c

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 14:59

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:06

wat had jij extra aan verzorging gedaan? Knipoog
Ik ken wel iemand die een 9 had voor het halsstrekken, het ging dan ook perfect volgens het boekje...
Verder wel en enkele 8 (grote voltes) maar geen 9ens gezien.
Groetjes Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:07

geloof ooit voor uitgestrekte stap dat ik een 9 kreeg. Het is wel zeldzaam hoor. Meestal is 8 wel de max.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:07

ik heb ook ooit die 9 gehaald.
maar ook voor de verzorging dus ook niet voor men rijkunsten Lachen en de meeste 8ten tot nu toe heb ik ook behaald met de verzorging.wel jammer dat dat in het m niet meer is Huilen

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:12

zoals ik ergens anders al vermelde heb ik met die ENE dressuurpony. (Z2) regelmatig 9-ens gehad voor houding en zit. en dat is toch best kunstig als je eigenlijk puur en alleen maar springt want dat is niet echt bevorderlijk voor je houding!!
sorry sorry wil niet opscheppen!! Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\ Scheve mond\

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:24

Heb een aantal negens binnengesleept, maar kan ze nog steeds met tien vingers tellen Haha!
-Voor uitgestrekte draf/galop, ik had een pony die fantastisch kon draven dus dat wil dan wel.
-een keer voor houding en zit bij de ponies
-Ook een keertje voor verzorging.
-Nescio een keer voor het wijken. Toffe juty want de andere kant zat hij naar een bloembak te kijken en ging alleen maar scheef, dus ze wilde echt het verschil benadrukken denk ik.
Nog nooit een 10 gescoord maar wel een keer een leuke opmerking:
Ik reed met mijn eerste paard in de B en hij was verschrikkelijk aan het klieren. Dat was in een periode dat hij me gewoon ontzettend zat uit te proberen, en ik heb hem een keer de hele baan doorgeschopt waarna ik verder ben gegaan met m'n proefje Schijnheilig
Na afloop kwam de jury al uit de auto, dus ik dacht dat ik er wel van langs zou krijgen, mar ze zei dat ze me wel een 10 had willen geven voor hoe ik dat opgelost had, Bloos

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:28

'k had een keer 2 opmerkingen op mijn protocol staan waar ik blijer mee ben dan een 10 Knipoog
de eerste was
-leuke combinatie
en de 2e
- pony goed aangepakt (was nog voor mijn proefje en bij een ander had hij alles verknald. Hij deed ALSOF iets heeeeel eng was, 2 keer laten kijken, 1 galoppeerde hij de hele baan door, toen op z'n flikker gegeven en consequent geweest en TADA...Sjors liep er echt met zo'n hoofd voorbij van *is er wat Verward * Eikel Knipoog)
Groetjes Petra

:evaw:

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:28

dat zijn inderdaad leuke jury's zeg! ZO had ik een keer een jury die een tip had tegen de zenuwen: ik moest een flinke borrel drinken voor ik de ring in ging, hahahahahaha

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:34

Ja met het risico dat je slangenvoltes gaat rijden ipv A-C afwenden Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:40

Het kan ook anders hoor (ja, nu kan ik erom lachen, maar toen...)

Ik had een C-pony die echt veel te sterk voor mij was, maar ja ik was hartstikke gek met dat dier Lovers dus wij modderden gewoon wat aan. Kom ik na wéér een mislukte proef bij de jury (vroeger toen je nog commentaar kreeg Sigaar ) zegt ze: "ja ik mag het eigenlijk niet zeggen, maarre, heb je er wel eens aan gedacht om een andere pony te kopen? Want je doet hartstikke je best maar hij wil gewoon niet."
Ik schoot bijna in tranen want ja, hij was zo lief! Daar schrok ze een beetje van "of springt hij dan heel goed?"
Huilen Huilen nee ook niet!! Huilen Huilen
Het heeft een hele poos geduurd voor m'n moeder me gekalmeerd had en overtuigde dat hij echt niet wegging als ik dat niet wilde.

Iemand bij ons op de rijvereniging die vaak B ponyproeven jureert heeft vertelde
"ja dan krijg je weer zo'n kind in de baan waar je meteen al aan ziet dat het niks gaat worden, maar ja, je moet altijd iets positiefs zeggen dus dan vraag ik maar: vind je handbal dan geen leuke sport?" Extreme duivel

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 16:45

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:50

mijn zus heeft heel veel negens gehad voor uitgestrekte draf en gangen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:50

hahahaha
ja lach maar!!!!
nee, zo erg is het ook weer niet hoor!

