Ben wat rijker(auw), maar hopelijk geen baan armer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ben wat rijker(auw), maar hopelijk geen baan armer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 15:54

Ik kom net bij de dokter en het ziekenhuis vandaan. Ik heb een enorm stijve nek en schouderpartij, maar tevens ook gekneusde bekken en een scheurtje in mijn staartbeen (stuitje). Huilen Dit doordat ik gister van een recht overeind staand paard gevallen ben en precies op mijn staartbeen/onderrug terecht kwam.

Tja.. en aangezien ik nu niet fatsoenlijk zitten, staan en/of liggen kan, kan ik dus ook niet aan het werk. En dit terwijl ik nu net begonnen ben en nog in mijn proefperiode zit. Op het werk zouden ze het er over hebben wat met mij en/of deze situatie te doen. Ik hoop nu dan ook van ganzer harte dat ik niet mijn baan ga verliezen. Ik heb het er net zo naar mijn zin.. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 26-06-02 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:57

Jeetje Sandra...
wAt een relaas...wat heeft die propala je geflikt?
Als er een bedrijf is wat daar rekening mee kan houden als ze dat willen, dan moet het toch Divoza zijn, die zitten immers zelf ook in de paarden..... hoop dat ze dus begrip blijven houden!

Wel wat voorzichtig zijn met jezelf hoor! Ik duim voor een snel herstel voor je!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:58

Okee nog een keer Knipoog had net een heel stuk getypt maar op het moment dat ik het wilde plaatsen was je topic net aan het verplaatsen.

Zoals ik gister ook al zei: het lijkt me stug dat je in een paardenzaak ontslagen wordt omdat je van 't paard gevallen bent.
Ik denk dat je hier wel doorheen komt.
Verder is het allemaal ontzettend balen, je hebt echt een flinke klapper gemaakt. Ik ben er wat dat betreft nog goed vanaf gekomen (letterlijk en figuurlijk Knipoog ). Heel rot voor je allemaal maar mijn aanbod om je een middagje te verzorgen staat nog steeds hoor dus call me!
Sterkte Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:03

heeeeeeeel veel sterkte meis!!! je baan die houd je vast en zeker wel. Lijkt mij ook stug dat ze je daarom niet willen houden. Komt vast goed! Gewoon niet al te druk om maken, je hebt al genoeg dingen aan je hoofd op dit moment!

maar hoe bedoel je dat je rijker bent? Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 16:05

Ik ben een stijve nek en schouderpartij, gekneusde bekken en een scheurtje in mijn staartbeen rijker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:06

Volgens mij, kunnen ze je niet ontslaan tijdens ziekte, ook niet in je proefperiode. Mochten ze het wel doen, laat het me effe weten, want dan gaan we naar de krant. Want dat is natuurlijk te gek voor woorden, helemaal voor divoza.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:11

ohhh Sandra...
ik weet hoe je je voelt!
toen ik zo'n 3mnd geleden een harde klap maakte had ik mijn onderste wervels gekneusd en mijn staartbentje gekneusd.
wat er precies met mijn staartbeentje aan de hand was kon ze niet zo zien, daarvoor moest ze even handschoenen gaan pakken Haha!
LAAT MAAR! ik heb aangenomen dat het niet al te veel voorstelde.
Ik heb nu nog steeds veel last van mijn(onder) rug, ik mocht ookeen tijdje niet rijden, maar ben eigenwijs geweest, zodra de ergste pijn weg was ben ik op gestapt...wees slim doe dit dus niet!
heeeeel veeeeel beterschap en een dikke knuffel (ook voor je hondje!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:13

AU! Arme jij Frusty Van wie ben je gevallen?
Lijkt me nie dat je nu meteen niet door je proef heen komt hoor. Zoiets kan altijd een keer gebeuren tenslotte.
Heel veel beterschap en maak je niet te druk!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:21

Pipo schreef:
Volgens mij, kunnen ze je niet ontslaan tijdens ziekte, ook niet in je proefperiode. Mochten ze het wel doen, laat het me effe weten, want dan gaan we naar de krant. Want dat is natuurlijk te gek voor woorden, helemaal voor divoza.


