tis toch niet best( ff lezen!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

tis toch niet best( ff lezen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:00

moet je kijken:

zon beesje doe je toch niet meer weg!!!

Afbeelding

Polly is een heeeele lieve merrie van 26 jaar oud.Ze rijd nog als de beste en kan ook nog een sprintje trekken in het bos.Kleur is vos,hoogte is 1.43m.Ze is geent en ontwormd.
Ze kan nog heel goed bereden worden als je maar niet zwaarder weegt dan 50kg.Ze is nog behoorlijk fit,alleen heeft ze een doorgezakte rug,waar ze geen last of problemen mee heeft en ze is wat magerder dan andere pony 's.Ze zal ook nooit echt dik worden.Ze is verder wel goed gezond en haar gebit is ook prima in orde.Ze is zeer geschikt voor kinderen die wat angstig zijn en die gewoon rustig willen rijden en knuffelen met een pony.Polly heeft ook papieren erbij.Het is dus geen hele mooie pony,maar wel de aller liefste die nooit bijt of trapt en nooit chagarijnig is of de oren in de nek legt.Wie geeft haar een heeeel goed tehuis.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:05

Dat zou ik zelf inderdaad niet doen, maar wie weet in wat voor situatie die mensen zitten.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:06

jha oke maar jha je zal zo'n beest aan een klein ,meisje verkopen en hij gaat in 1 keer dood dat wil je toch niet op je geweten hebben bha moet er niet aan denken

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:09

wie zegt dat nu weer, op je geweten hebben ?

Ik bedoel dat paardje gaat dood, al is het over 10 jaar of het is morgen.
Wie weet in wat voor situatie deze mensen verkeren.
EN k denk dat je dat paardje, als het echt nog goed kan, beter aan iemand anders kan verkopen dan een spuitje te geven.

ALthans ik zou mijn oude pony nooit meer verkopen, maar ja ik weet niet in welke situatie deze mensen zitten.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:11

jha oke ik weet ook niet in wat voor sitatie die mensen leven maar het is erg !!!!

ik denk dat ze met de hobby is gestopt ik heb namelijk ook eens een keer een shetzadel van er overgenomen dus jha?

maar sneu is het wel!

maar jha als et niet anders is oke
Laatst bijgewerkt door parouscha op 26-06-02 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:16

Die mensen willen dat beesie toch een super tehuis gunnen? Frusty Beetje banketstaaf,misschien hebben die mensen wel financiele problemen! Scheve mond

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:18

jha ik zeg er ook niks over zou niet durfen maar et is verschrikkelik voor zo'n beesje om zo op je oude dag weer een nieuw leven op te bouwen toch?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:22

maar jha als et niet anders is ookee!
maar ik zou et zelf nooit kunnen ik zou um aan een echt goed iemand verkopen liefst gratis!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:22

Ik denk dat er iets aan de hand is, want je doet zo`n beestje toch niet meer weg anders....? ik persoonlijk zou hem dan lekker op de wei zetten ergens.... ik zou een advertentie plaatsen en het paardje omschrijven als een gezelschapspaardje voor in de wei.....

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:23

jh ik ook als ie dan al zo'n doorgezakte rug heeft!
laat hem dan lekker van zen ouwe dag genieten ,ze doen net of ie de marathon nog kan lopen kan ie misschien ook nog wel maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch??

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:24

Ik snap niet wat je met dit topic wilt. Zo kun je van elke advertentie die je ziet wel denken dat het zielig is. Of een paard nou 26 is of niet, het blijft een keuze van de eigenaar of ze het beestje houden of niet. En daarbij weet je inderdaad nooit in wat voor situatie de eigenaars verkeren. Misschien hebben ze wel (financiƫle) problemen, en vinden ze het zelf ook verschrikkelijk dat ze het beestje weg moeten doen.

Niet direct een oordeel vellen als je de andere kant van het verhaal niet kent!! Frusty Frusty Frusty

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:24

De advertentie is ook niet echt positief.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:25

mee eens!
maar ik wou ff jullie meening horen wat jullie zouden doen en wat jullie ervan vinden en nee ik laat natuurlijk niet alle advertenties hier zien van ow wat zielig maar deze zag ik toevallig!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:44

ik weet niet alle kanten van het verhaal en waarom de pony weg moet maar een oud beestje wat nog berijdbaar is ook, is ideaal om als weigenoot te hebben voor een andere pony die alleen staat of heel druk is. mijn pony is echt een duvel Extreme duivel en heeft veel energie maar met haar oude en ervaren weigenoot gaat het een stuk beter!! Haha! Knipoog ik hoop in ieder geval voor de oude pony dat hij een goed tehuis krijgt.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:52

vind het een beetje l*llig om die mensen zo t beoordelen
Ze willen diepoy nog een goede kans bieden (wie weet persoonlijke problemen) en op deze manier vind die pony misschien een nieuw tehuis.
Veel van deze pony's belanden in het slachhuis, als de eigenaar ze kwijt moet.
Vind het juist positief dat ze het proberen.

Voor een jonge ruiter, die nog veel moet leren, en af en toe wil rondhobbelen is dit een kans...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:13

parouscha schreef:
jh ik ook als ie dan al zo'n doorgezakte rug heeft!
laat hem dan lekker van zen ouwe dag genieten ,ze doen net of ie de marathon nog kan lopen kan ie misschien ook nog wel maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch??


Waar zie je staan dat hij nog wel een marathon kan lopen??
Ik vind juist dat er eerlijk instaat dat het beestje een doorgezakte rug heeft maar een lichte ruiter nog wel kan dragen. Ik vind niet dat er wordt gedaan of je een volledig goede pony koopt.

Beetje een nutteloos topic. Als je wilt weten hoe en wat mail of bel die mensen dan en vraag het!
Je mag niet oordelen over een situatie die je niet kent.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 13:16

nee klopt !
dat weet ik ik wil zoals ik al zei jullie mening horen en wat zouden jullie doen@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:30

ik heb Skipper ook gekregen toen hij al over de 20 was en ik was toen ook nog een "klein meisje" Maar ik heb nog wel 10 jaar pezier van hem gehad (hij is begin januarie dit jaar ingeslapen) Ik was dol blij met het oude beesje dus er zullen er meer zijn dioe blij zijn met een ouwetje..

Al zou ik m zlef ook niet meer weg doen op zoeen leeftijd maarja je ziet maar dat je er wel mensen blij mee kan maken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 13:33

jha het ergste is om je paard te laten inslapen !!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:28

Wij hebben hier een pony van dezelfde leeftijd staan die er dus wel 100x beter uit ziet. Een kruising KWPN x Welsh Cob.
Een andere pony van 27 jaar is met pensioen gegaan, maar ook die zag er beter uit.

Die mensen hebben het recht op hun eigen keuze.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 16:54

ja

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 17:28

breng um maar naar mij !
ahah

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:45

niet de bedoeling om zulke advertenties hier neer te zetten. vandaar een slotje.