samen of nie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

samen of nie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 19:22

hey iedereen,
ik heb 2 paarden die ik niet echt durf samenzetten.Een arabier een een BWP.ze hebben vroeger samen gestaan,maar het werd steeds moeilijker om ze uit elkaar te halen omdat 1 naar de stal moest en de ander op de wei moest blijven+mijn bWP deed nogal dominant tegenover haar.ze staan nu al heel lang op dezelfde wei,maar met een afscheiding tussen hen in!ik was van plan hen samen te zetten omdat ze dan meer plaats hebben en ze hebben dan ook nog meer schaduw enzo!maar die BWP is heeeeeel dominant en hij stampt steeds naar ander paarden en drijft ze in een hoek.Maar de arabier is wel groter dus da is een voordeel.IK heb altijd schrik in een klein gevechtje,want ik wil nie da 1 van de 2 mank worden.Wat zouden jullie in mijn plaats doen???
Groetjes julie

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:47

als het zo goed gaat zoals het nu gaat zou ik het zo laten denk ik.
Staan ze toch niet alleen voor het gezelschap, maar kunnen ze elkaar ook niet afmaken.....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:49

MirageGidran schreef:
Citaat:
als het zo goed gaat zoals het nu gaat zou ik het zo laten denk ik.
Staan ze toch niet alleen voor het gezelschap, maar kunnen ze elkaar ook niet afmaken.....


Precies, ik zou het ook zo laten hoor.
Ze kunnen toch contact met elkaar maken, maar elkaar niet beschadigen.
Lijkt me prima zo !

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 12:27

maar binnekort zullen ze wel samen MOETEN staan.Want die arabier krijgt ook een stal op de wei,want anders moet ze bijna heel de winter binnen staan.Maar zou ik nu het beste wachten tot de stal er is en ze dan samen zetten of zou ik ze op vorend samen laten.
P.S : sorry dat ik dat niet van boven in de tekst heb gezet ma ik was het vergeten!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:53

Als ze dan toch samen moeten , zou ik het op voorhand doen .
Zet ze eerst 5minuutjes samen en haal ze dan weer uit elkaar . Bouw zo geleidelijk aan op . Maar blijf er altijd bij , tot ze elkaar aanvaard hebben !!!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:12

Of samen gaan rijden, samen poetsen, samen wandelen etc. etc.
Mijn paardjes werden toen vriendinnetjes, en dolblij dat ze toen op een gegeven moment bij elkaar mochten staan!