Hoe zijn jullie inaanraking gekomen met paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Hoe zijn jullie inaanraking gekomen met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 18:18

Zie titel!!En hoe oud waren jullie toen?

Ik zelf kwam als 6 jarig meisje in aanraking met pony's en 1 paard op de kinderboerderij.Daar heb ik 2 jaar geholpen met de pony's.Toen ik jarig was(werd 8) toen moest ik tussen de middag met mijn vader mee naar de dierenwinkel en daar heb ik toen mij paardrijoutfit gekregen.En ik moest toen die zaterdag erna lessen op de manege.Zo is mijn liefde ontstaan.En die van Jullie???Ik ben wel benieuwd.Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:21

ik was 6, ballet vond ik niet leuk meer en ik hield niet van balsporten dus werd het paardrijden. Kan me nu geen leukere sport voorstellen. Haha!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 20:20

ik ben al vanaf mijn geboorte gek op paarden en heb een foto waar ik met ongever 2 jaar op een ezel zit,kan het me niet herinneren.toen ik een jaar of 5 was in ponyparkslagharen konden m'n ouders de hele tijd met een pony zeulen waar ik niet vanaf wou.met 12 jaar mocht ik pas op les en sinds dien ben ik er iedere dag meebezig.

groetjes

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 20:22

ik heb altijd interesse gehad in paarden, aks er bij ons achter paarden stonden kon ik rustig uren langs het hek staan. gewoon kijken...

maar pas anderhalf jaar geleden ben ik besmet geraakt met het rij-virus...
Was mee met iemand naar de manege... tja, DAT wilde ik! Dus een maand later (januari 2001, ikke 14) ben ik begonnen op de manege, en met verzorgen van Pienke. Na een half jaar ben ik gestopt op de manege, heb nog een half jaar verzorgponies gereden... en sinds december me eigen pony Lovers

dus ik ben op me 14, anderhalf jaar gelede, (helemaal)besmet geraakt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:21

Ik was 8 en moest 's middags bij een vriendinnetje spelen, omdat mijn moeder weg moest. Alleen dat meisje ging op woensdag altijd mee met een ander vriendinnetje dat al op ponyrijles zat. Ik mocht toen mee naar de manege en vond het echt helemaal geweldig. Ik mocht toen ook een rondje uitstappen, ik geloof dat de pony pepper heette. Ik was helemaal verliefd!
Toen ging ik steeds vaker op woensdag mee naar de manege, in de hoop dat ik weer een rondje mocht stappen. ZO heb ik al leren poetsen enzo. En mijn ouders hadden door dat ik dit wel echt heel erg leuk vond, want ik ging zowat elek woensdag mee en helpen enzo terwijl ik niet eens elke woensdag echt op een pony kon zitten. Toen heb ik voor mijn negende verjaardag (ik was toevallig ook nog eens op woensdag jarig ook) ponyrijles gekregen en nu rijd ik dus nog steeds!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:23

Ik was 8 jaar en ging met een vriendinnetje mee naar de paarden...ik was gelijk verkocht... het was de volgende dag: "Mamma dat wil ik ook" en ik doe het nogsteeds Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:23

Ik zei eerder 'paad' dan pappa.
weet niet hoe ik eraan kom van de kinderboerderij denk ik.
Ik ging iig al met 6 op les nadat ik al vanaf mijn 4de aan het zeueren was geweest Pling

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

mijn mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:27

hoi mijn mama reed al paard voordat ik kwam kijken. thuis altijd springpaarden gehad. toen ik klein was zat ik bij mams voorop na de wedstrijden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:17

Mijn opa en oma hadden vroeger shetjes.
Maar toen ik zeven was gingen mijn ouders uit elkaar en was het over het hobbelen op de shetjes.
Toen ik elf was zijn we met het nieuwe gezin op les gegaan. En dat is nu alweer heel wat jaartjes geleden...

