit , maar er is een verschil tss stal en wei)

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:49

dat paard op dat plaatje heeft hem toch ook om zonder halster, of ligt dat nou aan mij...
wij gebruiken die dingen nooit, maar op het plaatje te zin kan het onder halster....
Waarom geen halster om in de wei... als het maar niet te los zit, en niet met zn been o.i.d. in kan komen... dus gewoon een mooi aansluitend halster kan volgens mij wel...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:52

als je het perse om wilt doen in de wei, neem dan bv een leren halster wat in paniek altijd nog kapot kan.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:55

Ik vind ook wel dat ie in de wei zijn vrijheid verdient . Even zonder halster kan goed doen !

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:04

Hij heeft op stal toch genoeg 'vrijheid' aan zijn hoofd? + anders koop je zo'n gaasje zoals paardendrogist heeft: ideaal!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:07

Citaat:
Hij heeft op stal toch genoeg 'vrijheid' aan zijn hoofd?



Ja misschien wel . Maar een wei is toch nog iets anders dan een stal . Toch?

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Vliegennetje, dus halster om in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:21

Dribbel schreef:
Wat is jullie mening daarover??
ik heb het over zo'n vliegending:
Afbeelding
Want dan zit je toch met het halster om in de wei, er staan andere pony's bij enzo..
Hoe denken jullie hier over?


Die heb ik. Was binnen 2 dagen al gebroken Frusty

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:44

als ik jou was zou ik een vliegenmasker nemen!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:47

inderdaad als het dan echt moet neem een vliegmasker..

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:07

Mijn paardje heeft altijd met dat hete weer een vliegen netje om (met halster dus) Ze heeft heel weinig voorpluk, dus heeft ze veel last van vliegen bij haar ogen, mn haflinger heeft er nooit eentje om, haar voorpluk werkt goed genoeg..
Persoonlijk vind ik het wel goed werken, een stuk minder vliegen in en rond haar ogen!
En ze krijgt hem alleen overdag om.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:34

jamey heeft ze ook opgehad, zo'n ding met klitteband aan het halster vast. Met het halster heb ik niks geen last, kan alleen continu de wei binnestebuiten keren omdat dat vliegendik er weer afligt....

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:15

halster om in de wei kan toch best,ik ken ook verschillende mensen die dat doen niks geen problemen mee,maar de meeste vliegenmasker vind ik geen gezicht,het werkt wel,maar mooi is anders

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:25

Halster in de wei doe ik sowieso niet. (kans dat hij ergens achter blijft haken vind ik te groot. Ik heb een Bucas-vliegenmasker, die zit met klitteband en wat elastiek vast. Dus als hij ergens achter blijft hangen, gaat hij snel los.
Ideaal!

Toos paardloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:29

Voor dit vliegennetje heb je dus geen halster nodig. Ik heb er vroeger ook 1 gehad bij mn vz-paard en die heeft er toch een hele zomer mee gedaan. Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:16

DC heeft dus een vliegenmasker op. Ik weet niet of dit is wat je gebruikt? Of is het dat ding met de sliertjes eraan? Dit gebruik je toch met een halter, of niet?
Ik zou dan gewoon de halter aanlaten zodat ze toch het vliegennetje op kan.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:34

Een keer het halster helemaal puntgaaf en nog dicht in de wei gevonden. rara hoe kan dit? Voor mij reden om geen halster meer om te doen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:46

Wij hebben ook zo'n ding gehad die hierboven afgebeeld staat.
Voordeel is dat je geen halster om hoeft te doen.
Voordeel en tegelijkertijd nadeel is dat deze zo kapot is.
Een sloper als IJsco had hem dus binnen een dag kapot maar Pliva en Primavera hebben er maanden mee gedaan.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:51

Ik had voor Renza ook zo'n ding. Hij kan gewoon zonder halster... Maar ik had hem met halster om, de pony's liepen allemaal met halster om in de wei (wilde de eigenaar, voor als er brand uit zo breken ofzo, dat hij niet alle halsters hoefde te zoeken).
Tsja, Renza was geen sloopster, ik heb hem nu nog steeds en hij is nog steeds heel, misschien dat er 1 sliertje vanaf gevallen is, maar dat is het dan wel... Ik ben er dus wel tevreden over Schijnheilig .

kareltje83
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:16

Ik heb m ook. Ook altijd bij vorige paarden gehad.
Ik heb Nimro expres een stoffen halster om gedaan met dat netje want hij gaat behoorlijk zweten onder zn leren halster.
Bij ons hebben ze bijna altijd een halster om in de wei, da's veel makkelijker met binnen doen en er is er nog nooit een geweest die ergens aan vast zat door t halster.

Ik heb er ook een met klittenband, blijft prima zitten en is nog helemaal heel.
Ik heb er ook eens een met een ander sluitinkje gehad maar die sluiting was geknapt.

Ik heb me maar opnieuw geregistreerd (was carlijn83) want ik kon er niet meer in komen.
LAAT MAAR,HIJ DOET HET AL WEER!

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 14:05

bij ons op de manege hebben alle paarden een halster om in de wei en er zijn nog nooit problemen mee geweest, met zo'n vliegending heb ik geen ervaring maar in denk niet dat het i.c.m een halster veel kwaat kan.

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:59

Ids heeft als er veel vliegen zijn een halster met van die touwtjes er aan om 's morgnes om 's avonds af werky prima nog nooit ergnes aan blijven hangen. Een halflinger daar die schuurt zodat het halster over zijn oren is en dan schud hij even en dan is het halster af maar Ids is niet zo slim dus gaat goed

Tong uitsteken Ids Tong uitsteken

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:16

Zodra de zon schijnt gelijk het halster om Haha! hebben we daar ook weer een goede reden voor.

was laatst ook. Hadden we het halster om gedaan en toen ging alles goed ik konm isatie vangen (eindelijk) enz . Maar op een gegeven moment kon ze het zelf afdoen (schudden ofzo??) .. dus toen hielp het nog niet... maar toen hadden we haar halster iets strakker gedaan en was alles weer goed. maar nu het slechter weer word gaat het halster weer af dus ik balen..

isatie krijg nu een nieuw vliegennetje zo'n gaas-ding. Dat is wel fijn voor haar want ze heeft ALTIJD serieus , ontztoken ogen. niet normaal meer want ze "huilt" altijd. dus ze heeft het wel nodig. ze kan niet goed tegen vliegen en zon enz

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:11

Je kan ook vliegennetjes kopen met kopstuk (zie foto). Dit zit ten 1e veel prettiger voor je paard en is ten 2e veel veiliger want zo kan hij minder snel blijven haken. Ten 3e krijgt hij het er meestal niet uit zichtzelf af tenzij ie heel knap is Haha!

Een kopstuk erbij kost niet veel extra dus het is misschien de moeite waard..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Delaja, maessie, xSCWx en 179 bezoekers