Alleen naar het bos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Alleen naar het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 09:58

gaan jullie wel eens alleen naar het bos?
ik ga eigenlijk nooit alleen want stel dat er iets gebeurt, maar nou reed ik pas ook alleen naar het bos toe. Ik had afgesproken met een vriendin maar ik moest nog wel een stuk alleen door het bos. Nou vond ik dit eigenlijk helemaal niet gevaarlijk, maar juist best rustig jij alleen met je paard in een bos Haha!
Ik had ook mijn telefoon bijn dus als er iets zou gebeuren kon ik toch bellen. Maar nou zat ik er over te denken om vaker alleen naar het bos te gaan (als er niemand mee zou willen en ik heb wel zin om te gaan). Is dat eigenlijk wel veilig? zouden jullie dat doen?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:02

ik ga zo vaak alleen naar het bos. loulou staat aan de rand van het bos, dus naar het rijden ga ik der meestal ff in het bos uitstappen. neem altijd een telefoon mee. en zweep Haha!
maar vooral nou met mooi weer is het meestal wel druk in het bos,dus als er iets zou zijn is er meestal wel iemand in de buurt. en het bos is niet overdreven groot.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:14

ik ga niet alleen, maar das meer me ouders die wel meefietsen en niet willen dat ik alleen ga.
En meestal als me vader meegaat rijdt hij ook een stuk...

Ga ik bv naar de ponyclub, dan loop ik het eerste stuk alleen,
maar me ouders (en van de 2) fietst me dan tegemoet, aangezien ik nogal vaak ben "lastig"gevallen in de buurt. Door irritante kindertjes die paardje opjagen erg leuk vinden Frusty

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 10:42

als ik naar de ponyclub ga dan kan ik makkelijk alleen lopen want het is niet meer dan de hoek om Haha! maar dan lopen we altijd met een groepje dat is gezelliger.

maar als ik prive-les heb dan loop ik wel altijd alleen dat is ongeveer 1 kwartiertje/10 minute lopen.

Ach soms zijn er wel van die kinderen die Arie opjagen maar daar geeft hij gelukkig niks om Haha! Cool hij blijft bijna altijd wel rustig. Alleen kan hij soms raar doen als hij ergens niet langs wel Frusty

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:19

ik heb dat 1 keer gedaan, 2 uur maar vond het een beetje saaaai!
en toch wel een beetje link als ik eraan denk, het begon al goed.. sneeuw }> en daarna verdwaald maar toch weer weg terug gevonden }>

andere keer ben ik met een ander paardje het bos in geweest (met ruiter,duh) en andere keer dus met een vriendin.
enne wel de telefoonmee! en hoevenkrabber!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:29

ik moet wel alleen want er is niemand anders in de buurt Haha!

ik zorg wel dat ik mijn mobieltje bij heb.
En voor de rest ben ik er tot nu toe nog altijd heel huids uit gekomen. Lachen

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:31

Ik vind het juist heerlijk om in mijn eentje naar het bos te gaan! Wat gaat er nou boven jij alleen met je eigen paard!!! *LOL*

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

ikke wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:19

Ik rijd heel vaak alleen naar het bos!

Het is gezellig om samen met andere buiten te rijden, maar er wordt vaak meer gekletst dan genoten.
Als ik alleen rijd is het puur genieten!!!!!!!!
Ik rijd heel graag alleen met Riccardo overal naar toe, zou me zelfs niks uit maken om een keer alleen met hem op vakantie te gaan...Dat ben ik toch ook nog ooit echt van plan!!

Ik heb wel altijd GSM bij! Cap op enz..veiligheid gaat voor alles.

Monique

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:33

Wij hebben niet echt een bos in de buurt, maar ik ga wel heel vaak alleen naar buiten. Heb idd wel altijd mijn telefoon bij me en verder ga ik gewoon. Lekker tot rust komen, geen gezeur aan je hoofd. En als je geen zin hebt om te draven, blijf je de hele weg stappen, of juist wel veel draven omdat je daar zin in hebt. Hoef je lekker geen rekening te houden met wat anderen willen.
En dan ga ik rustig 3-4 uur rijden hoor, naar het strand (ok dan rijd ik dus ook door bos, want de duinen hebben heel veel bomen) of langs de Brielse Maas.
Vaak neem ik Jip zijn halstertouw mee en dan stop ik onderweg om lekker even te liggen in de zon, heerlijk!
Ik ga trouwens ook wel met vriendinnen rijden hoor, is ook weer juist heel gezellig en leuk. Maar ook dan heb ik mijn telefoon bij me.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:36

Ja, ik ga ook wel alleen naar het bos. Ik vind het echt heel leuk. Met meerderen is het ook heel gezellig, maar soms wil ik echt alleen met m'n paardje. Ze is in d'r eentje ook veel meer ontspannen. Wel wat kijkerig, maar een stuk minder loperig en blijft goed op mij letten. Heerlijk is dat! Lovers

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:16

Hier in de bossen is het niet veilig. Lopen allemaal van die vreemde types rond die je lastigvallen. Worden hier ook veel mensen verkracht in het bos dus

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:19

Als het aan anderen ligt kom je nooit in het bos. Ik ga dus met iones alleen. Ben niet zo bang uitgevallen omdat ik op een groot paard zit dat hard kan wegrennen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:20

met mn verz pony kan ik niet anders. Heb 1 vz pony om op te rijden en ik ga ook meestal alleen erheen dus moet dan ook alleen rijden. Vind t niet echt een ramp, maar met zn tweetjes is wel leuker ook voor Shic

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:45

ik ga heel vaak naar het alleen met mijn pony naar het bos alleen een nadeel si dat ik een stuk over een best drukke weg moet en dat vind ik wel eng maja hoe vaker ik het doe hoe beter het gaat