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:29

Mijn eerste aanraking met een paard?
MMM..Als 2jarige op het paard van sinterklaas Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:10

Ik ben besmet geraakt toen was ik 5 en ging ik voor t eerst met pap en mam naar Collendoorn (vlak bij attractiepark slagharen) collendoorn is een park daar lopen alleen maar pony's en je hebt dan ook de hele dag een pony bij je huisje waar je mee mag doen wat je wilt (niet t park uit natuurlijk he) en daar heb ik leren rijden (er waren ook lessen enzo) en sins dien ben ik helemaal gek van paarden.
We gingen er ongeveer 3 keer per jaar heen, en geloof t of niet ik ga er nu over 17 dagen weer heen, lekker genieten van alle pony's om me heen, toen ik 7 was ging ik op rijles op de manege..
Zo is mijn besmetting ontstaan

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:19

Ik heb eerst op ballet gezeten, en toen op turnen, maar dat vond ik niet zo leuk meer, maar ik moest wel sporten van mijn ouders. En op school, die rijden haast allemaal paard, en toen ben ik es meegegaan met (nu) mijn beste vriendin, en mocht ik het grote paard Tils Clothilde (1.29) poetsen, en ik heb even op Joep (grote shet) gezeten. Toen begon ik met zeuren, en kreeg ik mijn eerste lessen toen ik 8 of 9 was. Later toen mijn vriendin (dezelfde ja) naar de middelbare ging (ze is 1 jaar ouder), vroeg ze of ik Clothilde wou verzorgen, dat wou ik wel (logisch hé!), en die heb ik een jaar of 3 verzorgd, en toen kocht mijn vader per toeval een paard, en daar ben ik zwaar in love met voor alweer 3 jaartjes. En ik ben gewoon zwaar besmet voor het leven, ik ga zelfs een paardgerichte opleiding doen, komend schooljaar.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:24

JA je hebt geen keus he als je ouders al heel labng voordat je werd geboren al paarden fokten. Nu hebben we ze nog steeds. Ik rijd niet, maar we fokken ermee. Clown

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:14

Toen ik een jaar of 22 was,kwam mijn (nu) schoonzusje naar brabant om daar te gaan samenwonen met mijn broer. Zij reed al in Delft en wilde doorgaan maar niet alleen. Mijn moeder zou dus meegaan en hebben mij meegesleurd. Ik wilde helemaal niet, maar goed.

Toch maar op longelessen gegaan en toen zag ik Julius. Mijn grote liefde. Op hem wilde ik wel rijden. En dat mocht.

Ik heb hem eerst een jaar geleased.(zeven dagen in de week dus net alsof je een eigen pony hebt) Hij liep ook niet in andere lessen. (heel af en toe)

Toen heb ik hem gekocht. En is mijn liefde voor paardrijden niet meer overgegaan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:20

Vanaf mn geboorte Haha! Mijn vader heeft altijd al dravers gefokt, toen ik 4 was, zat ik al op het hek te kijke hoe hij aan het longeren was. Met een jaar of 7 hielp ik mee met beleren en op mn 8e had ik een eigen pony gekregen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:41

Ik weet me god niet hoe het allemaal ontstaan is bij me, met de paplepel erin gegegoten Verward Maar ik zit ook niet echt in een paardenfamilie, ja een aantal paardenliefhebbers in de familie dan.
De voorliefde voor paarden heb ik echt al vanaf dat ik kan denken ofzow Knipoog En het begon met ritjes in het amstelpark, het eerste ritje was geloof ik op het paardje van mijn tante toen ik nog amper kon lopen...
En paardjes tekenen terwijl mijn oma mijn handje vasthield Lachen
Ohw en in de auto bij elk paardje zeggen: kijk paardje! Tong uitsteken (Wat zullen mijn ouders het zwaar hebben gehad Knipoog )
Dat ik echt met lessen begon was ik een jaar of 6/7, mijn vader bood me aan te gaan lessen omdat ik zo gek was met paardjes...
Het is gewoon iets wat aangeboren is en bij me hoort...
En dan vind ik het toch vreemd dat ik nog nooit een eigen paardje/pony heb gehad of uberhaupt een echte verzorgpony Verward Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:50

POny van mijn zus stond in de wei thuis, en ik ging er altijd stiekum op. Daarna is het nooit meer goedgekomen Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:56

Toen ik nog een kleine denise was Knipoog hadden mijn opa's buren een hele lieve haflinger en daar werd ik altijd opgezet. Toen ik 5 was mocht ik eindelijk op paardrijles. Sinds dien niet meer bij paarden weg te slaan Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 11:57

Doordat ik erg heinwee had toen we in Amerika gingen wonen kreeg in mijn moeder zo gek dat ik mocht gaan rijden, ik was toen vier. Mijn eerst pony gekregen toen ik negen was en daarna is het nooi meer anders geworden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:00

via de tv (black beauty), de kermispony's die ik toen al vreselijk lekker vond ruiken, en via de schimmel van sinterklaas die mij tig x meer fascineerde dan de sint zelf. "Het" was er gewoon altijd al.