Tijdens de proeftijd mogen ze je wel degelijk om ziekte ontslaan!
Ze mogen je zelfs ontslaan omdat je kop hun niet aanstaat of iets dergelijks Lachen
Daar is het een proeftijd voor, ze kunnen zonder opgaaf van redenen beslissen om je niet aan te nemen. Overigens geldt dit ook andersom: als je vandaag een leukere baan vind kun je ook zeggen ik ben per direct weg, dit kun je na de proeftijd ook niet meer!

Maar om weer even ontopic te blijven: als jij verder goed functioneert en je past in het team zullen ze je heus niet hierom ontslaan. Neem aan dat je uitgelegd hebt wat er aan de hand is? Het is anders als je binnen twee maanden meerdere keren thuis blijft met vage klachten (ongesteldheid of zo).

Ik duim voor je, maar het zal allemaal wel loslopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:30

kaj"]
[quote="Pipo schreef:
Volgens mij, kunnen ze je niet ontslaan tijdens ziekte, ook niet in je proefperiode. Mochten ze het wel doen, laat het me effe weten, want dan gaan we naar de krant. Want dat is natuurlijk te gek voor woorden, helemaal voor divoza.


Tijdens de proeftijd mogen ze je wel degelijk om ziekte ontslaan!
Ze mogen je zelfs ontslaan omdat je kop hun niet aanstaat of iets dergelijks Lachen
Daar is het een proeftijd voor, ze kunnen zonder opgaaf van redenen beslissen om je niet aan te nemen. Overigens geldt dit ook andersom: als je vandaag een leukere baan vind kun je ook zeggen ik ben per direct weg, dit kun je na de proeftijd ook niet meer!

Maar om weer even ontopic te blijven: als jij verder goed functioneert en je past in het team zullen ze je heus niet hierom ontslaan. Neem aan dat je uitgelegd hebt wat er aan de hand is? Het is anders als je binnen twee maanden meerdere keren thuis blijft met vage klachten (ongesteldheid of zo).

Ik duim voor je, maar het zal allemaal wel loslopen!
[/quote]

Nee daar is de proeftijd niet, voor ze mogen je absoluut niet om die redenen ontslaan, maar ze kunnen wat anders verzinnen. Maar om die reden..........helaas, dat verliezen ze in de rechtzaal.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:38

ahhhh wat balen!
Beterschap!!!
Lovers En ik ga duimen dat ze je niet gaan ontslaan, ik vind ook dat ze dat niet kunnen maken.

:evaw:


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:55

ahh beterschap!!
wel balen als ze je zouden ontslaan voor zoiets......
ik zal ook voor je duimen dat ze het niet doen....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:56

Pipo"]
[quote="kaj"][quote="Pipo schreef:
Volgens mij, kunnen ze je niet ontslaan tijdens ziekte, ook niet in je proefperiode. Mochten ze het wel doen, laat het me effe weten, want dan gaan we naar de krant. Want dat is natuurlijk te gek voor woorden, helemaal voor divoza.


Tijdens de proeftijd mogen ze je wel degelijk om ziekte ontslaan!
Ze mogen je zelfs ontslaan omdat je kop hun niet aanstaat of iets dergelijks Lachen
Daar is het een proeftijd voor, ze kunnen zonder opgaaf van redenen beslissen om je niet aan te nemen. Overigens geldt dit ook andersom: als je vandaag een leukere baan vind kun je ook zeggen ik ben per direct weg, dit kun je na de proeftijd ook niet meer!

Maar om weer even ontopic te blijven: als jij verder goed functioneert en je past in het team zullen ze je heus niet hierom ontslaan. Neem aan dat je uitgelegd hebt wat er aan de hand is? Het is anders als je binnen twee maanden meerdere keren thuis blijft met vage klachten (ongesteldheid of zo).

