slofteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:56

Les nemen. Klinkt erg vaag namelijk zoals je het beschrijft.
Als je niet met slof kunt rijden, doe hem dan af, en neem goed priveles oid.
Succes. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:07

Niet met slof rijden, en inderdaad gaan lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:31

Here we go again Lips are sealed Gaaaap

Met je poten van een slof af blijven als je niet weet hoe het moet!!!!.
Les gaan nemen ipv de ruitersport winkel leeg kopen.

Sorry kan het niet anders formuleren, maar na het zoveelste topic hier over word ik wel eens boos op die trek en pluk ruiters Boos!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:45

als je graag wilt dat je paard beneden loopt met zijn hoofd en je weet niet hoe je moet rijden met een slof gebruik die dan niet . Je kan hiermee je paard verpesten. Als je dan toch aan een hulpteugel moet gebruik dan een thiedeman. Deze zijn iets vriendelijker en dan heb je geen extra teugel in je hand.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 16:42

ga deze site eens lezen
www.hoefkatrol.com
Daar staat een heel stuk over de training van het paard en ook waarom jhou paard zo loopt.

verder ga ik met Kawa mee.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 23:29

hallo dat meisje vraagt alleen advies. en ze vraagt er nog normaal om ook. dus kan je ook best wel normaal antwoord geven toch!. en als je er zo moe van wordt lees het dan niet. en reageer er ook niet op.

groeten joycje

Timon

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:56

Hallo Janine,
Een slof is bedoelt, voor als je pony al over de rug (voorwaarts neerwaarts) loopt, en om hem DAN PAS nog een klein beetje extra omlaag te laten lopen, zodat de pony zijn rug nog meer gaat ontspannen.
Je probeert hier een pony met kracht omlaag te rijden. Terwijl je je pony voorwaarts neerwaarts moet rijden. Dit houdt dus in, dat je je pony naar voren drijft met je benen, en dat de pony dan jou hand op zoekt. ALs je je hand dan stil houdt (alleen een paar lichte ophoudinkjes maakt), gaat hij als het goed is op een gegeven moment vanzelf omlaag lopen.
Dit duurt heel lang en je hebt er veel geduld voor nodig. Maar het is de enige manier om de basis er goed in te krijgen.

Als je er veel moeite meehebt, is het heel goed je pony met een pessoa teugel te gaan longeren.

Je kan een pony wel met kracht omlaag gaan rijden, maar dan krijgt je pony waarschijnlijk of een hele onrustige aanleuning, of hij gaat heel vast zitten.
Ook als je op een hoger niveau gaat rijden, en bv gaat wijken, zal hij dan waarschijnlijk tegen de hand komen.

Ik hoop dat dit allemaal duidelijk genoeg is, en anders hoor ik het wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:03

joycje schreef:
hallo dat meisje vraagt alleen advies. en ze vraagt er nog normaal om ook. dus kan je ook best wel normaal antwoord geven toch!. en als je er zo moe van wordt lees het dan niet. en reageer er ook niet op.

groeten joycje

Idd ze vraagt het normaal maar er bestaat ook nog zoiets als een zoekfuktie, en dan krijg je in een maand tijd niet 4 keer dezelfde topics.
raar he dat ik er dan moe van word Dromen
E laten we het aantal slof topics maar niet op gaan zoeken in de tijd dat bokt bestaat Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:26

Hoi Jannie. Misschien is een slofteugel voor jou niet de juiste hulpteugel, zoals hij dat voor heel veel ruiters niet is. Misschien kun je eens een stootteugel proberen, die echt alleen maar aan de bovenkant begrenst?

Wat zegt je instructeur er eigenlijk van?

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:03

het is moeilijk om met deze informatie een goed antwoord te geven en ik kan me voorstellen dat je nu ook niet echt veel zin meer hebt om meer info te geven na zulke reacties. ik snap best dat mensen hier moe van worden maar bedenk wel dat zo iemand een oplossing zoekt en het probleem onderkennen betekent al 50% vooruitgang. dus kan je beter nuttige info geven dan een l*lig antwoord.

zelf denk ik dat je paard achter het bit kruipt dit betekent dat hij op deze mannier dus ook geen aanleuning neemt. ik denk dat je beter zonderslof kan rijden en er een thiederman of zoiets aan kan hangen zodat je het eerste stukje door bent en dan kan je aan de nagevekijkheid gaan werken. maak je dan een keer een foutje dan begin je tenminste niet meer helemaal boven aan.

het is vaak makkelijker om een paard die stug is op aanleuning te rijden dan een paard wat (te los)achter het bit kruipt op aanleuning te rijden. blijf je nu met slof rijden heb je kans dat je alleen maar een groter probleem creeerd.
gr musje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:43

Goed dan zal ik voor de 100 keer wel gewoon antwoorden Haha!

Ga goede les halen en laat de slof eraf.
Na veel trainen komt het met goede les zonder hulpteugels ook allemaal goed.
Het kost idd veel tijd en heel veel geduld.
Maar het is de eerlijkste manier en op die manier leer je het beste het gevoel te krijgen in de paarden mond.
Gebruik je hulpteugels zal je nooit leren wat het echte gevoel is van de paardenmond en zul je nooit echt goed leren rijden.

Sorry als dit niet het antwoord is naar wat je zocht, maar achter dit antwoord sta ik 300% achter.
ik ben gewoon van mening dat er te snel naar snelle middelen word gezocht, daar geeft men honderden euro's aan uit.
Hulpteugels bitten enz, maar op goede les word geknibbeld.
Terwijl dat het gene is wat je juist nodig hebt, het is niet de snelste weg maar wel de eerlijkste en leerzaamste.
Les is investeren in jezelf en in je paarden toekomst.
want leer je het nu goed, weet je ook al veel meer op andere paarden.

Mama Kawa heeft gesproken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:05

runningkawa"]
[quote="joycje schreef:
hallo dat meisje vraagt alleen advies. en ze vraagt er nog normaal om ook. dus kan je ook best wel normaal antwoord geven toch!. en als je er zo moe van wordt lees het dan niet. en reageer er ook niet op.

groeten joycje

Idd ze vraagt het normaal maar er bestaat ook nog zoiets als een zoekfuktie, en dan krijg je in een maand tijd niet 4 keer dezelfde topics.
raar he dat ik er dan moe van word Dromen
E laten we het aantal slof topics maar niet op gaan zoeken in de tijd dat bokt bestaat Lips are sealed
[/quote]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik begin er ook niet meer aan, word er doodmoe van.................ga zoeken op slofteugel en je vind er heel veel over, kun je een boek over schrijven.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:17

Wees blij dat dit meisje om hulp vraagt ze had ook zo door kunnen modderen en haar paard naar de *** kunnen helpen. Ik snap dat je er moe van wordt, maar voor haar en haar paard is dit wel een goede oplossing.

En wat betreft die teugel. Idd les volgen, alleen om in de les en zodra je instructeur van mening is dat je er voldoende tot goed mee kunt rijden kan je het buiten de les om ook proberen. En vooral véél geduld hebben!

Succes. En trek je niets aan hoor van die boze reacties, ben blij dat jij hulp zoekt Haha!