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:45

kon het maar met mijn verzorgpony !!!
ten eerste ik mag niet naar buiten (ook niet met andere erbij) omdat carla (de baas) me dan niet kan zien !!!! (logisch denk ik ??)
ten tweedeER IS GEEN BOS
ik zelf vind het echt wel jammer lijkt me heel lekker en relext !! al is het soms denk wel gevaarlijk !!! stel dta je paard wel schrikt (ook al heb je ene telefoon) en je val !!!! en je lig daar bewusteloos tjah....
dan kan je ook niet bellen
maar ja zo moet je niet denken toch Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:28

Ik heb al duizenden kilometers alleen in het bos afgelegd met m'n paardje. Ik had wel altijd m'n telefoon bij me, en een klein EHBO-setje voor mens en paard. Ook had ik regelmatig wat kaarten bij me als ik verder als 40 km ofzo ging.
Ik heb het nooit eng gevonden ofzo, maar ik genoot er intens van. Veel lekkerder als met iemand anders samen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:08

Ik ga ook vlot alleen weg op het paard hoor.....
no problemo, alleen liever niet als het al wat donkerder is...
ging vroeger vaak alleen weg, nu niet zo heel vaak meer.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:25

Ik heb denk ik meer alleen in het bos gereden dan samen met anderen.
Vroeger offerde ik mijn zaterdagochtend les altijd op om het bos in te gaan met Pjotr, m'n lievelingspony van de manege Haha!
Ach ja misschien heb ik daarom ook zo weinig van dressuur meegekregen.
Vind het heerlijk om buiten te rijden en ga net zo lief alleen als met iemand anders. Want ik voel me nooit alleen, ben immers samen met m'n paardje. Tong uitsteken

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:25

Ik ga graag alleen met mijn paard naar het bos, we hebben het dan op de hoek liggen. Het enige wat ik niet doe is drukke wegen oversteken, want ik krijg al rillingen bij de gedachte aan wat er kan gebeuren als ik eraf gegooid wordt en mijn paard rent zo naar de weg...
Als ik nu onverhoopt kom te vallen kan ie zo naar huis lopen. Wel rot natuurlijk, maar goed..
Ook heb ik als ik alleen ga mijn telefoon bij me.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:10

Ik ga ook altijd alleen het bos in, lekker eigen tempo rijden, heerlijk! Kop op oneindig en fijn met je paardje zijn. Lekker elke dag naar buiten, al is het maar afstappen. Ben nooit bang voor enge mannen, hoewel ze er wel lopen hoor; vorig jaar was er een aanrander die ook een paar meisjes heeft verkracht bij ons in het bos; ik ben ´m indirect tegengekomen, Nikita zag op 20 meter afstand z´n fiets al liggen en ging dus op de rem. Toen ik zag waarvoor zijn we snel omgedraaid en weggereden, vorige week een jogger achter me; ik denk ´dit is niet tof´ en Nikit zit al een versnelling hoger! Geruststellend idee, hoewel je natuurlijk zelf ook altijd goed moet opletten voor weirdo´s.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:12

ik ga heel vaak alleen naar het bos. mijn paard is heel druk en lastig buiten maar als ik met zijn tweeen ga dan moet hij stoer doen ( Frusty ) en dan is hij alleen maar vervelender. dus dan maar alleen dan kan ik tenminste nog een beetje van de natuur genieten. soms is het ook wel gevaarlijk maar over het algemeen lopen er wel genoeg mensen om te helpen mocht er iets gebeuren. verder gewapend met een telefoon en cap....
ik ga liever niet alleen de duinen in. dit ook omdat ik er niet helemaal de weg weet. maar toch gaat er niets boven een late duin rit alleen met je paard en de hertjes,vossen en konijnen om je heen. Schijnheilig

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:46

bij die mensen waar ik nu rijd hebben ze liever dat er iemand meegaat.
heel logisch.
alleen lijkt me ook niet zo leuk en vooral eng Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:29

Ik rij altijd alleen, heel af en toen rij ik wel eens met een vriendin, maar dat komt er niet altijd van. Ik woon midden in de polder dus als ik ergens naar toe wil wat riskant kan zijn, dus langs de grote weg, of de grote weg oversteken. Dan rij ik die richting op, en kijk hoe ze is, als ze al heel pittig is, dan blijf ik in de "veilige" polder, is ze gewoon normaal of rustig, dan ga ik wel over of langs de grote weg. Mijn pony is ook helemaal niet bang voor landbouwverkeer, van veel, hard voorbijrazend autoverkeer kan ze soms nogal zenuwachtig worden, en dan rijden we allebei niet prettig. Verder zit ze in de puberteit en kan gigantisch gaan "dwarken", en dan begin je niet altijd iets. Ik heb geen mobiel omdat ik er niet mee kan bellen (geluid is te zacht, ik ben slechthorend), dus die neem ik niet mee.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, kijk naar je paard in wat voor bui die is, en wat er allemaal mogelijk fout kan gaan als ze zo'n bui heeft. Dan kijk je hoe groot je die kans inschat dat er wat fout gaat en dan beslis je wat je doet. Veiligheid gaat boven alles, dus een goede cap moet altijd op. Een mobiel zou ik eigenlijk ook wel meenemen als je die hebt.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 11:48

Op die stoeterij waar ik werk heeft die man een privé bos, waar ook een hele leuke route in ligt (berg op, berg af, groot pad om ze even te laten gaan). En dat is dus helemaal afgezet, dus als ik eraf zou vallen, kunnen de paarden niet de weg op. Dus ja, ik ga vaak alleen naar het bos Haha!