De hond is de betere mens

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:04

Mijn moeder was begonnen met rijden toen ik een jaar of 2/3 was...ik werd al helemaal dol op paarden. Op mijn 4e ben ik begonnen met een half uurtje in de week op een shetje, en op mijn 5e zat ik hele uren in de les. Ik zat bij allemaal oudere kinderen, ik was altijd de jongste Lachen Ik heb 12 jaar dresuur gereden, en rijd nu bijna 1 jaar western. Sinds 3 maanden heb ik mijn eigen paard: Buddy (zie profiel voor meer info Knipoog ) Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:18

ik was 8 en mijn vriendinnetje had toen een verzorgpony
broes Haha! en ik mocht altijd mee, toen op een gegeven moment ging ik elke dag mee, broes werd verkocht.
Toen kreeg een meisje uit me klas (nu mijn vriendin) een fjord ik was toen 11 jaar.
ik was gek op paarden ik kon nog niet rijden maar ik wou alles leren.
Mijn vriendin heeft me toen op haar fjord laten rijden en ik ging elke dag mee om te helpen, na 3 x rijden wou ik springen ik kon geenens de verlichte zit enzo maar ik wou altijd springen.

toen kreeg ik een paar verzorgpony's en ik leerde een beetje rijden

Mijn vriendin ging met haar fjord naar de manege in pension, ik ging
mee omdat ik bij een manege veel kon leren.
Op die manege stond een pony scarlett en die stond heel zielig in een hoekje en niemand durfde erop te rijden
Ik wou graag op echte paardrijles en ik mocht als ik wou op scarlett
dat wou ik Haha! en ik ging elke week op scarlett
de eigenaar van de manege vond dat ik wel vaker op hem mocht rijden omdat iemand er op wou rijden in de les, dat deed ik.

Toen kwam een een vrouw naar me toe en die vroeg of ik op haar pony wou rijden omdat haar dochter een eigen pony had gekregen (een welch-arrabier) en nog niet kon rijden, dat deed ik en ik mocht hem verzorgen ik reed bijna iedere dag en heb zelf en de pony veel geleerd, ik reed wedstrijden ik mocht toen zelfs L starten.
Maaaaaaar ik werd te groot voor de pony en ik moest er onderhand wel mee stoppen

Het was avond, ik ging met linda naar de manege waar ik ondertussen al 2 jaar kwam en er was iemand te kort voor de les, ik mocht op een pony meelessen die nieuw was.
die pony was heel goed en ik deed oefeningen in die les als galop changementen traver, schouderbinnenwaards contragalop wijken entc
In de kantine zat een man en die wou een paard kopen hij vond dat ik talent had en zei:'' ik koop een paard voor je als jij hem goed verzorgd en elke dag komt en hem uitbrengt in de dressuur'.

ik ben nu 15 jaar Tong uitsteken
Ik was blij verrast en tot op de dag van vandaag rijd ik nog op mijn paard yerke.
Ik rijdt onderling L en officieel ben ik net begonnen.
zo is het bij mij gekomen ......
Laatst bijgewerkt door shariyerke op 28-06-02 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:26

Was toen ik een jaar of 6 a 7 was. We gingen met kennissen een weekend weg, het jaar daarvoor waren we naar een manege gegaan, had ik ook een lesje gereden, op een Shetlandertje gereden (heb ik nog wel foto's van, maar die ga ik dus niet laten zien Tong uitsteken ), maar echt paardengek was ik (nog) niet. Het jaard daarna gingen we dus ergens anders naartoe, deze keer geen manege, maar wel een paar paardjes in de wei. Heb ik ongeveer het hele weekeend paardjes staan kijken, en heb ook even op een Shetlander gezeten, zonder zadel want dat hadden ze niet. En toen was ik wel paardengek Haha! .
Heeft daarna nog wel een aantal jaar geduurd tot ik ook ging rijden (toen ik ging rijden was ik 12), m'n ouders vonden het te duur, maar betaal het nu gedeeldetijl zelf Lachen .

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:33

Gewoon,zocht een leuke hobby,een vriendin reed paard en direct verliefd/verslaafd geraakt.Nu zit ik elke dag op de manege Haha!
Heb ook verzorgpony's gehad.
Ik was 9.5 toen ik begon met paardrijden,en ben er nu 13.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB en 31 bezoekers