afstand drafbalkjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

afstand drafbalkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 13:18

Ik wil hon af en toe eens over balkjes longeren, vroeger deed ik dat altijd, en dan lagen ze op 2 voeten afstand van elkaar. Dit waren echter simpele latjes, en geen echte hindernisbalken. Nu heb ik wel echte balken zeg maar, maar ik krijg ze niet op de goede afstand. Iemand enig idee voor een shet?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:29

Ik zou beginnen met een centimetertje of veertig. Als het goed is past ze zelf haar passen aan, naar de afstand tussen de balkjes. Gewoon eens wat proberen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:43

Ik leef me altijd in in het paard en doe zijn passen na. Ik ga dus altijd over die balken heen rennen en kijken of ze een beetje goed liggen Haha!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:40

als je de passen van je paardje weet moet je even kijken hoe het het lekkerst loopt doe ik ook altijd

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:46

voor paaden is het een grote pas en nog een klein stukje. maar ik doe altijd een grote pas.
wat het voor een shetlander of andere pony´s is weet ik niet. dat kun je het beste gewoon uitproberen. ik leg de balken altijd zo dat hij wel een beetje moet rekken om eroverheen te komen. zo komen ze wat meer in actie moet hun (achter)benen. en de balken op de volte (in een bocht) leggen is ook leuk om te doen. zo kun je zelf kiezen of je hem ruime of korte passen laat maken.
SUCCES Knipoog


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 14:01

yep, maar het stomme is, dat ik nog nooit problemen heb gehad. Nu breekt ze haar nek zowat (omdat ze niet oplet? Of omdat de balken verkeerd liggen?) en wil er in galop (wat dus noooooooiiit uitkomt) overheen

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:11

hoi als je eerst met een meter begint en als het goed gaat 50 cm en zo door goed idee?
Tong uitsteken

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 16:20

als ik jou was zou ik ze gewoon leggen op een afstand waarvan jij denkt dat t goed is (zover kan je der niet naast zitten) en dan gewoon eroverheen laten draven, als ze aangalopeerd leert ze vanzelf dat ze dan toch niet helemaal lekker uitkomt. gewoon proberen, ze komt er vanzelf achter dat draf makkelijker is (wel in draf toe laten lopen en proberen terug te nemen, maar gaat datt niet is t niet supererg)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Googlebot en 126 bezoekers