Ik duim voor je, maar het zal allemaal wel loslopen!
[/quote]

Nee daar is de proeftijd niet, voor ze mogen je absoluut niet om die redenen ontslaan, maar ze kunnen wat anders verzinnen. Maar om die reden..........helaas, dat verliezen ze in de rechtzaal.
[/quote]

Ze mogen je echt ontslaan hoor! Weet je hoevaak dat gebeurd??
Daar is de proeftijd gewoon voor, jij mag toch ook stoppen wanneer je wilt?
Tuurlijk kunnen ze er een andere draai aan geven van niet passend in team of iets dergelijks maar het is gewoon een feit dat je in de proeftijd gewoon ontslagen mag worden.
Is geen ontslagvergunning voor nodig hoor.
In oktober hadden ze bij ons op het werk een hele groep die in de proeftijd zat, op een gegeven moment was het gewoon, proeftijd om? Dag, tot ziens!

Ik denk overigens niet dat het in dit geval zal gebeuren maar het komt veelvuldig voor. Van onze lichting nieuwelingen zeg maar, is iedereen die ziek is geweest tijdens de proeftijd weg......

Toeval? Dacht het toch niet.
Waar baseer jij het op dat je niet ontslagen mag worden als je ziek bent tijdens je proeftijd?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:05

he balen dat je gevallen bent. gelukkig is er niet meer aan de hand. kan uit ervaring spreken Boos!

Sterkte hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:12

kaj"]
[quote="Pipo"][quote="kaj"]
[quote="Pipo schreef:
Volgens mij, kunnen ze je niet ontslaan tijdens ziekte, ook niet in je proefperiode. Mochten ze het wel doen, laat het me effe weten, want dan gaan we naar de krant. Want dat is natuurlijk te gek voor woorden, helemaal voor divoza.


Tijdens de proeftijd mogen ze je wel degelijk om ziekte ontslaan!
Ze mogen je zelfs ontslaan omdat je kop hun niet aanstaat of iets dergelijks Lachen
Daar is het een proeftijd voor, ze kunnen zonder opgaaf van redenen beslissen om je niet aan te nemen. Overigens geldt dit ook andersom: als je vandaag een leukere baan vind kun je ook zeggen ik ben per direct weg, dit kun je na de proeftijd ook niet meer!

Maar om weer even ontopic te blijven: als jij verder goed functioneert en je past in het team zullen ze je heus niet hierom ontslaan. Neem aan dat je uitgelegd hebt wat er aan de hand is? Het is anders als je binnen twee maanden meerdere keren thuis blijft met vage klachten (ongesteldheid of zo).

Ik duim voor je, maar het zal allemaal wel loslopen!
[/quote]

Nee daar is de proeftijd niet, voor ze mogen je absoluut niet om die redenen ontslaan, maar ze kunnen wat anders verzinnen. Maar om die reden..........helaas, dat verliezen ze in de rechtzaal.
[/quote]

Ze mogen je echt ontslaan hoor! Weet je hoevaak dat gebeurd??
Daar is de proeftijd gewoon voor, jij mag toch ook stoppen wanneer je wilt?
Tuurlijk kunnen ze er een andere draai aan geven van niet passend in team of iets dergelijks maar het is gewoon een feit dat je in de proeftijd gewoon ontslagen mag worden.
Is geen ontslagvergunning voor nodig hoor.
In oktober hadden ze bij ons op het werk een hele groep die in de proeftijd zat, op een gegeven moment was het gewoon, proeftijd om? Dag, tot ziens!

Ik denk overigens niet dat het in dit geval zal gebeuren maar het komt veelvuldig voor. Van onze lichting nieuwelingen zeg maar, is iedereen die ziek is geweest tijdens de proeftijd weg......