die reactie van jouw Zep, die herken ik zo! Nadat ik met Woody voor de zoveelste keer bijna verongelukt terug kwam van een buitenrit zei m'n vader een keer tijdens het eten(stel je voor, ik zat echt helemaal onder de schrammen: pony in in volle poele onder een laaghangende tak door, jij mag zeggen of 'ie het deed om mij kwijt te raken of niet, haha): "meisje, moet je er misschien niet eens aan denken Woody te verkopen en een ander paardje weer te kopen?" Mijn vader bedoelde het echt oprecht goed (hij snapt die meiden-emoties ook niet, ook al was ik wel al 19!), maar ik kreeg echt geen hap meer door m'n keel, helemaal volgeschoten! Mijn apekoppie wegdoen, alleen maar daarom?!

nee, nooi!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:07

Ik heb een keer een negen gehaald voor de verzorging *LOL*
Ik had niet eens iets speciaals gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:40

Bij mij kwam een jury een keer uit de auto om te zeggen dat ik m niet zo opgericht hoefde te rijden, haha. Dat was wel leuk ja.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:07

Ik heb een keer een 9 gehaald voor halthouden/enkele seconden stilstaan in de L. En een keer voor het achterwaarts.
Verder altijd 8en voor de middendraf in de B, in de L had ie er opeens meer moeite mee. Ook wel 8en voor de voltes in galop en van hand veranderen op korte diagonalen.
Een 10 heb ik helaas nog nooit gehad!

Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:24

nog geen 9 wel regelmatig 8-ten voor verschillende onderdelen voor de middendraf had ik 3 keer een 8 en 2 keer over op verschillende wedstrijden voor het linkerbeen wijken een 8.

Bij mijn allereerste proef met Lottie stapte de jury na de vrije stap uit de auto en riep goedzo meisje je komt er nog wel.....
toen was ik zooooooooooo happy... 173 pnt en eerste verdorie en ik reed voor spek en bonen mee omdat de startkaart nog niet binnenwas.......

helaas heb ik ook wel eens opmerkingen gehad met Floor dat ie wel erg lomp was etc.
zelf een keer als comentaar dat ik beter thuis kon blijven omdat zo'n paard voor de ploeg thuis hoorde 128 pnt....
terwijl ik een half uur later 157 pnt reed bij een andere jury.
we hebben dat nog wel aangekaart bij het bestuurd van die club volgens mij mag je dat als jury niet zeggen al kom ik met een bels....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:15

Heb weleens een 8 gehad, maar das al lang geleden.... Had wel een 8 met dressuur/ mennen. Was dan ook erg trots! Op een volte nog wel, terwijl we niet zo goed zijn in steling voor de wagen.
Het leukste was nog dat de jury uit de auto kwam en zei tegen ons dat we z'on leuke combi waren, incl. Marco mijn vriend en groom. Ik had een mooi paard met heel aardige gangen en ik moest maar goed oefenen. Hij zag er wel wat in. Nou helemaal blij natuurlijk!! Dat doet mij meer als een 9!

Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:45

Zelden, in de B voor verzorging en een keer (vorig jaar) voor een halve pirouette en een appuyement, mmar dat was wel een hele aardige jury. Meestal krijgen alleen Anky's die. Ik vraag het me inderdaad weleens af...met percentages van 83% moet je echt wel een hoop 8 tens en 9 ens hebben. Anky krijgt ook vaak een 10 voor houding en zit. Verdient ze wel vind ik.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:03

Ik heb 1 x een 9 gehad voor de uitgestrekte stap maar voor de rest blijft het toch meestal bij 8-en.
Het leukste wat ik ooit op mijn protocol als opmerking heb gekregen vond ik: "Goed paard, mooie combinatie!!"
En dat werd er op gezet door Jeffrey Heystek dus niet een van de minsten. Ik had toen ook 184 pnt. Maar ja, dat was slecht eenmalig .... daarna heb ik nooit meer dan 2 wp voor een proef gehad.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:35

ik heb 1 x een 9 gehaald voor halsstrekken, toen deed ie wel erg overdreven, verder 8en en 7ens en 1 keertje een 4 toen ik van hand wilde veranderen en me pony er een soort van rechtsomkeert van maakte.
Bij mij stond er een keer op me protocol " leuke combinatie, jammer van de koppigheid" nu weet ik niet of ze bedoelde dat ik koppig was of me pony *LOL* *LOL* *LOL* De leukste opmerking die ik gehad heb was niet van een jurylid maar van een vader van iemand. Ik was ( deed niet mee aan de wedstrijd ofzo) in de bak aan rijden en probeerde voor de lol in galop zijwaarts. Hij deed het echt supermooi. Die man vroeg aan mij of k al naar de Z mocht en of ik al genoeg winstpunten had *LOL* ik begon te lachen en zei half gieren van het lachen dat ik nog geen eens in de B begonnen was }>