Toeval? Dacht het toch niet.
Waar baseer jij het op dat je niet ontslagen mag worden als je ziek bent tijdens je proeftijd?
[/quote]

Ze mogen niet rechtstreeks zeggen dat het is omdat je ziek bent, wat ik al zei er word een andere reden verzonnen. En voor andere dingen mogen ze je wel ontslaan tijdens je proeftijd, maar niet omdat je ziek bent.

En dat een bedrijf het doet, betekend niet dat het mag!!, er zijn veel bedrijven die dingen doen die niet mogen, maar omdat de kennis te weinig is bij veel mensen word er niets aan gedaan. Maar het mag niet!!

Ik baseer deze kennis uit mijn werkervaring, en uit mijn cursussen die ik heb gevolgd op gebied van arbeidscontracten ed.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 17:15

Aub geen discussie's over het hoe en wat. Knipoog Ik weet in ieder geval (uit ervaring) zeker dat je in je proeftijd om welke reden dan ook ontslagen mag worden. Dit mag alleen niet meer als je door je proeftijd heen bent. Ik zie wel hoe het gaat en hoop in ieder geval dat het gunstig uitpakt. Lachen

*auw*

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:31

Honeybee schreef:
Aub geen discussie's over het hoe en wat. Knipoog Ik weet in ieder geval (uit ervaring) zeker dat je in je proeftijd om welke reden dan ook ontslagen mag worden. Dit mag alleen niet meer als je door je proeftijd heen bent. Ik zie wel hoe het gaat en hoop in ieder geval dat het gunstig uitpakt. Lachen

*auw*


Je hebt helemaal gelijk maar het leek me niet reeel dat om hier te beweren dat je niet ontslagen mag worden omdat dit wel het geval is.
Beterschap in ieder geval!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:52

Ook namens mij (en de rest hier thuis) veel sterkte!!!

Ik hoop dat het met je baan goed uitpakt, en aangezien je deze week maar twee dagen mist, lijkt me dat geen probleem. Hopelijk ben je volgende week weer voldoende hersteld!
En dan nog, wie dan leeft dan zorgt/komt tijd komt raad en meer van dat soort fraais. Eerst maar even bijkomen van de schrik en de pijn!!!

Verheug je maar vast op het veulen van Maaike, en als je genezen bent kun je met je nieuwe laarzen op Maaike rijden!
Wij vinden het erg vervelend voor je! Het verslag van vorige week was veel positiever! Maar houdt moed........

fryslân boppe

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:08

Jeetje sterkte meid!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:00

Auw... dat is niet zo fijn, om het maar eens netjes te zeggen! Ik hoop dat je heel snel weer hersteld bent, kan me voorstellen dat je nu flink baalt. Net weer aan het werk, leuke baan en dan krijg je dit...

Heel veel beterschap meis, en ik ga er ook van uit dat een zaak als Divoza niet al te moeilijk doet over dit soort dingen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:08

Wat vervelend dat je er zoveel aan over hebt gehouden, dat zal flink pijnlijk zijn.
Over je baan zou ik je geen zorgen maken, dat komt vast wel goed.
Doe rustig aan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:39

Nou jeetje zeg, heb jij dat!!!
Veel beterschap maar dan he?
En ach... zijn ze zo banketstaaf bij Divoza? Neuh toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:33

Auw auw, dat doet zeer.
Hoe lang gaat het ongeveer duren?
Ze snappen heus wel bij Divoza dat ze echt niet zonder je kunnen (en de klandizie van alle Bokkers Knipoog )

Beterschap!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:54

jammer dat het net nu moet gebeuren als je een nieuwe baan hebt.
beterschap he Knipoog Lachen

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 00:18

Sterkte ermee, ik hoop niet dat ze je erom ontslaan. Maar zo cru zal Divoza toch niet zijn?

En anders stel je hier gewoon een Divoza-boycot voor, moet je eens kijken hoeveel klanten ze dat scheelt Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, aliida, Antonius, GoogleAdsense, katinker, Lipstick, Stephaniiee_, Telpeva, Westhof en 199 bezoekers