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:06

mijn proef vorig jaar, Nooit wedstrijd gereden, en in de L1 starten met honey. Tussen haakjes staat het commentaar. Ik was 4e, en ben nog steeds verschrikkelijk trots op deze proef, omdat ze heel veel moeite met de bak had, maar verschrikkelijk haar best deed.
A-X Binnenkomen in arbeidsdraf
X halthouden - groeten
Voorwaarts in Arbeidsdraf
C Rechterhand 6,5 (naast A-C lijn)

B Door een S van hand veranderen 7,5 (heel netjes)

FXH van hand veranderen in middendraf, daarbij lichtrijden.
H Arbeidsdraf 7 (gezien de zwaarte heel netjes)

C Volte 10m 7

MXK van hand veranderen in middendraf, draabij lichtrijden
K arbeidsdraf 7 (gezien de zwaarte heel netjes)

B door een S van hand veranderen 7.5

M arbeidsstap
B afwenden 7

X Halthouden, 4 sec. voorwaarts in arbeidsdraf 8!!!!! (staat mooi vierkant, keurig)

E Linkerhand
A volte 10 m 7.5

F Arbeidsgalop links 7

HK enkele sprongen middengalop 6
K arbeidsgalop

A Arbeidsdraf 6 (te vroeg)

BH van hand veranderen, hals strekken, lichtrijden 6 (neus lager)

M Arbeidsgalop rechts 6 (te laat)

BEB grote volte 5 (niet getoond)
F arbeidsdraf

A afwenden
X halthouden, groeten 6 (naast AC, valt weg over schouder)

CMBA in vrije stap rijbaan verlaten 7

Het gereden in algemeen 6.5
Houding, zit en juistheid van de hulpen 7
Presentatie van het geheel 7.5

Totaal: 135.5

Overig commentaar (vooral de laatste vond ik heel leuk)
- Begin proef goed, daarna minder
- pony doet erg z'n best, wil wel, maar bak is zwaar.

Ik kan het protocol van de B ff niet vinden, die ging beter.
Maar ik was gewoon zo trots, die bak was zo zwaar voor haar (vandaag BEB grote volte in galop niet getoond, was gewoon te zwaar) en ze deed zo haar best.
Toen ik hoorde dat ik 4e was vloog ik eerst hon om haar nek!!!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:13

nee, helaas niet. Wel 8en (Pablo hals strekken, Trammelant voor changementen en contragalop, Issedy voor middendraf). Heb een keer bij een jury gereden die achterste voren in de auto zat om de proef achter haar te zien, maar wel 10en uitdeelde! Helaas had ik het verbruid bij haar, (laat dat verhaal maar even zitten) maar ik was samen met 2 anderen (hadden dezelfde fout gemaakt) laatste met 145 punten. De winnaar had er 200 geloof ik (in het M1!).
Leukste opmerking kwam van een jury die me bij zich riep omdat Trammelant helemaal panisch was en niet voorbij B-E durfde vanwege de varkensschuur achter de jury. Hij vroeg wat er aan de hand was en zei toen: ach, laat de rest van de proef maar zitten, dat komt volgende keer wel weer. Ik had 94 punten (oude systeem) met een 7 voor verzorging.
Meest zinvolle opmerking was met Issedy die niet vooruit te branden was en van mij uiteindelijk bij de ring verlaten wel zo'n rotschop en klap kreeweg omdat ze niet wilde aanstappen. Een 6 voor het onderdeel en de opmerking: terecht aangepakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:16

ik schrijf regelmatig op NVDR wedstrijden maar heleaas heb ik nog nooit een 9 op mogen schrijven Scheve mond\ .
Vooral in het ZZ-L zijn de jury's erg streng.
De meeste jury-leden zijn toch een beetje zuinig en voorzichtig allemaal 5-6-7-misschien een keer een 8 en dat was het dan wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:59

Helaas... nooit een 9 gescoord. Wel een paar keer een 8 voor verzorging (en dat met een schimmel!) en één keertje nog ergens voor een oefening, maar dat is heeeeeel lang geleden en ik heb alle protocollen bij m'n ouders thuis in een doos liggen, dus ik kan het nu niet opzoeken.

Ameretto heeft onder m'n zusje regelmatig een 8 voor de middendraf. Maar wat wil je ook, als je opa Manza Buitenzorg heet... Lachen

Over jury's gesproken: ik kreeg regelmatig te horen dat ik niet zo serieus hoefde te kijken tijdens de proef, 'paardrijden is leuk!'. Ja dat wist ik natuurlijk wel, maar als ik geconcentreerd ben, dan kan er echt geen lachje van af... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Flubberboot, fro, MarjanB, Miriam91 en 99 bezoekers